5 firem, pro které bych rád pracoval, kdybych nebyl v Business Animals, popisuje obchodník Štěpán Budil

 |  Články  |  Obchodníci  |  Štěpán Budil  |  3 472x přečteno

Díky své práci jsem se dostal do prostředí firem, které jsou si vědomy, že sebelepší produkt zůstane bez kvalitního obchodníka jen skladovou položkou. Zjistil jsem, že problémy s kvalitními lidmi jsou všude, nehledě na obor nebo velikost firmy. Pár správných chlapů (nebo ženských) na hrotu obchodního oddělení, na telefonu a v terénu s klienty, jsou s kvalitním, hodnotným a smysluplným produktem nebo službou synonymem úspěchu.

Jsem Štěpán Budil, mám báječnou ženu Lucku po svém boku už 7 let. Mám 3 svobodomyslné děti, bydlíme v chaloupce na samotě u lesa v Podještědí a před několika týdny jsem se přidal k týmu Business Animals jako salesman. A protože pocházím z míst, kde jsou převážně lesy a příroda, říkám o sobě, že jsem „obchodník z lesa“.:-)

Je to prosté. Tam, kde se nekecá, ale maká, jsou prostě výsledky

Jakákoli opravdová činnost uvádí do pohybu energii. Pokud se tato energie konstantně vyvíjí, tak to jednotlivce i firmu tak nějak samo směřuje blíže úspěchu. Podmínkou je ale být v pohybu. Znáte film Kuky se vrací? Koukáme na něj často s dětmi. Pamatujete na obchodníčka od potoka s hláškou: „Nepijte stojatou vodu, pijte vodu z proudu!“ Klíčem je být v pohybu.

Jakou společnost a proč bych si vybral, kdybych neměl tu příležitost rozvíjet svůj potenciál v rámci Business Animals?

1. Imper – nabízí produkt, ze kterého si zákazníci sednou na zadek

Tomáše Bergera, CEO Imper, jsem za tu krátkou dobu ještě neměl možnost osobně potkat, ale jeho produkty ano. Leady.cz, Merk a další analytické nástroje jsou naprostou nezbytností pro společnosti, které již přijaly fakt, že termín online marketing dnes vlastně již neexistuje. Dnes už je to jen marketing, protože využití internetu při generování informací o vašich zákaznících a leadech je něco, bez čeho se společnosti dneška, směřující k úspěšné budoucnosti, zkrátka neobejdou. Považuji za privilegium pracovat s produktem, ze kterého si zákazníci sednou na zadek, což je přesně tento případ. No a kdybych měl v zádech realizační tým a vedení Imperu, tak vím, že by pro mě byla práce radostí podobně jako je tomu v BA.

2. Realitní kanceláře RE/MAX – svým stylem RE/MAX rehabilituje obor realitního makléřství

Realitní trh není růžová zahrada. No, možná je, ale růže mají trny a ty občas pěkně píchnou. Ani vysoce konkurenční prostředí realit by mě dnes určitě neodradilo od práce v tomto sektoru. Důvod, proč bych si vybral právě některou z kanceláří RE/MAXu, je, že jsem po mnoha setkáních zatím nepotkal majitele kanceláře RE/MAX, který by byl zaměřen více na provizi než na zákazníka. RE/MAX svým stylem práce ideově rehabilituje obor realitního makléřství, pokud je tomu dnes ještě vůbec zapotřebí. Důraz na budování a rozvíjení vztahů s klienty, při provozování tohoto na referencích založeného typu podnikání, je prioritou. Lidskost a touha skutečně pomoci jsou v RE/MAXu všudypřítomné.

Je zde každopádně třeba podnikatelského myšlení, dlouhodobosti a vytváření hybné síly vašeho vlastního podnikání v rámci společnosti. Každá kancelář je jiná a má důraz na jiné hodnoty v rámci týmu, ale vždy s naprostým základem v pracovní etice a službě klientům. Mentoring nováčků je samozřejmostí a zejména v případě, že jde o pracovitého člověka s chutí do práce a nadšením pro věc.

3. Re-bells – už žádné čekání v restauracích

Na start-upu Re-bells mě láká, mimo osobitosti pana Uhla, také revoluční přístup k něčemu tak tradičnímu jako je objednávání si čehokoli v restauraci. Co se na tom dá jako zlepšit? Mohli byste se divit. Pohostinství je velmi náročný obor, se kterým mám několikaleté zkušenosti z Anglie, kde jsem vedl síť restauračních a ubytovacích zařízení. Jedna věc, se kterou se potýkáte, je naplnit restauraci hladovými lidmi. Jakmile se tento na hodnotě založený krok podaří, je na čase optimalizovat proces pro co nejefektivnější „odbavování“ hostů a možnost otočit každý stůl několikrát v průběhu večera nebo oběda. Tam se totiž restaurace dostává do černých čísel.

„Zvonění“ hostů na obsluhu může mít v tomto směru zásadní dopad pro obě strany, zejména při obchodních jednáních, kdy podle mého existují jen 2 statusy schůzky – „Nerušte nás, jednáme“ a „Teď bychom si něco dali“. Málokterý zaměstnanec restaurace je natolik senzibilní, aby tyto statusy rozeznal, uspokojil potřebu hosta a přitom nerušil. V tomto mi přijde produkt designových zvonků na stoly pro přivolání obsluhy zajímavým a chtěl bych být u toho, až budou postupně zdobit stoly každé restaurace, která to myslí se službou svým zákazníkům opravdu vážně.

4. Keboola Singapore Pte. Ltd. – umožní vám být pánem svého času

Byly doby, kdy jsem se chlubil, že mám první firemní vizitky. V pozdějším období jsem si zase rád pohladil své ego před ostatními tím, že lítám za businessem po Evropě. To jen do té doby, než jsem pochopil, že není nic sexy na tom, být pořád pryč od rodiny na hotelovém pokoji. Info v popisu pozice Keboola je to, čím bych se chlubil dnes.

Stravenky – nemáme, kanceláře – nemáme.:-)

Být pánem svého času je sen, být k tomu i pánem místa, odkud pracujete, je ještě o level dál. Keboola umožňuje obojí, pokud sami umíte řídit sebe a svůj čas. Produktem, který se prodává v regionu Asie-Pacifik, je unikátní softwarový produkt, v Česku vyvíjená platforma pro datovou integraci. Nemůžu se zbavit naivní představy práce s notebookem z houpací sítě pověšené na palmách na pláži, ačkoli vím, že je to vzdálené od reality a že obchod na dálku vyžaduje fokus a čas vyhrazený jen práci. I s vědomím toho je ale Keboola Singapore pro mě další jasnou volbou.

5. Business Animals – od začátku jsem věděl, že tady chci a budu pracovat😊

Jsem v Business Animals, protože jsem si vybral právě Business Animals. Nebylo to hned a nebylo to úplně snadné. Potřeboval jsem po cestě do firmy využít vlastnosti nabyté v obchodě i MLM a nenechat se jen tak odbýt. Moc mě tu nechtěli 🙂 Byl jsem ale rozhodnutý, že zde budu, a tak tu jsem. Když si něco vezmu do hlavy, tak není na tomto světě síla, která by mě v tom mohla zabránit. Řádky, které právě čtete, jsou toho důkazem. 🙂

Business Animals proto, že se tady věci dělají jinak.

Telefon? Vlastní. Notebook taky. Účty za kafíčka a obědy s klienty jdou na tvé triko a stejně tak i platby za přesuny po městě. Nejsme mateřská školka, a proto je práce v BA zodpovědná. Neutíráme obchodníkům zadečky, ale nabízíme jim příležitost. Slova Davida Koláře: „já být o 10 let mladší, tak se tady o to porvu“, přesně vystihují, o co tady jde.

V BusinessAnimals.cz je obrovská příležitost k osobnímu i profesnímu rozvoji, budování vlastního brandu a možnost zasáhnout do dění v obchodnické komunitě v ČR. Skvělá možnost se potkávat s báječnými lidmi v coworku a na offline i online poradách. Něco tvořit, dávat kus sebe do společného úsilí. Bavit se o tématech, která jsou nová, svěží, voňavá a zavání moderní současností a budoucností.

Povolit uzdu korporátní svázanosti a být sám sebou i v obchodním vztahu a při jeho budování. Vynechat zbytečné oficiality a naučit se být zdravě a zdvořile drzý v komunikaci s klienty.

Nejen proto jsem dnes v Business Animals.:-)

Text: Štěpán Budil

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno