Moderní sales? Proměňte followery v nakupující

 |  Články  |  Obchod  |  Elena Olivarez  |  1 383x přečteno

Tvoření komunity vám dokáže maximálně zjednodušit cestu k zákazníkovi. A tím pádem zvýšit i vaše prodeje. Už žádné cold cally! Vaši zákazníci budou sami a rádi nakupovat. Zní to skvěle, ale o co jde? Jde o nástroje, díky kterým budete budovat vztahy v komunitě. A díky čemuž se z vašich followerů stanou loveři, kteří budou nejen nakupovat, ale i šířit vaše dobré jméno dál. Pohádka? Ne, moderní sales.

Stále častěji si u obchodníků a firem všímáme jedné věci pořád dokola. Snaží se hned prodávat. Nevytváří si vztah. Dají jeden příspěvek na Facebook, často sponzorovaný, hned s odkazem ke koupi produktu či služby. A myslí si, že čím víc peněz do toho dají, tím úspěšnější budou. A tím vyšší budou mít konverze. Jenže, doba se změnila. Abyste prodali, nejdříve si musíte s lidmi vytvořit vztah. A věřte, že vztah nevytvoříte jedním kliknutím na vaše webové stránky. Takže místo toho, abyste jedním příspěvkem hned prodávali, snažte se, aby si „vás“ postupně vaše komunita zamilovala, chodila si k vám pro rady a teprve až pak nakupovala.

Kdo si pamatuje začátky Business Animals, ví, že ten prvotní cíl nebyl jít hned vydělávat peníze, ale najít stejné nadšence/blázny, jako jsme my sami. Nebo-li vytvořit komunitu. Ale pozor, komunita není jen počet fans na vaší stránce. I když jich tam máte třeba dvacet tisíc. Ani to není desetitisícová emailová databáze lidí, která vám jednou klikla na odběr kvůli e-booku a podobně. Komunita jsou lidé uvnitř toho všeho. Nejsou to jen followeři, ale především vaši loveři. A jakmile máte komunitu svých loverů, můžete skrz ni prodávat. Mnohem snadněji prodávat. Hned vás ale upozorňujeme, že jde o běh na dlouhou trať. Komunitu loverů nevytvoříte jedním dobrým sponzorovaným příspěvkem. Tím si získáte maximálně followery. A musíte být hodně dobří, aby se z nich stali platící zákazníci. Komunita vyžaduje čas a péči.

A jaké nástroje vám pomohou vytvořit konverzní cestu a prodávat skrz komunitu:

FB skupina

Stále více obchodníků a firem pochopilo význam FB stránky a začínají si na ni budovat svou značku. Jenže FB stránka je především výkonnostní věc. Pomáhá vám skvěle dělat marketing cirkus, díky sponzorovaným příspěvkům. Jenže, doba jde stále rychleji dopředu a FB stránka začíná pomalu ale jistě stačit. Především, co se týká jejího dosahu k vašim followerům.

Nevěříte? Zkuste se tedy podívat na dosah vašich příspěvků. Pokud máte 10 tisíc fans, a dáte nový příspěvek, věřte, že se zobrazí maximálně polovině z nich. Spíše tak 10-20%. A ano, platí to i v případě, když jich máte ani ne tisíc. Takže jediná šance, jak to zvýšit, rovná se, musíte si připlatit. A stejně ještě nemáte vyhráno. Navíc na FB stránce máte jak followery, tak hatery.

Oproti tomu FB skupina je především vztahová věc. Když ve skupině sdílíte post, dostane se k mnohem většímu počtu lidí, ne-li skoro ke všem. Takže oproti FB stránce má mnohem větší dosah. Pokud se objeví nějaký hater, můžete ho jedním kliknutím vyhodit ze skupiny. Ne kvůli svému egu, ale především kvůli skupině. Chcete přece budovat skupinu navzájem se podporujících lidí, a tam zkrátka pro hatery není místo. A to nejlepší, díky skupině si nevytváříte jen followery, ale především lovery. I my v Business Animals FB skupinu máme, Business Animals premium, a pokud u nás ještě nejste, jednoduchým kliknutím zde  to můžete ihned napravit, protože oproti tomuto magazínu a FB stránce, i tady jdeme mnohem víc do hloubky, děláme reporty o budoucích projektech a přinášíme novinky pro váš rozvoj.

A to je přesně i tip pro vás. Nabídněte jim skrz svoji FB skupinu vhled do svého produktu či služby. Nebojte se jít do hloubky. Řešte tam, co lidi zajímá. Ukažte jim, jak jim váš produkt či služba pomůže. Díky tomu všemu si nakoupíte u vašich potencionálních platících zákazníků čas a navážete si je na svoji vlastní osobu/produkt firmy. A po čase? Jasně nejen, že si vás zamilují, ale budou i nakupovat.

Magazín, blog

Magazín a blog je skvělá cesta k budování vztahu s vaším zákazníkem. Ukazujete v nich, že jste odborníkem v daném oboru a získáte nemalou konkurenční výhodu. Poutavými články se prostě odlišíte. Navíc skvělý a užitečný obsah na vašem webu dokáže v online světě doslova divy. A to i takové, za které byste jinak museli platit nemalé částky. Často také představuje jediný možný způsob, jak být o krok napřed a vyniknout v přehuštěném konkurenčním prostředí, kde je obvykle těžké se prosadit. Prostřednictvím článků dáte jasně najevo, jak svému oboru rozumíte, či v čem je váš přístup jiný. Předložíte potenciálním zákazníkům důkaz, že na vás se mohou spolehnout, protože už nyní jim dáváte něco víc – cenné informace. Svou nabídkou zažehnete pomyslný oheň a blogové příspěvky vám ho pomohou rozdmýchávat a udržet.

Ať už se věnujete jakémukoliv oboru, naše doporučení je: pište. A pokud si na to netroufáte, vytvořte tým lidí, kteří se budou starat o články. Nemusíte všechno dělat sami, delegujte. Najměte copywritery. Řeknete jim témata, tipy na články a nechte copywritery tvořit. Jsou to často právě články, díky kterým si k vám zákazníci najdou cestu a budou vám věřit.

Live eventy

Internet nám pomáhá být nezávislý na čase a místě. Přesto všechno jsme jenom lidi. A osobní kontakt je osobní kontakt. Je potřeba čas od času se vidět offline. Živě. Reálně. Osobním setkáním si vytvoříte mnohem silnější pouto. Proto i my v Business Animals děláme čas od času živá setkání ve formě Meetupů, kde máme možnost se s vámi naživo potkat. A jestli jste ještě na žádném nebyli, doporučujeme si následující Meetup zapsat do diáře, koná se už 26. března v 18,30h. Máte se totiž na co těšit.

FB skupina, blogy, live eventy, díky těmto nástrojům si vytváříte komunitu lidí. Budujete vztahy. Získáváte lovery. A jakmile máte lovery, máte vlastně i platící zákazníky. Protože, kdo spíš od vás koupí? Člověk, který vás vidí poprvé, nebo ten, kdo vás sleduje a díky FB skupině, blogu a živým akcí je váš lover? Nemusíte odpovídat. A tím to nekončí. Ve chvíli, kdy je váš kupující zákazník spokojený, a je váš lover, začne vás doporučovat dál a začne komunitní prodej. Víte, co to znamená? Najednou nemusíte prodávat, prodej za vás začnou dělat ostatní členové komunity. A jakmile se dostanete do tohoto bodu, máte vyhráno. Jednoduché? Ne, tak s tím nepočítejte. Není to ze dne na den. Vyžaduje to čas. Jenže ten výsledek, ten stojí za to, co myslíte?

 

Text: Elena Olivarez

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno