Finanční Institut roste mnohonásobně rychleji, než vedení očekávalo. Partnerům nabízí podíl na zisku

 |  Články  |  Rozhovory  |  redakce  |  3 313x přečteno

O Finančním Institutu jsme si s obchodním ředitelem Michalem Rückelem, MBA, v minulosti už povídali. Už tehdy jsme si nemohli nevšimnout velkých ambicí. Ty se u obchodních skupin častokrát mění v prach, zajímalo nás proto, jak to po více než roce vypadá v reálu? Vypadá to, že Finanční Institut přidal do svého systému spoustu zajímavých novinek. Především mají nyní více prostoru pro ocenění manažerských a ředitelských pozic. Stejně tak má společnost nového marketingového ředitele, který hodlá zdvojnásobit obrat společnosti do konce roku 2017.

„Finanční společnosti bezhlavě najímají poradce s vidinou narůstajícího zisku.“ Jde to jinak?

Michale, Finanční Institut se drží hesla „Zdravé rodinné finance“. Povězte nám, jak vlastně vaše firma funguje a proč právě toto motto?
Zdravé rodinné finance jsou klíčem k bohatému životu. Většina společností zabývající se finančním poradenstvím spíše prodává, než radí. Bezhlavě přijímají nové poradce a svou obchodní síť budují za účelem zisku. Na klienty už příliš nemyslí. Z toho důvodu je trh přesycen neodbornými finančními poradci a lidmi, kteří mají nešťastně uzavřené finanční produkty. Při sestavování finančních plánů pro naše klienty se držíme historicky prověřenými pravidly.

Postupujeme od zajištění životní úrovně proti nenadálým situacím až po efektivní dělení majetku na třetiny. Tím mají naši klienti vytvořenou likvidní rezervu, zainvestované peníze ve střednědobém horizontu a nemovitý majetek, který jim ideálně přináší pasivní příjem. Proto se naši klienti nebojí toho, co bude s jejich příjmy v důchodovém věku, ale naopak se na něj těší. Bez nadsázky můžeme říct, že naše klienty připravujeme na lepší budoucnost.

Sám jste naznačil, že trh je plný pseudo poradců. Jak své poradce školíte, aby přesně věděli, co mají dělat a drželi se určitých pravidel?

Novým lidem dáme osvědčený model fungování, díky kterému se vyvarují chyb, které by mohli svou neznalostí nadělat. Tím snižujeme jejich podnikatelské riziko, a pokud mají práci s lidmi v krvi, jsou komunikativní a chtějí se učit, tak skoro nemohou být neúspěšní. Také je to o tom, že „ryba smrdí od hlavy“. Když lidem jdete příkladem a vidí u vedení i klíčových pozic, jakým způsobem přistupují k práci, tak to má velký vliv i na celou společnost a lidi, kteří v ní fungují.

Poradci mají podporu callcentra a manažerům pomáháme rozšiřovat posily do jejich týmů

Nováčci od vás tedy dostanou osvědčený model fungování, což jim usnadní práci. Co ještě mohou očekávat, co jim nabídnete dalšího oproti konkurenci?

Poradci ve Finančním Institutu mají podporu callcentra, které jim zajišťuje vlastní kmen nových klientů. Takže nemusí začínat se ždímáním kontaktů u svých rodin, přátel a známých. Díky firemnímu analytikovi, který přednáší na Vysokých školách a odborně se vyjadřuje k finančním tématům na ČT24, nováčci lehce překonají začínající období v nové profesi.

Pracovat s nováčky je jedna věc, zajímalo nás, jak to mají zkušení mazáci. „Obchodníky s praxí čeká jen sladění teoretických znalostí, obchodních dovedností a metodických postupů se systémem FI. Poté už je jen zařazujeme do kariéry na odpovídající pozici podle jejich zkušeností.“

Vrcholem kariéry jsou pozice jako partner s podílem na zisku nebo franšízant, který získá naše know-how

Co vás vedlo k rozhodnutí nabízet podíl na zisku?

Protože naprosto chápeme, že přirozeností lidí s vnitřní motivací je neustále na sobě pracovat a mít kam růst. Když něčeho tito lidé dosáhnou, tak si hned vytýčí další cíl, za kterým jdou. Tohle si myslím, že je klíčové. Důvod, proč od ostatních společností mnozí schopní intra-podnikatelé odchází v momentě, kdy vybudují fungující tým a chtějí se posunout dál, je celkem jednoduchý.

Ve společnosti jim další růst neumožňují, a tak jsou vlastně nuceni odejít jinam. Bohužel pak se teprve dozví nepříjemný fakt, že jim ve společnosti nic nepatří. I když jim od začátku všichni tvrdili, že si budují „vlastní podnikání“. Najednou začnou tahanice o vybudovaný tým, klientský kmen, zadržují se provize a řeší se spousta dalších nepříjemností. Velmi často tyto případy řeší i naše právní oddělení v zájmu manažerů, kteří k nám přestoupili z jiných společností. Nepřiměřené pokuty, které po nich minulé společnosti vymáhají a další nesmysly. Tohle se u nás stát nemůže.

Jak konkrétně to funguje?

U nás mají všichni naši partneři od začátku spolupráce smluvně deklarované, že vše, co s námi vytvoří, tak je výlučně jejich majetkem. Ať to jsou poradci, manažeři, nebo ředitelé. Bereme lidi ve společnosti jako rovnocenné partnery, se kterými jdeme společnou cestou za úspěchem.

Podnikání je o řešení překážek, a když nějaké přijdou, tak oceníte, když na ně nejste sami

Člověk by řekl, že si vytváříte sami sobě konkurenci? Neberou se tak i franšízanti mezi sebou navzájem?

Vůbec ne. V poradenství je to tak, že provizní ohodnocení je přímo úměrné produkci, kterou tvoříte. Skupinka o 10 poradcích nikdy nedosáhne svým produkčním objemem na provize jako společnost se stovkami poradců. Proto je pro franšízanty výhodnější stát se samostatnými podnikateli s našim partnerstvím. Kde si ponecháme z jejich produkce mezi provizi 3-5 procent. I tak mají pořád o mnoho větší provize, než kdyby šli k pojišťovnám nebo broker poolům na přímo sami.

Kdo nemá ambice vybudovat vlastní podnikání, ale rozhodne se svou intra-podnikatelskou činností zabezpečit do budoucna, tak ze všeho, co vybudují, jim vyplácíme rentu nebo pasivní příjem i potom, co se rozhodnou už aktivně nepracovat. A nezáleží na tom, zda vybudovali tým, nebo přivedli klienty, u kterých očekávají další budoucí provize. Myslím, že tohle je podstata podnikání i důvodu, proč se tito lidé nenechají někde zaměstnat. Než aby pobírali vyměřený důchod od státu.

Našim lidem tvoříme vlastní brand, díky kterému mají nové klienty i posily do svých týmů

Máte nového marketingového ředitele, který se zavázal, že do konce roku zvýšíte obrat. Jak toho chcete dosáhnout?

Náš tým rozšířil nový marketingový ředitel Adrian Kolek a mediální producent Matouš Koukola. Výsledky jejich práce jsou naprosto ohromující. Už za pár měsíců naší spolupráce jsme se marketingově posunuli více, než za posledních pár let. Je to tím, že mají velké zkušenosti s tuzemským i zahraničním trhem. Nebudují pouze značku a marketing Finančního Institutu. Zaměřují se i na naše nejlepší lidi, kterým pomáhají tvořit jejich vlastní brand i nábor nových obchodníků.

Jejich podnikání včetně pasivního příjmu tak roste mnohem rychleji. Jedním ze zmíněných je třeba skvělý manažer Adam Kaška. Přesně takovou podporu spojenou s efektivní propagací máme pro naše nejvýkonnější. Marketingový ředitel v současné době připravuje online vysílání z Brněnského studia. Chystají se i další inovace, které si zatím nechám pro sebe.

Co byste vzkázal lidem, kteří přemýšlejí nad spoluprací se společností Finanční Institut?

Chtěl bych jim vzkázat ať se rozhodnou jít za svými sny a vystoupí z davu. Finanční poradenství je skvělý obor. Když se dělá poctivě se zájmem o klienta, tak je to nejen práce, která dokáže nadprůměrně člověka ohodnotit. Ale také cesta, která vás dokáže životně naplnit. Změny jsou přirozené a proto buďte i vy dalšími z těch, kteří chtějí budovat svou kariéru společně s námi.

Foto: Archiv Finanční Institut

Text: redakce

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno