Jaký byl MeetUp BusinessAnimals.cz #7? „V médiích záleží, jaká jsi osobnost,“ shodli se obchodníci Evropy 2, Slevomatu a Seznam.cz

 |  Aktuálně  |  Články  |  Pavla Lokajova  |  2 857x přečteno

Po letní pauze konečně další MeetUp obchodní komunity! Chtěli jste téma „Obchodníci v médiích“ a my jsme jej zaměřili na OSOBNOST. Protože jak víme, obchodníci s médii pracují s hodně abstraktním produktem a prodávají hlavně sami sebe. Musí tak pracovat se svou výraznou, jedinečnou a zapamatovatelnou osobností. A tak jsme si pozvali skutečné výrazné jedince. Milan Turek se již 19 let drží na špici prodejů v rádiu a válcuje o desetiletí mladší kolegy. Ondřej Matula ze Seznam.cz hraje na moment překvapení a Leo Kallista je badass, který se nebojí ničeho – ani prodávat na Slevomatu auta.

05_ba-meetup-7

Solidní jistota byla v pondělí 26. září v solidním obložení vysoce motivovaných jedinců – obchodníků, kteří se přišli inspirovat na další z neformálních setkání komunity okolo BusinessAnimals.cz. „Je to poslední MeetUp, který je otevřený všem. Od října už bude vstup povolen pouze registrovaným členům,“ prozradila v úvodu CEO Jitka Zoderová, „vážíme si vaší přízně, a právě proto chceme z BusinessAnimals.cz udělat uzavřenější exkluzivní komunitu.“ Nechceš o MeetUpy přijít? Registruj se tady.

03_ba-meetup-7

Ještě než Milan Turek z Radiohouse, první spíkr MeetUpu, usedl do křesla s šéfredaktorkou magazínu Pavlou Lokajovou, stihl si v Solidní jistotě odběhnout na bar a získat telefon na majitele. „Příležitosti jsou všude. O víkendu jsem takhle zatáhl rodinu do nově otvíraného Forever21 na Černém mostě a domluvil si na místě schůzku přímo s řeckým vedením.“

 

07_ba-meetup-7

Milan je matador, 19 let v jednom rádiu. „Byly chvíle, kdy klesala motivace, třeba když nám snížili provize a dvojnásobně zvýšili targety. Nikdy by mě ale nenapadlo z Radiohouse odejít,“ odpovídal na otázku, kolikrát za necelé dvě desetiletí si obchodník balí kufr. Na obchodu ho nejvíc baví ta chvíle, kdy na schůzce odhalí potřebu klienta. „Někdy mají skutečně málo společného s marketingem. Jeden z mých klientů si například zaplatil reklamu za 200 000 Kč na Evropě 2 jen proto, aby ji slyšela dcera, kterou vozí ráno do školy.“

 

11_ba-meetup-7

Že je obchodování v médiích pro mladé nováčky stále těžší a těžší si Milan nemyslí – firmy neustále vznikají a zanikají, do Česka expandují nové, a když už nic jiného, mění se pravidelně alespoň kontaktní osoby.“

 

15_ba-meetup-7

Následovala panelová diskuse Davida KolářeOndrou Matulou (Seznam.cz), Leo Kallistou (Slevomat) a Milana Turka si přizval jako druhého komentátora. U mikrofonu jsme zrovna zachytili Lea, jak apeluje na obchodníky, že „lidi nekupují produkty, lidi kupují lidi“. Co z fotky nevidíte, jsou pokyvující hlavy ostatních spíkrů a většiny publika (pusťte si livestream na Facebooku) – na tomhle se prostě shodne každý obchodník.

 

14_ba-meetup-7

David Kolář bavil. Otázky střílel neúnavně, jednu lepší než druhou.  „Ondro, jsem fanoušek Googlu, zkus mi teď v jedné minutě prodat Sklik.“ Do diskuse vtáhl i publikum, které diskutovalo nad business modelem Slevomatu.

 

17_ba-meetup-7

Ondřej Matula je toho názoru, že právě osobnost obchodníka hraje v médiích zásadní roli. „Místo nových příruček o internetových produktech čtu naprosto nesouvisející literaturu a klienty vždycky šokuju nějakou citací, která přesně sedí na problém, který řeší. Uvolní se, zasmějeme se, zapamatují si mě. Naposledy jsem se třeba v telefonu na schůzku dostal tím, že jsem řekl: Máme roční výročí nedohody, pojďme se tedy dohodnout.“ 

 

18_ba-meetup-7

Leo Kallista válel. „Dneska Slevomat není primárně o slevě. My po klientech nechceme 70% slevu 10× ročně s tím, že to budeme hardsellovat. Dneska jsme lovebrand. Denně k nám přichází 200 000 návštěv, my tomu víc než milionu zákazníků přinášíme inspiraci, co je nového, kam jít. Dnes už víme, že koupí za jednotky tisíc korun, ale proč by nedokázali nakoupit za stovky tisíc? Na Slovensku jsme zkoušeli jako pilot prodat dům a prodali jsme jich 20. Minulý týden jsme začali prodávat Hyundaie. Sice jsme podsekli cenu a museli prodej stáhnout, ale nekončíme. Od klienta jsem dostal tu nejlepší zpětnou vazbu: ‚Hele, Leo, já jsem zvyklý prodávat 3 auta týdně, ne 3 auta denně‘.“ Davidovi nezbylo, než uznale pokývat: „To je nejlepší sales pitch, jakou jsem kdy slyšel, a myslím, že většina z nás dneska večer skončí na webu Slevomatu.“

 

12_ba-meetup-7

Soutěžili jsme o 5 premium účtů aplikace Youradio, ke kterému každý výherce dostal stylový diář. Tři jsme rozdali za cool fotky na Instagramu a další dvě ceny si odnesli dva odvážní salesmani, kteří se nebáli před všemi stoupnout za mikrofon a v minutové sales pitch odprezentovat sami sebe jako osobnost.

 

02_ba-meetup-7

Nechyběl networking a zábava na baru. Někteří údajně networkovali až do brzkých ranních hodin, tomu říkáme oddanost salesu. Takže zase za měsíc s těmi, kdo se u nás registrovali. Také tentokrát jsme streamovali na Facebooku, už jste live přenos viděli?

 

button registrace obchodnika transparent

Foto: Hofo.cz

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno