Když vás něco baví, je to na práci poznat, říká spokojený klient Netpromotion

 |  Články  |  Rozhovory  |  Sabrina Harisová  |  1 225x přečteno

Netpromotion je velká parta mladých lidí, kteří milují dělat weby. Cílem pro ně není jen pěkný design, kterým se může klient pyšnit, ale hlavně vlastní úloha webu. Asi vědí, co říkají, když se jim podařilo přesvědčit velmi nestandardního klienta – majitele veterinární kliniky a v první řadě veterináře a odpůrce všech marketingových aktivit, ke spolupráci. Ta se navíc natolik povedla, že klient nám o tom v rozhovoru sám povyprávěl. A to už je co říct. Třeba nám prozradí i nějakou tu pikošku ☺

Brno je líheň talentů. O tom se už dlouho ví. Nadšenci tam přicházejí se skvělými nápady a originálním řešením. V Netpromotion jsou také takoví. Rádi tvoří weby, které jejich majitele posouvají k vytouženým cílům.

O tom, jaký je celkový proces tvorby, jsem se bavila s Kristínkou Voľanskou, úžasně šikovnou projektovou manažerkou, která přistupuje k vedení jednotlivých projektů, jako kdyby to byly její děti, s vedoucím webového týmu Michalem Bielem a hlavně spokojeným klientem, panem doktorem Kučerou, který vede svou veterinární kliniku.

Vypálím to hned – co děláte jinak? Jak to, že se vám projekty daří? (Což vám samozřejmě přeji ☺)

MB: Vnímáme web jako komunikační a prodejní nástroj, a proto si ho nemůžeme vytvářet sami úplně podle svého nebo podle šablony. Nejdříve zjišťujeme, co náš klient potřebuje a co chce novým webem docílit. Máme pro něj připravených i několik formulářů, které nám jeho požadavky upřesní. Po té si uděláme důkladnou analýzu strategie, konkurence a klíčových slov a pak už začínáme pracovat na prototypu. Ten ukazujeme klientovi bez grafiky. Dolaďujeme s ním detaily a po oboustranném schválení přistupujeme k realizaci. Než ale web vypustíme do světa, testujeme ho s lidmi a zapracováváme poznatky z uživatelského testování. Po spuštění web neustále vyhodnocujeme a sledujeme jeho výkonnost. Na základě těchto dat pak s klientem konzultujeme další možnosti rozvoje…

KV: Proces vám může připadat náročnější, ale nám zaručí, že web funguje tak, jak má. Spokojenost zákazníka je pro nás velmi důležitá, ale ta hlavně přichází, když to, co jsme si dali za cíl, splníme. Tzn. zvýšil se počet konverzí nebo návštěvníků a klient tak získal nové zákazníky.

Lidí, kteří dělají weby, je hodně. Těch, kteří chtějí, aby z nich měli jejich zákazníci užitek, už míň.

Jak na tento přístup reagují zákazníci?

MB: Řekl bych, že kladně. Když jim vysvětlíme jednotlivé kroky a jejich důvody, získáváme si jejich důvěru, která pak trvá. Občas se totiž stane, že se jim zalíbí nějaké řešení na cizím webu a chtějí to implementovat i na ten jejich. A ono to někdy nejde. Vůbec ne, protože bychom to neuměli, jde o to, že se to nehodí pro cílovou skupinu, nesplňuje to efekt, nebo zadání, na kterém jsme se shodli.

Jak dlouho u vás trvá vytvořit web od prvního kontaktu?

KV: Do dvou měsíců od dodání všech podkladů zakázku finalizujeme. Samozřejmě je to orientační rozpětí, protože komplikovanější weby mohou trvat o něco déle.

Vytváříte všechny typy webů, třeba i e-shopy?

MB: Chceme dělat svou práci opravdu dobře a znát veškeré nejmodernější trendy. Nejsme firma, která to seká, jak Baťa cvičky. E-shopy zatím neděláme, a také nebereme každou zakázku. Lidí, kteří dělají weby, je hodně. Těch, kteří chtějí, aby z nich měli jejich zákazníci užitek, už míň.

Spokojený pan Dr. Kučera hrdě ukazuje své nové stránky

Pane doktore, co vás přimělo se pustit do tvorby nového webu a proč právě Netpromotion?

Dr.Kučera: Já jsem v první řadě zvěrolékař a virtuální svět moc neřeším. Nějaké stránky jsem měl a to, že neodpovídají standardům, mě moc netrápilo. Chtěl jsem jen, aby mě zákazníci našli. Často mi ale volali zástupci různých firem, že mi nabízejí kompletní marketing, a tak dále. Pak mě navštívil zástupce Netpromotion a začal mi dělat nějaké nabídky a ve mně v podstatě ta potřeba zcela volně dozrávala. Možná tam zafungovalo i to, že byly nějaké stagnační roky, co se týče obratů, a tak jsem zapřemýšlel o tom, že pokud nechám věci ve stávajícím stavu,  bude obrat stagnovat dál, nebo to půjde ještě dolů. Proto jsem uznal, že bude dobré strategicky trochu změnit marketing.

Jak probíhaly první schůzky? Přišel jste s nějakými nápady, nebo Netpromotion navrhoval, jak by stránky měly vypadat?

Dr.Kučera: Přišla slečna Voľanská a my se domlouvali o mých představách. Poslal jsem i nějaké svoje staré texty a ona mi předestřela, jak má vypadat moderní web. Neměl jsem s tím problém, probrali jsme i cenové limity, domluvili jsme se, že vše zpracují, pak si návrh zrevidujeme, což se potom stalo. Nějaké ty formální chyby jsem opravil a po dodělání jsme web spustili.

Jaká proběhla doba od zadání do předání webu?

Dr.Kučera: Nevím, co je v této branži adekvátní. Rozhodně to trvalo víc, jak měsíc. A myslím si, že na obou stranách byly objektivní i subjektivní důvody, proč to nešlo rychleji. Já jsem totiž nebyl pořád přítomen, a pak tam byly nějaké nemoci .-)

Je něco, co vám během tvůrčího procesu přišlo zajímavé, nebo jste to už chtěl mít za sebou?

Dr.Kučera: Ani jeden z těch extrémů. Mně se na tom líbilo pozitivní nadšení tvůrkyně, a že si tohle téma, podle jejích slov, sama vybrala, protože má ke zvířatům blízko. A to se mi líbí. Protože když někoho něco primárně baví, tak pak práce vypadá jinak.

Byl jste překvapen nějakými požadavky při tvorbě webu?

Dr.Kučera: Ne. Žádné neslušné návrhy 😊 Víte, my veterináři jsme trošku postižení svou prací samozřejmě, my chceme prezentovat tu patologii, a to, co umíme. Na druhou stranu chovatel, laik, nechce negativní informace. A toto přesně zase ví ti „webmasteři“ a musí nás umravňovat. A tam, kde nás neumravňují, tam můžete nalézt těch přehršle patologických informací doprovázených obrázky, třeba děsivými, které my považujeme (v rámci našeho postižení) za krásné. Já jsem měl také představu, že bych rád dal podobné obrázky na web, nicméně nechal jsem se poučit. Protože primárním cílem tohoto webu je marketing a ne vyděsit. Není to výkladní skříň patologie.

To mě právě zarazilo na původním webu. Našla jsem tam „co dělat, když přijde konec“, tak mi bylo smutno, a to ani žádné zvíře nemám.

Dr.Kučera: To máte pravdu, to jsem tam měl… Čerpal jsem totiž z amerických webů (ale Američani jsou psychicky někde jinde), velmi rádi dávají svým klientům možnost vyplakat se na jejich stránkách, umístit tam fotku, probrat s nimi, jak vypadá konec, eutanázie. To české prostředí je jiné a je to asi víc tabu.

Skvěle jsme si popovídali,  i když na dálku 🙂

Setkáváte se s tím, že vám klienti web chválí?

Dr.Kučera: Ano, opakovaně jsem se s tím setkal. A teprve po opakovaných pozitivních ohlasech jsem vlastně napsal referenci Netpromotion, že lidi říkají že mám pěkný web (mimochodem), takže to vnímám. Dříve takovéto reakce nebyly vůbec. Zrovna za poslední dva týdny mám pocit, že četnost volání stoupla. A nejsou to zákazníci referovaní od jiných kolegů veterinářů. Předtím se to nestávalo, takže předpokládám, že je to ohlas na můj nový web.

Pozorujete za dobu od spuštění nějakou změnu v tom, že se k vám dostane více lidí?

Dr.Kučera: Ne, mám-li to hodnotit celkovým obratem, tak zatím nepozoruji nějakou závratnou změnu. Je na to ale samozřejmě velice krátká doba. Možná ta poptávka telefonní nebo e-mailová je o 10 % vyšší. Nový web jsme spustili v prosinci a běží na nové doméně, takže jsme očekávali pomalejší rozjezd. Znovu říkám, je to pro mě marginální záležitost, nedělám si statistiky a ani nebudu. Teprve na konci roku můžu při srovnání ročních obratů říci, jestli je to stejné, nebo lepší. Když to bude lepší, tak si budu klást otázku „je to pro to, nebo pro něco jiného?“ ☺

Jaký přínos teď od webu očekáváte?

Dr.Kučera: Spíš obecný. Ve financích vyjádřeno ano, ale jaksi druhoplánově. Navnímal jsem, že moje pozice na trhu veterináře, který stárne, bude jenom upadat, pokud se v některých věcech nepřizpůsobím. Nejsem ochotný se přizpůsobovat budováním kliniky, zaměstnáváním lidí, kupováním půlmilionových či dražších přístrojů, abych mohl prezentovat, jaká je vybavenost pracoviště a ty stránky jsou pro mě investičně nejjednodušší.

Otázka na Kristínku: Jak se vám s panem doktorem spolupracovalo?

KV: Mně výborně. Osobní schůzky s panem doktorem byly příjemné a přesně na základě toho jsem měla pozitivní přistup vytvořený i k tvorbě webu. Proto jsem i celkový design chtěla přizpůsobit tomu, jak dobře jsem se já cítila, a jak dobrou atmosféru vytváří i pan doktor. Na základě toho je web takový hravý.

Co jste nejčastěji řešili? Za co jste musela bojovat?

KV: My jsme začínali těmi texty, které byly odborné, a které jsem i já potřebovala vysvětlit, abych je pochopila, protože tuto terminologii neznám. A pak jsme řešili fotky. Ty, co jsem vybírala já, byly roztomilé, prostě milá zvířátka k pomazlení, kdežto pan doktor by raději dal přednost reálným fotografiím nemocí nebo zranění.

Co teď připravujete nového?

MB: Postupně rozšiřujeme služby a sledujeme nejnovější trendy. Budujeme si dobré jméno a chceme být synonymem kvalitního a hlavně funkčního webu. Čísla jsou pro nás důležitá, ale jsou to hlavně čísla klientů, která vypovídají o tom, jestli svou práci děláme dobře.

Team z Netpromotion vidí za každým webem příběh. Aby ho mohli vypovědět, neváhají zapojit do hry dron, top grafiky, i speciální řešení. Dávají ale důraz na čistotu, jednoduchost, vzdušnost a srozumitelnost. A Michal Biel dodává: „Na webu od nás by se měl zákazník klienta vždy velice snadno orientovat a být veden k cílové akci (např. objednávce).“

Netpromotion v číslech

  • 1. místo v soutěži Web TOP100
  • přes 7000 spokojených klientů
  • 4 pobočky

Přečtěte si o Netpromotion i další článek:

Pracujeme se silnými stránkami našich zaměstnanců a jsme schopni jim nabídnout práci podle jejich představ a zkušeností, říká lídr Netpromotion

 

Foto: Romana Grossmannová

Text: Sabrina Harisová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno