Animals Leader Martin Luňák: Jak se odlišit od záplavy jiných obchodníků?

 |  Články  |  Obchod  |  Martin Luňák  |  2 887x přečteno

Znáte takovou tu klasickou šablonu, jak se správně představit v pár větách? „Dobrý den, jmenuji se XY, jsem obchodní zástupce téhle a téhle firmy, která se už od určitého roku zabývá tímhle a tímhle, takže především vám můžeme pomoci v AAA, BBB, CCC a dneska poptávám lidi, kteří chtějí využít AAA, BBB, CCC nebo kontakty na lidi, kteří by chtěli využít AAA, BBB, CCC, za které pochopitelně nabízím provizi, takže dávám i možnost si přivydělat.“ Nejenže je to jak přes kopírák, ale také prvoplánové a neosobité. Zeptali jsme se zkušeného sales mentora Martina Luňáka, jak na to lépe.

© David Mitáš - https://david.mitty.cz

Jak se stát na schůzce zapamatovatelným? Základní pravidla představení:

1. Udělejte to jinak než ostatní

Buďte sví, odlište se – právě odlišení totiž dělá to, že si vás dotyčný zapamatuje. Čím se můžete na schůzce odlišit?

  • Předmětem, který donesete. Pokud vlastníte fitko, klidně položte na stůl činku, když jste fotograf, vezměte si dětský fotoaparát, a když děláte reality, můžete si s sebou donést domeček z lega.
  • Odlište se tím, o čem budete mluvit. Nedávno jsem na semináři, který jsem moderoval, slyšel: „Dobrý den, zabývám se tím, jak profesionálně lidem lhát.“ Není obvyklé představovat se takto, všichni hned zpozorněli a zajímali se, co daný člověk dělá – ukázalo se, že je kouzelník.

2. Zasáhněte emoce

Náš mozek funguje tak, že si zapamatuje to, co v něm vyvolá určitou emoci. Pokud třeba šijete obleky na míru, asi je popisujete jako „krásné“ nebo „kvalitní“. Mnohem větší zásah na emoce ale bude, když řeknete: „Znáte ten pocit, když se hezky oblečete a lidé se na vás obdivně dívají? Známí vám chválí vkus? Tak právě tento pocit pomáhám svým klientům každé ráno ‚oblékat‘. Chcete se i vy takto cítit?“

3. Předávejte HODNOTU! Vydaná energie se vám mnohonásobně vrátí

Viděl jsem bezpočet lidí prezentovat sami sebe na podnikatelských snídaních, kdy mluvili pouze sami o sobě a své cestě za úspěchem, aniž by posluchačům předali špetku know-how, které mohou ostatní podnikatelé využít.

4. Nevychloubejte se čísly a neházejte letopočty

Každého zajímá, jaká je užitá hodnota vaší služby? Ať už chcete, nebo nechcete, každý, kdo vás nezná, si při prvním setkání s vámi pokládá otázku: „Proč zrovna vy? V čem to děláte jinak? Proč zrovna tenhle finanční poradce, člověk z oblasti zdraví, operátor, fotograf, architekt, makléř – a ne těch 10 jiných, co na ně mám vizitku, anebo ty stovky na internetu?” Pokud na tuto otázku umíte odpovědět sami, máte napůl vyhráno – a to je jedno z nejdůležitějších témat, které řeším se svými klienty. Nemusíte být workoholik, abyste toto dokázal pochopit.

Proč si mám vybrat zrovna vás? Umíte už při představení odpovědět?

Foto: David Mitáš

Text: Martin Luňák

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno