CEO Forbes Michael Perlis (64 let): „Poprvé jsem nabídku vést Forbes odmítl a bylo to jen dobře“

08. Srpen 2016

Tenhle borec se v médiích pohybuje celý život. Vždycky měl na svou dobu trochu revoluční smýšlení, možná proto se z nuly vypracoval až k vedení Playboye a nakonec se stal vůbec prvním člověkem, který nastoupil na pozici CEO Forbes Media, aniž by patřil do slavné dynastie Forbesů. Co nás zaujalo ještě víc, je, že nabídku bratrů Forbesů řídit legendární časopis napoprvé odmítl a vrhl se na pozici v technologické společnosti SoftBank Capital. Nabídka však přišla znovu – a to už se neodmítá!

fc0589ef-b593-4368-81a4-4019894079b3-2060x1236

Vyzkoušejte leady
  • Michael Perlis, 64 let
  • CEO společnosti Forbes Media, která vydává legendární business časopis Forbes
  • Vystudoval bakalářský obor komunikace
  • Mediální kariéru začínal v malém univerzitním nakladatelství New England Publications, kde byl jedním ze spoluzakladatelů
  • Před nástupem do Forbesu pracoval v několika různých médiích, například jako vydavatel v časopise Runner’s World
  • Později se stal i prezidentem společnosti vydávající slavný časopis Playboy
  • Odmítl první nabídku bratrů Forbesů nastoupit do firmy Forbes Media jako CEO, plácl si s nimi až při druhé nabídce v roce 2010

1. Jděte s dobou

Přestože spousta podnikatelů přijde s dobrým nápadem, klíčovým zlomem v jejich podnikání je fakt, že často nedovedou držet krok s dobou. Proto je důležité nejen sledovat současné trendy, ale i snažit se je aplikovat do vlastního businessu. Když se v roce 2010 stal Michael Perlis CEO společnosti Forbes Media, dobře si uvědomoval, že úspěch médií už neleží jen v jejich klasické tištěné verzi, ale je důležité klást důraz i na jejich elektronickou a digitální verzi. Proto se zaměřil na digitalizování celého magazínu a růst jeho stránek.

Držení kroku s dobou se mu vyplatilo, o čemž svědčí růst návštěvnosti stránek Forbesu o 30 milionů unikátních návštěv za měsíc. Přestože je podle Perlise důležité digitalizovat, odmítá se soustředit jen na to a jako základ úspěchu stále vidí kvalitní obsah: „Mám pocit, jako bychom si dnes museli vybrat buď cestu technologií, nebo cestu kreativity a dobrého obsahu. Osobně si nemyslím, že by se tyhle dvě věci vylučovaly. Naopak, doplňují se.“ Proto je důležité zaměřit se nejen na to, abyste šli s dobou, ale také udržovali vysokou kvalitu toho, co nabízíte. Přesto je sledování současných trendů klíčové.

2. Nebojte se být prvními

Michael Perlis si jako CEO Forbes Media drží jedno prvenství. Je prvním CEO společnosti, který nepatří do dynastie Forbesů. Jako CEO společnosti nahradil Steva Forbese, vnuka zakladatele celého impéria. Jeho prvenství mu ovšem není na škodu, spíše naopak. To, že nepochází z mediálního impéria, mu umožnilo získat spoustu zkušeností v dalších oborech, ze kterých dnes může čerpat. Před nástupem do Forbesu pracoval Perlis v technologické společnosti SoftBank Capital. Ještě předtím působil v časopisech jako například Runner’s World nebo Playboy.

S tím, že je výhodné mít víc zkušeností z různých oborů, Perlis souhlasí a dodává: „Jsem nadšený z této pracovní příležitosti. Mám skvělou možnost kombinovat svůj background a respekt, který mám k médiím, s tím, co jsem se naučil. Myslím, že v budoucnu bude čím dál důležitější spojení médií s digitálními produkty a digitálním pokrytím.“ Jak je vidět na příkladu Michaela Perlise, být v něčem první nemusí být na škodu. Naopak, můžete být průkopníkem nového trendu, který například v generačně řízené společnosti doposud nikdo nezavedl.

3. Nedělejte definitivní rozhodnutí

Přestože mnoho lidí vidí odmítnutí nějaké pozice jako definitivní rozhodnutí, zkuste se tomuto přístupu vyvarovat. Možná jen na ni nebyl správný čas a později zjistíte, že je tato pozice pro vás ta pravá a dokáže vás posunout zase o něco dál. Michael Perlis byl do Forbesu v roce 2010 na pozici CEO nominován již podruhé. O deset let dříve tuto pozici odmítl a dal přednost pozici v technologické společnosti SoftBank Capital. V roce 2010, kdy se ho Steve a Tim Forbesovi opět snažili přesvědčit, aby pozici CEO přijal, už neodmítl. Sám Perlis však vidí své působení v SoftBank Capital jako klíčové. Získal tam spoustu znalostí, které může nyní uplatňovat ve Forbes Media. Přestože o 10 let dříve měl dojem, že pozice CEO ve Forbesu pro něj není ta pravá, v roce 2010 cítil, že přišel ten správný čas a tato pozice se pro něj stala novou výzvou.

Vyzkoušejte leady

Dokázali byste odmítnout nabídku, která se neodmítá? Co jste odmítli naposledy a proč si za svým rozhodnutím stojíte? A co je pro vás při rozhodování klíčové?

button registrace

© 2024 imper.cz