Nových 5P: Pozdrav, popros, poděkuj, pousměj se a ptej se proč. Jaké myšlenky přinesla konference Marketing With Love?

 |  Články  |  Inspirace  |  Nikola Prášilová  |  1 554x přečteno

I když se to na první pohled nezdá, obchod velmi úzce souvisí s marketingem. Pokud chcete úspěšně prodávat, musí se váš produkt líbit, to je jasné. A jak už to v životě bývá, ti nejúspěšnější lidé mají široký přehled skrz mnoha obory. Vyrazili jsme se tedy vzdělávat mimo domácí půdu, a to do marketingu.

Letos 15. a 16. února proběhla v netradičním prostoru Royal Theatre & Club Chic skvělá akce – Marketing With Love. Program byl od rána do večera nabitý nejčerstvějšími informacemi ze světa marketingu, byznysu a technologií, které všechny tyto odvětví neustále mění. Akcí provázel skvělý Jiří Charvát, jehož intelektuální a sofistikovaný humor dal našim bránicím opravdu zabrat. A co nejdůležitějšího jsme si z akce odnesli?

1. Jan Řehák – Jak se vyznat v mediální džungli

Žijeme v době, kdy mediální prostor nabízí tolik možností, že není v moci jednoho marketingového odborníka vyznat se ve všem. V takovém prostředí je složité stavět komunikační strategii, plánovat napříč touchpoints a stanovit správné KPIs. Obsahový a kreativní mix je pak nutné designovat tak, aby přispíval k plnění těch správných komunikačních cílů. Během přednášky jsme se dozvěděli o metodě SEE THINK DO CARE, která umožňuje veškerou komunikaci poskládat do jednoho funkčního celku.

2. Tereza Košerová – O marketingu, lásce a jiných běsech.

Proměnou komunikačních technologií byli markeťáci i kreativci donuceni přemýšlet o zákaznících úplně jinak. Na scénu nastupuje customer-centric design. Každý zákazník je unikátní a má také unikátní zákaznickou cestu. Je to trochu jako persona. Značky musí více než kdy jindy znát své zákazníky – co dělají, co přesně chtějí. Značky se musí více zaměřovat na budování vztahů a komunit…

Jen 8 % značek věří, že jejich aktuální business model přežije digitalizaci. Docela nízké číslo, nemyslíte? Už jste slyšeli třeba o Amazon Go? Jedná se o nový způsob nakupování. U vchodu použijete aplikaci, vyberete si požadované zboží a peníze se vám u vchodu strhnou z virtuální karty. V budoucnu zkrátka slíznou smetanu ti, kteří budou digitalizovat rychleji než trh. Ale pozor, není to jen o technologiích. Bez lidského faktoru se vytrácí kreativita a z marketingu se stává pouhá matematika.

3. Michael Sido – Jak inovovat i když z toho “matka” nemá radost?

Hledáte způsob, jak zmodernizovat interní komunikaci u vás ve firmě? Jak přesunout všechny zaměstnance z rozmanitých chatů na jednotnou platformu? To by vás mohl zajímat WORKPLACE od Facebooku. Michael Sido i přes nepřízeň centrály “matky” v Německu tuto inovaci zavedl do T-mobilu a s fungováním jsou naprosto spokojeni. Firma zaplatí akorát 3 dolary za zaměstnance měsíčně, jinak je celý vývoj a starost outsorsovaná na Facebooku.

4. Milan Formánek – Moderní marketing, štěstí a udržitelnost

Tato prezentace skloubila informace, inspiraci, motivaci a podněty k zamyšlení. V roce 2007 se od Red Bullu oddělil Red Bull Media House, kde Milan pracuje jako komunikační a digitální manažer. Red Bull má ve světě marketingu skvělé jméno, každý je má rád a stovky lidí by tam chtěli pracovat. Je to tím, že marketing prostě dělají jinak. Influencerům neříkají, co mají dělat, spíše se jich ptají, co jsou jejich sny, s čím by chtěli pomoct a to jim následně pomáhají zrealizovat. Mladé talenty propojují se světovými špičkami oboru, podporují je už ze začátky kariéry, na hledání talentů mají speciální testovací centra, vytváří edukativní obsah, experimentují, ničím se nelimitují, neustále se posouvají… jsou prostě skvělí.

„Jak by mělo vypadat nových 5P: pozdrav, popros, poděkuj, pousměj se a ptej se proč.”

5. Jiří Hrabě – Jak to dělá Elpida aneb jak se dostat do srdce lidí

„Tím nejlepším marketingem je skutečný zájem o téma, díky kterému se organizace dostane do srdcí (i hlav) lidí.” Jiří je ředitel neziskové organizace Elpida, která pomáhá seniorům stát se sebevědomou součástí společnosti. V duchu motta Old’s Coll mění pohled na stáří – provozují vzdělávací/kulturní centrum a linku pro seniory, vydávají časopis VITAL, pořádají mezigenerační festival. Nejvýraznější aktivitou je asi založení značky Ponožky od babičky. Krásný projekt, kde babičky pletou ze starých svetrů ponožky a mohou si tak přivydělat k nízkému důchodu. Za minulý rok se prodalo 10 000 párů. V současné době pro ně plete 200 babiček a mnoho dalších by se rádo připojilo. Bohužel vyrábí více než prodávají. Tak se na tento projekt určitě podívejte a podpořte dobrou věc.

6. Petr Skondrojanis – Sám jako COOL v plotě

Co člověk zažije, když k vám do formy přijde na základě inzerátu? Je jeho očekávání správné? Nebo zjistí, že vůbec nejste takoví, jací se prezentujete? Při komunikaci bychom měli být vždy sami sebou, ukázat, v čem jsme dobří, co v nás je, ale nic si nepřifukovat. A pokud na to nemáme, tak bychom to neměli vylepšovat skrze marketing. Dobrý obsah je velká dřina, ale začít se musí někde jinde než ve photoshopu. Nábory do firmy a zvláště ty opakované, bývají velmi drahou záležitostí, proto nechte marketingové a HR oddělení úzce spolupracovat a prezentujte se takoví, jací opravdu jste.

7. Filip Podstavec – Co je growth hacking a jak může pomoci i vám?

Growth hacking? Asi si říkáte, co je to za děsivý název. Může vám ale hodně pomoct. Především v začátcích podnikání, kdy se snažíte o co nejrychlejší získání zákaznické základny. Startupy rychle střídají jednotlivé komunikační kanály a snaží se cílové zákazníky zasáhnout různými inovativními marketingovými fintami. Marketéři si tak trochu hrají na partyzány a přímo v praxi testují, co pro jejich podnik nakonec bude fungovat nejlépe. Následující článek dané téma skvěle vysvětluje.

8. Jakub Horák – Jak v marketingu nevěřit tomu, co si myslíte

Jakub má prý tři otázky, díky kterým pozná, jestli jste idiot nebo ne. Taky na základě zákazu o kouření založil ateliér, kde natáčí časosběrný dokument o kouření… Jmenuje se Eccentric Club. Tento marketingový expert s kontroverzními poznámkami je jeden z nejvlivnějších lidí českého FB. Nám na konferenci pověděl o tom, jak člověk v marketingu nemá věřit vlastnímu rozumu, ale řídit se daty z velkých čísel. Ukázal nám to na příkladu politické kampaně pro Piráty.

9. Josef Havelka – Staly se značky kořistí digitálu?

„Jestli pracujete pro brandy, hledejte si novou práci. Brandy přestávají mít význam.” Digitální transformace zasahuje čím dál víc i disciplíny marketingu či brandingu. Všudypřítomný Tech určuje, co jde a co ne. Je ve světě, který je definován algoritmy ještě kreativita zapotřebí? Jsou značky vůbec ještě k něčemu mimo toho, aby se daly koupit ve slevě? A je jim to opravdu tak prospěšné, jak se spousta lidí tváří? Velmi zajímavá přednáška se spoustou aktuálních dat a podněty k zamyšlení. Více z hlavy Josefa najdete zde. Doporučená literatura z přednášky: The fourHow Brands Grow.

V pátek probíhala druhá část konference – dopolední a odpolední workshopy, kde jsme měli na výběr zhruba z 10 lektorů. Co dodat, konference nás obohatila o skvělé informace ze světa byznysu, dala možnost networkovat ze špičkami české marketingové scény a inspirovat se od spousty zajímavých lidí, kteří se akce zúčastnili. Tak co, potkáme se na dalším ročníku? Novinky o budoucích aktivitách organizace můžete sledovat na jejich webu.

Text: Nikola Prášilová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno