Moderní obchod s Davidem Kolářem #6: Obsah 2.0 z vás udělá autoritu, od které lidé nakupují

18. Září 2016

Chcete být úspěšní ve svém oboru? Být uznávanou autoritou, od které lidé nakupují, a získávat 10× více příležitostí ke zobchodování denně? Budete muset vylézt s kůží na trh a tvořit obsah. Pravidelně!

Young man with tablet pc touch listening music outdoor sitting with orange juice

Vyzkoušejte leady

Obsahový marketing vládne světu salesu

Sdílíte své vědomosti, myšlenky a poslání na největším tržišti světa – onlinu? Ne? Přicházíte o zákazníky, které místo toho musíte nahánět telefonem a přesvědčovat, aby se s vámi sešli a poslouchali vás. Lidé dnes totiž nakupují od autorit, odborníků ve svém oboru, profesionálů, kteří jsou vidět a dávají informace zdarma. Možná si teď říkáte: „Přece nebudu své know-how dávat jen tak zdarma, co když mi ho někdo vezme?“ Opak je pravdou. Nikdo vám nic nevezme. Každou větu, obrázek, infografiku, video nebo audio, které nasdílíte do světa mezi své zákazníky, vás posune o krok blíže k tomu, abyste se nemuseli honit za zákazníky, ale aby oni naháněli vás. Nevěříte? Čtěte dále.

 

„Když někdo zadá na internetu dotaz týkající se problému, služby, produktu, který prodáváte, najde odpovědi od vás?“

 

Nejdřív hledám informace, potom nakupuji

Jak dnes nakupujete? U mě je to tak, že někdo/něco ve mně vyvolá potřebu, následně poprosím věrný vyhledávač Google, aby mi dal odpovědi na mé potřeby. Najdu nejrelevantnější odkazy, prohlédnu reference, kouknu na Youtube, porovnám v nějaké aplikaci nebo srovnávači. Teprve pak nakoupím nebo si objednám službu. A já se ptám. Když někdo zadá dotaz na internetu, který se týká problému, služby, produktu, který nabízíte, najde odpovědi od vás?

Jaké jsou moderní formy obsahu pro vaše zákazníky?

Teď máme myslím jasno, PROČ dělat obsah. CO však budeme sdílet? KDE? JAK? Úplně vidím, co se vám teď honí hlavou. I na toto už někdo vymyslel obsah zdarma. Kde? Přece na internetu, a to hlavně na největší virtuální univerzitě světa, na Youtube. I já jsem si pro vás připravil pár tipů:

Domluvte si konzultaci

1. Blog/magazín

Pokud začínáte, je tato volba to nejlepší, s čím můžete začít. Když jsem v roce 2012 zakládal svůj blog www.obchodnizastupce.com, všichni mi říkali: „To je blbost, proč to píšeš?“. Dnes je to místo, které ze mě vytvořilo autoritu ve svém oboru a pravidelně mi denně přivádí 3–5 nových kontaktů na potenciální zákazníky. Co sdílím? Jen to, co dělám – svůj životní a profesní příběh. Ti, co se mi smáli, dodnes drží u ucha telefony a nahání jednoho zákazníka za druhým.

 

„Cestuji po světě a vidím jak lidi ujíždějí na podcastech. Poslouchají své oblíbené řečníky v autě, na kole, v metru, před spaním. Zkrátka všude, kde to jde.“

 

2. Workbook/e-book

Sepište vše, co víte, zabalte to do PDF formátu a dejte zdarma ke stažení výměnou za kontakt. Tento text prošpikujte odkazy na svůj Leadový web – na stránky s objednávkou konzultace/produktu, zkrátka místa, kde na svého zákazníka čekáte s otevřenou peněženkou.

3. Videoakademie

Vyšší dívčí obsahového marketingu. Natočte sérii videí, které na sebe navazují den po dni, na ni posílejte své potenciální klienty, budujte vztah a ukazujte, že jste autoritou v oboru. Pak si jednoduše dojděte pro zakázku. Co budu asi tak natáčet, říkáte si. Zavřete se na dva dny někam na osamocené místo, pište, pište, pište a věřte mi, že máte scénář na 3hodinový celovečerní film. Inspiraci můžete najít zde: www.obchodnik20.cz.

4. Podcast / iTunes

Podcast je hudba následujících pár let. Hodně cestuji po světě a vidím jak lidi ujíždějí na podcastech. Poslouchají své oblíbené řečníky v autě, na kole, v metru, před spaním, zkrátka všude, kde to jde. Podcast v nich utváří povědomí o vás a vaší značce, a když se rozhodnou něco koupit, věřte mi, že budete první, na koho si vzpomenou.

5. Livestream/webinář

Autenticita! Nedávno jsem byl účasten online summitu o obsahovém marketingu v Asii a králem veškerého obsahu je autenticita, živé vysílání a přenosy. Sdílejte každý den live video na svou Facebook fanpage, mluvte na své fanoušky a klienty, zprostředkujte jim záznamy z vašich schůzek, porad, jednání. Vydržte to minimálně 3 měsíce a věřte mi že se z vás stane autorita, od které lidé nakupují velmi rychle. Česká republika je tak malá země, že není možné neuspět.

button-kolar-na-fb

98% vás s obsahovým marketingem neuspěje

Tohle se vám nelíbí? Mně taky ne! Pravda je taková, že 98 % všech obchodníků neuspěje. Proč? Jednoduše to po měsíci vzdají. Neočekávejte výsledky hned, protože nepřijdou. Obsahový marketing je o kontinuální práci. Teprve po 6 měsících každodenního tvoření obsahu nastal velký zlom a denně mě osloví minimálně 3 lidé, abych jim prodal svůj produkt.

„Pusťte se do toho a vydržte! Začnou se dít velké věci.“

 

V příštím a zároveň posledním díle seriálu o moderním obchodě se podíváme na zoubek sociální síti Instagram a na to, jak zajistit, aby nám přiváděl nové zákazníky 24 hodin, 7 dní v týdnu. Ukážu vám techniku, o které neví 99 % lidí v České republice.

Jak se vám líbí tento seriál? Co vám zde chybí a na co chcete dostat odpovědi? Řekněte nám to zde v komentářích nebo na Facebooku.

© 2024 imper.cz