Nový trend: Negativní reklama jako skvělý nástroj pro podporu brandu?

 |  Články  |  Inspirace  |  Sabrina Harisová  |  683x přečteno

Říká se, že vzbudit jakékoliv emoce, je lepší než žádné, takže vlastně nezáleží, jestli vás lidé chválí nebo haní. Touto cestou se vydali tvůrci české animované pohádky Bubeník a princezna (spolu kreativní agenturou a prý i s Kazmou v zádech) a představili světu trailer, který vzbuzuje smích a slzy. Byl to ale opravdu záměr?

Ukázka z animované pohádky, která se rozletěla po českém internetu jako ohňostroj a jíž své hlasy propůjčili například Karel Gott s Jiřinou Bohdalovou, podle odborníků a grafiků připomíná svou kvalitou zpracování počítačové hry z devadesátých let, a přitom projekt měl rozpočet přes 82 milionů korun! Pokud vás trailer minul, mrkněte se…

 

Díky jeho sdílení a parodování na sociálních sítích získal film obrovskou publicitu. Tvůrci se teď dušují, že to byl jen geniální prank a super marektingová kampaň, která zafungovala na 100%. Grafici na fórech se ale sází, zda „českého Shreka“, jak se pohádce říká, teď horečně nepřepracovávají, aby se vyhnuli celonárodní ostudě. Co si myslíte vy?

Negativní reklama je v posledních několika letech používána po celém světě hlavně v politických kampaních. Některé velké potravinářské  firmy ji zase použily na to, aby upozornily na množství zbytečných přísad a chemických látek v potravinách a nápojích. My jsme se zeptali markeťáků z několika společností a požádali je o pár rad:

Jak tedy vytvořit negativní kampaň?

Nejdříve analýza

Zjistěte, zda je cílová skupina vašich zákazníků  schopná tento typ reklamy přijmout a pak se zamyslete, jak jim ji nejlépe přiblížit.

Musí vzbuzovat emoce

Psychologové říkají, že naše vědomí je automaticky nastaveno na negativní vnímání. Dáme příklad: přicházíte do prosklené zasedačky a vidíte své dva nadřízené, jak se o něčem radí. První, co vás napadne je, zda se baví o vás a jestli máte průšvih. Trefili jsme se?

V negativní kampani byste měli zacílit na problém, se kterým se lidé potýkají a vykreslit ho tak, aby zobrazená emoce rezonovala s vaším zákazníkem.

Vyvarujte se sloganů

Možná vás napadá skvělý slogan, mohl by se ale vžít a pak vám nezbude než produkt přejmenovat.

Nezapomínat na kampaň pro podporu prodeje

Negativní reklama slouží pro zvýšení povědomí o brandu. Málokdy ale přivede platící zákazníky, proto si vždy připravte následnou kampaň, která ukáže kvality vašeho produktu a také to, jak obratně řeší problém zmíněný v negativní kampani.

 

Jak vy vnímáte negativní reklamu? Vyzkoušeli byste ji ve svém podnikání?

 

Text: Sabrina Harisová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno