Kdo jsou millenials, obchodníci mladé generace, a jak s nimi pracovat?

08. Srpen 2016

Generace Y jsou všichni ti draví mladí lidé zvyklí na flexibilitu, změny a propojení profesního a osobního života. Růst, uznání a celkové společenské postavení je pro ně důležitější než peníze. Peníze vlastně berou jen jako prostředek zaplacení účtů třeba za cestování. Umí ovládat veškeré komunikační prostředky dnešní doby a chtějí naplno využívat všech možností, které jim současná společnost přináší. „Millennials“, jak se jim v angličtině přezdívá, právě dorostli do věku, kdy berou sales útokem a šplhají nahoru. Dost možná jste to vy nebo lidé ve vašem týmu. Jak na ně? Jaké to má vlastně výhody, když pracujete s generací Y?

Meeting of friends outside at the coffee shop

1. Učí se na základě získávání zkušeností

Nevadí jim tedy ani případné selhání. Vezměte si třeba videohry – kolikrát člověk musí spadnout ze skály nebo se nechat zastřelit členy konkurenčního gangu? Dnešní ambiciózní člověk se vrátí na začátek, proběhne nebezpečnými úseky a dosáhne svého, i kdyby měl u počítače vysedět důlek a vykloubit si rameno. Obrovská vůle dosáhnout svého je pro generaci Y charakteristická – vědí, že bez zdolaných překážek se budoucími lídry nestanou.

hledáme obchodníka

TIP: BusinessAnimals.cz přináší neustále nové obchodní příležitosti. Vyberte si mezi více než 100 tu svou! 

2. Jsou připraveni na jakoukoliv změnu a odchylku z dosavadní cesty

Terorismus, finanční krize, války a ekologické katastrofy. V tom všem dnešní generace žije a plně si uvědomuje, že život se může změnit z minuty na minutu. Tato generace nezažila svět jako bezpečné místo, kde je nemůže vykolejit žádná okolnost. Právě naopak. Získávají informace online a taky pomocí telefonů, kdy jsou schopni se zaměřit na jednu věc a druhou minutu už se zabývají zase něčím úplně jiným. Předchozí generace se učila žít více lineárním způsobem – například že knihu by měly číst od začátku do konce. Hlavně nepřeskakovat! Dobrou zprávou je, že jsou tak třeba lídři dnešní doby připravení na složitost, starší manažeři s tím naopak můžou mít problém.

3. Jsou zásadoví, milují nové příležitosti a cení si osobní rozvoje

Nebudou si vás vážit jen kvůli tomu, že jste šéf. Jsou loajální ke svému vedení a organizaci jako celku, ovšem pokud s nimi dostatečně komunikujete a dáváte jim najevo, že je díky jejich práci svět lepším místem. Ty tam jsou časy, kdy se jelo pouze na výkony. Tak můžou fungovat stroje nebo jednodušší lidé, generace Y chce více – díky svému snažení zlepšit lidi kolem sebe, také firmu, ve které pracují, společnost a dokonce životní prostředí. Ať chcete, nebo ne, všechno spolu totiž souvisí a nyní už to došlo téměř všem.

TIP BusinessAnimals.cz: Nabídněte mladým obchodníkům více zodpovědnosti. Mohou se spolupodílet na novém projektu, přijít s inovacemi nebo dostat za úkol mentoring juniorního kolegy.

4. Nebojí se vypadnout z role, odhalit něco ze svého soukromí a překonat určité hranice

Možná je tato generace statečnější a nebojí se vyjádřit svůj názor. Má to své výhody i nevýhody. Známe spoustu případů, kdy zaměstnanec na sociálních sítích „práskl“ něco z pracovního života a díky tomu dostal padáka. Na druhou stranu je ale spousta příběhů, kdy se kvůli své otevřenosti dostal k příležitostem, díky nimž prorazil nebo posunul celou firmu o level výš. Dříve to bylo naprosto nemyslitelné, všichni měli ve firmě svůj post, charakteristické vlastnosti, a jakmile se zabouchly dveře, člověk žil striktně jen osobní život. Dnes je profesní život daleko více propojený s tím osobním, a tak si může takový člověk klidně zajít na pivo se šéfem.

hledáme obchodníka

5. Nesmíří se se špatným vedením

Pokud nesouhlasí s filozofií svých šéfů, nemůžou plnohodnotně pracovat. V dlouhodobém horizontu to může znamenat, že se šéfové chytnou za hlavu a zjistí tak, proč je zaměstnanci nerespektují a proč není špatné se nechat nasměrovat i lidmi pracujícími v nižších strukturách. Tady se lenost nevyplácí – každý lídr by se měl ujistit, jestli jeho zaměstnanci chápou, proč dělají to, co dělají. Lidé by neměli něco dělat jenom proto, že jim to někdo nařídil.

Přečtěte si také: 12 vlastností, které dělají z manažera lídra

6. Nudné pracovní pozice je nelákají

Samozřejmě, protože je nic nového nenaučí. Děsí je, že by měli každý den vykonávat stejnou činnost, která by jim za několik let nepřinesla absolutně nic nového. Možná by perfektně ovládali určitou činnost, ale všeobecně by se nijak nerozvíjeli. Právě rozmanitost, kterou s sebou přináší každodenní výzvy, je přesně to, co tito lidé vyhledávají. Dneska už nestačí ovládat pouze jednu věc, a to perfektně, protože člověk může změnit práci a ocitnout se tak v prostředí, ve kterém sice bude umět skvěle nastavit soustruh, ale nebude si schopný vyřídit ani cestovní pojištění.

Vytvořte si profil na BusinessAnimals.cz a buďte úzkou součástí komunity moderních obchodníků v Česku. Buďte vidět a sdílejte své zkušenosti. Pravidelně vás budeme informovat o nových příležitostech, Meetupech a tipech, jak růst!

button registrace

© 2024 imper.cz