Žádný marketing za vás nevybuduje vztah s klientem, říká Milan Chlup, spolumajitel firmy O’black

 |  Články  |  Inspirace  |  Zuzana Vrbová  |  1 432x přečteno

Obleky jsou pro většinu obchodníků v dnešní době skoro jako montérky. Tráví v nich hodiny v kancelářích, na schůzkách a mnoho kilometrů za volantem. A jejich pořizování v obchodních domech se dá snadno přirovnat k cestě očistcem. Vím to, protože ji podnikám s manželem. Naštěstí jsme ale zjistili, že nejenom pro obchodníky konečně existuje snadné řešení, jak si koupit dobře padnoucí oblek či košile, a přitom ušetřit i mnoho času a nervů. Ani nevíte, jak ráda vždy slyším, když můj muž zvedne telefon a říká: „Čau Milane, potřebuji čtyři bílé košile, prosím tě. Víš přece přesně které.“

firma O’black - obleky na míru

Milan Chlup a Liliana Vuová, majitelé firmy O’black založené v listopadu 2016, která šije kvalitní obleky a košile na míru, poprvé otevřeli dveře svého karlínského podniku v březnu 2018. Tomuto momentu právě předcházela spousta promyšlených příprav. „V dnešní době je už téměř běžné, že se podnikatelé zaměřují více na marketing než na to, aby svému oboru opravdu rozuměli,“ vysvětluje Milan. „Pro nás ale bylo důležitější si svou cestu opravdu vyšlapat. Postavit základy a na nich teprve stavět.“

Milan i Lili se pohybují v módním průmyslu již delší dobu a ke své původní práci konzultantů u bývalého zaměstnavatele si vytvořili opravdový vztah. „Jako konzultanti jsme dojížděli v terénu přímo ke klientům a pomáhali jim vybírat správné obleky. Změřili jsme je a vybrali látku i styl tak, aby jim oblek perfektně sedl,“ říká Lili. Není se tedy čemu divit, že poté, kdy bývalý zaměstnavatel pozice konzultantů v terénů zrušil a začal se zaměřovat na rozšiřování sítě svých prodejen do obchodních center, se Lili i Milan rozhodli jít jinou cestou.

Milan Chlup spolumajitel firmy O’black

Obdrželi i nabídky od konkurenčních podniků, ale žádná z nich se neslučovala s jejich představou. „Nakupování může být stresující a velmi časově náročná záležitost, obzvláště pro muže. Nechtějí se seznamovat stále s jinými prodavači a trávit spoustu času u krejčích. U nás stačí, aby se potkávali pouze s naším Sales Managerem,“ říká Lili.

Marketing jsme chtěli stavět na pevných základech

Založení svého vlastního podniku ale i téměř po dvou letech úspěšného fungování, oba zpětně vnímají jako velký risk. „Konkurence je opravdu velká a na přelomu roku vznikalo spoustu nových značek. Obchody s obleky na míru se najednou staly opravdu populární,“ říká Milan. Nakonec to byli právě spokojení klienti, kteří je utvrdili v tom, že otevřít O’black je tou správnou cestou. S marketingovou stránkou Milanovi a Lili pomohla kreativní agentura REALNESS, kterou vlastní jejich klient a tím pádem znal přesně potřeby jejich klientů, a mohl jim tak připravit jak kompletní vizuální stránku či název, tak i počáteční marketingové aktivity. Těch ovšem nakonec nebylo mnoho.

Přestože jim z počátku byla doporučována velká marketingová kampaň, Milan i Lili si chtěli být jistí, že mají vše připravené tak, aby jejich klienti byli s jejich službami minimálně stejně tak spokojení jako doposud. Jako takový osobní milník si dali tisíc spokojených klientů. Teprve poté byl čas poslat do světa zprávu o oblecích z O’blacku.

Liliana Vuová spolumajitelka firmy O’black

K přípravám samozřejmě patřilo i hledání těch správných dodavatelů. „Snažíme se pracovat co nejvíce s českými dodavateli, ovšem v současné době je Mekkou módy stále Itálie. Navštívili jsme italské veletrhy, kde jsme sbírali kontakty na ty nejlepší dodavatele. Obleky jako takové ale šijeme v Čechách a košile na Slovensku,“ upřesňuje Milan. Do dílen s Lili pravidelně jezdí a před otevřením tam dokonce strávili několik dní.

Sales Manager u nás není „jen“ obchodník

Správný Sales Manager firmy s obleky na míru dle jejich názoru totiž není „jen“ obchodník. Umí míry na oblek správně změřit, a dokonce i dané kusy obleků zašpendlit k úpravám. „Snažíme se stále držet krok s trendy i ve výrobě. Tím, že člověk bude sedět na prodejně, se nic nenaučí,“ říká Milan.

Výběr kvalitní kravaty

O’black tedy pro své klienty nejenom oblek ušije, ale celý proces příprav přizpůsobí jeho potřebám. „Ve spoustě případech s vámi obchodník vybere materiál a styl, ale na měření musíte docházet ke švadleně nebo krejčímu,“ říká Lili. Obchodník z O’blacku zvládne všechny úkony sám, čímž klientovi ušetří velkou spoustu času s dojížděním. Navíc, pokud vám váš pracovní rozvrh nedovolí přijet přímo do prodejny O’black, Sales Manager přijede až za vámi. A to skutečně kamkoliv. Do kanceláře i domů.

Své klienty známe a díky tomu jim pomůžeme vybrat perfektní oblek

Muži nákupy nemají rádi, to není žádné tajemství. S naším Sales Managerem ale nejsou na nákupech. Je to jako trávit čas s kolegou či kamarádem,“ říká Milan. S velkou většinou klientů mají opravdu nadstandardní vztahy. Znají nejenom jejich míry, ale také vkus, a vědí, které obleky a košile jim už visí ve skříních. Díky dlouhodobým vztahům, které si s klienty budují, znají sales manageři O’blacku i asistentky, recepční a kolegy svých klientů. „Časově vytížené klienty jezdíme měřit i k nim domů. Samozřejmě se tak potkáváme i s jejich rodinami a partnerkami,“ doplňuje Lili.

„Někteří naši zákazníci objednávají nové košile a obleky už pouze po telefonu,“ pokračuje Milan, „pokud znám klientovy míry, jeho vkus a vím, které obleky už vlastní, není problém, aby mi jenom zavolal a řekl: Milane, potřebuji tři nové košile.“

Přestože má O’black zařízený příjemný obchod v Karlíně, Sales Manageři tráví většinu času v terénu. Jezdí za klienty do kanceláří a měří obleky během poledních pauz, ráno před poradou či dojíždí ke klientům domů. „Často se s klienty setkáváme i na hromadných akcích, kde bereme míry nejenom jim, ale i kolegům či jejich příbuzným. Už jsme takto měřili i na firemních večírcích či třeba na rodinných oslavách,“ popisuje Lili. „Je pravda, že většinu klientů jsme získali právě přes doporučení. Není neobvyklé, že si okolí klienta všimne změny v oblékání a chtějí vypadat také tak skvěle. Navíc jsou nadšeni z toho, jak celý proces probíhá a do obchodů se jim už ani nechce,“ usmívá se Milan.

business casual černý oblek a kravaty

A jaké je to nejneobvyklejší místo, na kterém měřili či předávali hotový oblek? „Ve čtyři ráno na letišti,“ směje se Milan, „I to je součástí naší práce. Snažíme se klientům vycházet co nejvíce vstříc. Nakonec velká většina z nich jsou už naši přátelé, a těm se přece neříká ne,“ doplňuje.

Blíží se Vánoce, a tak nás také zajímalo, zda se obleky dávají často jako dárky. „Ano, určitě. Nejenom v rámci rodin, kdy mi volají partnerky mých klientů a chtějí ušít nové obleky či košile jako překvapení. Také často připravujeme obleky nebo košile jako firemní dárky,“ vysvětluje Lili.

O’black najdete v Karlíně

Pokud máte zájem o oblek či košili na míru, určitě neváhejte a navštivte O’black, který sídlí v pražském Karlíně. „Karlín jsme si vybrali záměrně. Pokud se k nám klienti chystají, zaparkují tu lépe než v centru a hromadnou dopravou se sem z centra dostanou za pár minut,“ říká Milan. A pokud se vám návštěva obchodu nevejde do vašeho časového rozvrhu, není nic jednoduššího, než zavolat Sales Managerům z O’blacku a domluvit si s nimi schůzku. Třeba přímo u vás v kanceláři.

Business casual na míru je vizitkou úspěšného a moderního obchodníka!

Text: Zuzana Vrbová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno