6 nekalých praktik obchodníků: Tohle už není cool!

 |  Články  |  Lifestyle  |  Redakce BA  |  892x přečteno

Každý jsme osobnost a děláme věci trochu jinak. Je skvělé zhlédnout se ve svých vzorech a inspirovat se strategií, kterou při prodeji používají. Z vlastní zkušenosti ale vím, že mnohem větší vliv má uvědomění, co rozhodně při své práci dělat nechci. Také jste se naučili, že následující taktiky nejsou váš styl?

Sneaky-Salesmen

1. Podezřelé telefonáty

Skryté číslo, neznámá firma a vykrůcání, odkud že má volající kontakt? Telefonát opředený tajemstvím je pro mě prvním a jasným indikátorem, že mám co dočinění s prodejcem, který nekope za fair play. Pokud voláte, je vhodné přiznat zdroj telefonního čísla, ať už jste jej získali na základě osobního doporučení, databáze či vyplněného kontaktního formuláře na webu.

 

2. Urážet a hrát na city

  • „Když už o tom nic nevíte, tak si alespoň nechte poradit“
  • „Proboha, kdo ví, jak byste skončil, kdyby…“
  • „To myslíte vážně, takovou blbost!?“

Tváří v tvář si někteří takzvaní „prodejci“ netroufnou, anonymita telefonátu však dovolí urážet, zvyšovat hlas či jinak manipulovat s emocemi zákazníka. Samozvaní spasitelé si však neuvědomují, že aby byl zákazník spokojený (a tudíž dlouhodobý), je třeba o něj pečovat.

 

3. Přehrávat a lhát

Všichni si i v běžném životě rádi přikrášlíme realitu. Vyšperkujeme historky, které vyprávíme. Maskujeme drobné nedokonalosti make-upem. Je ovšem rozdíl mezi poukázáním na výhody výrobku a nepřiměřeným teleshoppingovým vychvalováním nebo dokonce lží! Sleva až na kost, exkluzivní ultra-giga nabídka, totální výprodej – takové berličky ke své práci nepotřebujete.

 

4. Zamlčovat skryté poplatky

Je nabízená cena konečná? To běžný konzument často zjistí až pozdě, a přestože by se lidé měli o produkt či službu víc zajímat, je to také práce férového obchodníka, aby upozornil na další položky.

 

5. Zneužít slabé chvilky

Spolu se zamlčováním dalších výdajů rozhodně není cool ani situace, kdy tajíte nebo překrucujete informace tak, abyste dotyčného vmanipulovali do slepé uličky. Zejména důchodce je člověk důvěřivý, jak byste se však tvářili na to, kdyby se pochybný prodejce snažil napálit vaši milovanou tetu či babičku?

 

6. Operovat se smrtí nebo rakovinou

Oblíbená technika některých pojišťovacích agentů. „A to si na sebe opravdu berete takové riziko, že v následujících 10 letech ani jednou vážně neonemocníte? Nebudete mít autonehodu? Co když skončíte na ulici? Vy opravdu hazardujete se životem a smrtí,“ dotírala na mě nedávno telefonistka EONu.

Ano, všichni víme, že pojišťovací služby jsou založené na neschopnosti splácet, bavme se tedy klidně o ztátě zaměstnání, bavme se i o nemocech či nenadálých událostech, ale lidskyadekvátně službě, kterou prodáváme. Je rozdíl splácet pár stovek za elektřinu EONu a tisíce za leasing či hypotéku. V prvním případě je totiž poněkud silné kafe vytahovat katastrofické scénáře umírajícího bezdomovce.

 

Zdroj fotografie: zenithdesignstudios.com

Text: Redakce BA

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno