Denně navštíví 9 doktorů a najedou 300 km. Tak operuje úderná obchodní jednotka MePro Trading

28. Září 2017

V rubrice Business insider nahlížíme do společnosti, lépe tak můžeme nasát firemní kulturu, zvyky, vztahy i různé zajímavosti z businessu. MePro Trading, s.r.o. je poměrně specifická firma, která figuruje jako silný hráč na trhu od roku 2001. Věnuje se prodeji inkontinenčních pomůcek značky iD. Své produkty nabízí lékařům, lékárnám a prodejnám zdravotních potřeb. A jak všichni dobře víme, komunikace není vždy jednoduchá.

„Na trhu působíme trochu jinak, protože jméno firmy není shodné se značkou prodávaných pomůcek“

Minulý rok jsme dělali rozhovor s obchodním ředitelem divize Home Care, Petrem Klumparem, který nás zasvětil do své práce a představil společnost jako takovou. Dneska se však podíváme firmě na zoubek z trochu jiného úhlu pohledu. Na otázky odpovídá nejen Petr, ale také tři reprezentanti prodeje.

  • Daniel Mašek působí jako zkušený reprezentant ve firmě od roku 2004.
  • Kateřina Petrášková jako „juniorka“ od března loňského roku.
  • Soňa Krejčová je úplným nováčkem, do firmy nastoupila teprve v červenci.

Nechali nás nahlédnout do svého týdenního plánu a podělili se o to, jak se jim jedná s lékaři, kteří patří mezi klientelu.

Petře, jste lídr společnosti. Jak budujete jméno společnosti MePro na trhu? V čem se snažíte být jiní a o co se mohou opřít obchodníci?

Petr: Jméno naší firmy není shodné se značkou prodávaných pomůcek. Po celou dobu, co jsme na trhu, propagujeme značku, kterou zastupujeme a prodáváme. Naši zákazníci znají značku a spojují si ji se jmény našich reprezentantů a ne se jménem firmy. A v čem se odlišujeme? Asi především tím, že jsme poměrně malá firma do 20 lidí. Dokážeme tak rychle reagovat na požadavky trhu. Naši obchodníci se mohou opřít o velmi kvalitní a konkurenceschopné výrobky za přijatelnou cenu.

Petr Klumpar – lídr týmu HC společnosti MePro Trading

„Pomůcky pro inkontinenci jsou dosud hrazeny z veřejného zdravotního pojištění“

V čem se trh zdravotnictví teď nejvíce mění? Trendy a změny.

Trh s inkontinenčními pomůckami je trochu specifický v tom, že pomůcky jsou v současné době plně či částečně (s doplatkem pacienta) hrazeny z veřejného zdravotního pojištění – jsou předepisovány na poukaz ZP a úhrady pomůcek jsou dány zákonem a platným číselníkem, vydávaným pojišťovnou VZP. V posledním půlroce se trh více uvolňuje, pojišťovny tlačí na změny úhrad a na nižší cenu výrobků, dochází tedy k většímu tlaku na ceny v distribučním řetězci. Lékařům je také ze strany pojišťoven doporučováno snižování výdajů za pomůcky. Otevírá se tak více prostoru pro volný prodej. Vše je v posledních měsících tak trochu více v pohybu. 🙂

Domluvte si konzultaci

Jaká je vaše firemní kultura, čím jste specifičtí? Charakterizoval bych nás, že jsme přátelští profesionálové, kteří rozumí, tomu co dělají a kteří se snaží naslouchat potřebám našich zákazníků, lékařů, lékárníků, zdravotnického personálu a pacientů.

Na co aktuálně na trhu narážíte? Samozřejmě na konkurenci a jejich reprezentanty, kteří často „ničí“ práci našich reprezentantů tím, že berou naše propagační materiály, strhávají plakáty apod. V lékárnách a prodejnách dochází k úmyslným záměnám našich předepsaných pomůcek za pomůcky konkurenčních firem.

„I po 15 letech v oboru si denně připravuji argumentaci,“ říká Dan

Zajímá nás také, jak firmu vidí mazáci Dan a Katka. Jak vypadá rutina obchodníka?  

Dan: Je to různé, ale nejčastěji se jedná o návštěvy praktických lékařů, doplňkově pak lékáren a prodejen zdravotnických potřeb. Velmi důležitá a nezbytná je příprava, tedy plán návštěv a doplnění vzorků, materiálů a reklamních předmětů do auta. Denně si procházím informace o zákaznících, připravuji argumentaci s výhodami a cílenou nabídku našich produktů, aby výsledkem mé práce byl spokojený pacient, který odchází od lékaře s „receptem“ na naše pomůcky.

Katka: Je to asi dost podobné jako u Dana. Navštěvuji lékaře, sestry, lékárny či PZP. Každý den je jiný, práce je pestrá a to mě baví. Nejde pouze o návštěvu jako takovou, přijít, zanechat vzorky a zkontrolovat materiály, abych si mohla odškrtnout, že mám splněno. Důležité je pro mě to, aby každá návštěva byla co nejefektivnější a přinesla pomoc a radu lékařům, jejich pacientům a ve finále je to předepsaný poukaz s pomůckami iD.

Jaká je vaše firemní kultura? Popište nám hodnoty, čím jste specifičtí?

Dan: Naším cílem je pomoci lidem, kteří mají problém s únikem moči a potřebují inkontinenční pomůcky, zlepšit kvalitu jejich života ve stáří nebo nemoci a v navázání osobní dlouhodobé spolupráce s našimi zákazníky.

Soňa: Otevřenost, přátelský přístup, kolegialita… Zní to asi jako klišé, ale bez pozitivního a klidného přístupu by to nešlo.

Vždy usměvavá obchodnice Katka

„Máš-li chuť do práce, máš-li v sobě duši obchodníka, práci si umíš organizovat a plánovat, tak neváhej a kontaktuj nás“

Inspirujte se příběhem Soni, jejíž vstup do businessu byl hodně spontánní.

Soňo, vy jste ve firmě teprve krátce od července letošního roku, proč jste se přidala do MePro, čím vás zaujali?

Bylo to vlastně hodně spontánní. Hledala jsem si práci. Víkend před zasláním svého životopisu do společnosti MePro jsem se svou kamarádkou řešila problém inkontinence. Zjistila jsem, že je mezi námi stále hodně lidí, kteří se stydí o tomto tématu mluvit a řešit ho. Ráda bych jim v tom chtěla pomoci. Práce v tomto oboru by se mi zamlouvala, a proto jsem se porozhlédla po firmách, které tyto pomůcky nabízejí. No a MePro zrovna nabízelo pozici reprezentanta prodeje. Pročetla jsem jejich www stránky a video s Business Animals a byla jsem rozhodnutá – to chci dělat. Ještě v neděli jsem napsala svoje CV a motivační dopis proč bych chtěla u MePro pracovat. Ve středu jsem již byla na prvním kole pohovoru a další týden v úterý na druhém kole a další týden v pondělí jsem nastoupila do svého nového zaměstnání.

„Průměrně denně navštívím až 9 doktorů a ujedu i přes 300 km“

Nechte nás nahlédnout do týdne obchodníka z vašeho pohledu. Kolik měst navštívíte, kolik km přibližně ujedete, co všechno stihnete, jaký je váš TOP produkt….?

Dan: Týdně navštívím okolo 10 měst, 20 obcí a denně navštívím v průměru 9 lékařů, asi 3 lékárny například Dr.Max nebo prodejny zdravotnických potřeb a ujedu přibližně 1 000 km za týden.

Katka: Během jednoho týdne navštívím řadu měst, občas mám den, kdy navštívím třeba i deset menších měst či vesnic, záleží, jak si to vždy dopředu všechno naplánuji a hlavně na tom, co všechno potřebuji vyřídit. Najedu i přes 4 000 km měsíčně, proto se snažím kombinovat kratší trasy s delšími. Průměrně denně navštívím asi 7 až 9 doktorů. Jako náš top produkt bych chtěla zmínit navlékací kalhotky iD Pants, které se stávají čím dál tím více oblíbenější, a to nejen větším množstvím kusů, ale především i vysokou kvalitou, kterou pacienti dokážou ocenit.

Soňo a co vás na MePro nejvíce baví? Zatím všechno. Často se mi stává, že lékaři nebo lékárníci potřebují poradit, pomoci s konkrétním pacientem. A ta jejich spokojenost a radost, že jsem jim pomohla vyřešit problém, vás následně pohladí na srdci.

Čtveřice se shodla na tom, že ve firmě není nouze o stabilní a přátelské zázemí. Obchodníci se mohou opřít o kvalitní výrobky, jejichž potenciál stále roste. Lidé potřebují kvalitní pomůcky, které dokáží nabídnout v prémiové kvalitě, v dostatečném množství a především za přijatelné ceny.

Foto: Marek Rebroš a Čestmír Jíra

© 2024 imper.cz