MeetUp #15 – O tom, že lajky nejsou zákazníci, vytvoření svého Avatara a marketingovém cirkusu

 |  Články  |  Inspirace  |  Sabrina Harisová  |  1 306x přečteno

První dny jara jsme přivítali dalším MeetUpem, v pořadí už patnáctým. I letos nás klub La Loca přijal s otevřenou náručí a příznivci moderního salesu a členové komunity tak mohli dostat svoji dávku energie, inspirace a networkingu.

David Kolář náš MeetUp vykopl super soutěží o několik poukazů na denní zapůjčení auta Lexus a nadstandardní rozmazlovací péči v Barberlandu. Soutěž spočívala v ukořistění selfíček s co největším počtem členů týmu Businessanimals a postnutí na Instagram. Ani nás nepřekvapilo, že dvě sekundy po vyhlášení vystartoval na podium náš neohrožený ambassador Jiří Šedek a udělal si hromadné selfie s Davidem a všemi zúčastněnými. Jirka prostě umí chytit příležitost za pačesy ☺

David na úvod rychle představil 3 slidy, ve kterých ukázal cestu zákazníka a známý funnel, kterým zájemci o produkty nebo služby propadají dál a stávají se platícími zákazníky. Zdůraznil, že v současnosti nabídka převyšuje poptávku, a že o zákazníky zuří velký boj. Vysvětlil také, jak je důležité si se svými klienty vytvořit vztah, v čemž dost pomáhá právě, když se stanou členy komunity, kde dostávají zajímavé informace a buduje se důvěra v produkt nebo službu.

„Na začátku děláme marketingový cirkus (PPC, reklama na FB) sbírají se lajky a pak se jde, a prodává se. A to je strašná škoda. Protože lajky nejsou zákazníci, nejsou to zapálení lidé, kteří důvěřují vašemu produktu.“

Nejdříve byla myšlenka spojovat lidi a pak teprve vznikl produkt

Pak už na podium pozval Jitku Zoderovou spoluzakladatelku Businessanimals a Dana Kosece zakladatele komunity Crypto kingdom CZ. Jitce se povedlo za necelých pět let vybudovat největší obchodnickou komunitu v České republice, kterou pravidelně sleduje přes 60000 členů/měsíčně a přes 700 platících B2B zákazníků. Dan založil a vede komunitu krypto-nadšenců, kde je 7000 členů a z toho 2000 platících.

„Nejdříve byla myšlenka spojovat lidi a pak teprve vznikl produkt“. Jitka vysvětlovala, jak začala s láskou propojovat lidi, kteří hořeli pro stejnou věc, jak se navzájem motivovali a radili si, což vlastně funguje stále. „Vést fungující komunitu je ale práce na plný úvazek. Je potřeba o ni dennodenně pečovat.“

To Dan svůj komunitní začátek komentoval slovy: „Když jsem koučoval lidi a chtěl jsem jim pomoci dát směr, tak jsem zjistil, že jejich výdělek byl závislý na jiných lidech. Bavili jsme se pak spolu o tom, jak budou fungovat, když budou mít absolutní kontrolu nad výdělkem a budou za něj zodpovědní sami. Jakmile to vyzkoušeli, změnil se jim mindset a během několika měsíců i život. A tohle v naší komunitě řešíme.“

Pochlubit se úspěchy je fajn, ale ještě lepší je přiznat fuckupy, protože díky nim se formuje ta správná cesta.

Největší fuckupy v rámci komunity

Jitka šla okamžitě s pravdou ven: „Asi 4 roky jsme neměli vůbec prostor proto, aby naši fanoušci mohli komunikovat. Mysleli jsme, že se budou vyjadřovat pod články. Ale ono se to nedělo. Až když jsme založili facebookovou skupinu Businesss Animals Premium, tak se rozjela komunikace. Každý den mě těší, jak to tam funguje a jak se navzájem nakopáváme.“ Dan se svěřil s tím, že nejdříve dělal to, co si myslel, že je správně a až posléze začal naslouchat. Nakonec komunitu postavil na tom, co si lidi přáli a celé fungování jim plně přizpůsobil. Díky tomu se v ní fanoušci cítí dobře.

Nejdříve si vytvořte AVATARA

Dan s Jitkou dále odkryli svá know how a poradili, že je vždy důležité vytvořit si avatara, tedy modelového zákazníka nebo fanouška, pro kterého tvoříte. Pak zazněl super tip pro všechny, kteří zakládají nebo chtějí svou komunitu oživit. Pokud totiž spojí své síly s influencerem, který opravdu věří v jejich produkt a začnou využívat i online vysílání či webináře, komunita se rychleji rozšíří a navíc se vykrystalizují ti, které to opravdu zajímá.

Po potlesku na podium přišel majitel firmy Barberland, který se svěřil, že je takový vrtal, a tak dlouho chodil nespokojený domů z různých barbershopů, až si udělal svůj vlastní. A že to dělá dobře bylo vidět na čerstvě oholených a vyvoněných tvářích přítomných mužů. ☺

Program ale frčel dál a za okamžik bylo podium plné inspirujících lidí, kteří jsou v současnosti našimi váženými ambasadory – Kateřina Pekárková, Ondřej Karasz, Lucie Ratajská, Ondřej Ratajský, Daniel Kosec a Jiří Šedek.

Téma k diskusi bylo opět tvoření KOMUNIT a Kateřina Pekárková se pochlubila, že ji sales rána s Davidem a Davidem tak inspirovala, že se sama pustila do živých pondělních vysílání. A moc ji to baví. Těší ji i skvělá zpětná vazba a hlavně kontakt s fanoušky a obchodními partnery. To Jiří Šedek si pochvaluje zájem o videa, která točí za jízdy v autě. Věnuje se tématům z branže a snaží se své fanoušky z obchodní sféry inspirovat. Ondra Karasz cílí na komunitu vysokoškoláků se svým projektem Zápočet z byznysu a inspiruje ji k nakopnutí obchodní kariéry. Lucka a Ondra Ratajští se s láskou ponořili do prodeje produktů z oblasti výživy a krásy, které si nejdříve vyzkoušeli na sobě. Změnily jim život, a tak se inspirují ostatní. Jejich moto – Když máš energii, máš všechno – rezonovalo v nás všech, kteří jsme se tohoto super večera zúčastnili.

Nenechte si to příště ujít a sledujte náš Facebook. Další Meetup už se připravuje.

Foto: Marek Rebroš

Text: Sabrina Harisová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno