„V noci jsem se probudil a řekl si, že založím Výhrostroj a budu dělat lidem radost,“ říká Marek Valla

 |  Články  |  Rozhovory  |  Martina Richterová  |  3 177x přečteno

S Markem Vallou jsme dělali rozhovor už podruhé. Jak se jeho firmě Výhrostroj daří, jak vlastně vznikla myšlenka ji založit a kolik nových obchodníků shání? To vše a mnoho dalších zajímavostí jsme probrali na zahrádce jedné pražské restaurace. Přidala se k nám a ochotně odpovídala také nejlepší obchodnice Katka, která už je ve firmě mazák.

Marek Valla

  • věk: 38 let,
  • zakladatel Výhrostroj.cz,
  • dříve pracoval jako obchodní ředitel Restu.cz a obchodník ve společnosti Slevomat,

Marku, dělali jsme s vámi rozhovor před 2 lety, tehdy jste zakládal společnost Výhrostroj. Co bylo impulzem založit zrovna tuto firmu?
Myšlenka, že bych mohl něco takového jako je Výhrostroj založit, přišla úplnou náhodou v noci. Zkrátka jsem se probudil a hned jsem věděl, že chci něco takového dělat. Posledních 7 let se pohybuji ve světě start-upů, byl jsem u začátku Slevomatu, Restu… To mě bavilo, ale chtěl jsem dělat něco vlastního. Takže jakmile přišel nápad na založení Výhrostroje, dal jsem v práci výpověď a začal na tom pracovat (smích). A ukázalo se, že to nebyl vůbec špatný krok.

„Vím, že to děláme dobře, protože nás ostatní firmy kopírují“

Do týmu hledáme nové obchodníky z celé ČR. Otevřeli jsme pobočku také na Slovensku

Jste největší online pořadatel soutěží v ČR. Jak vnímáte konkurenci ve svém
oboru? 

Konkurence je velká, ale ne přímo v našem oboru, online marketing děláme jinak – skrz soutěže. Vznikla nám konkurence, vznikly portály, které dělají soutěže stejným způsobem jako my, my se ale soustředíme hlavně na sebe. Vím, že to děláme dobře, protože nás ostatní firmy kopírují. My ale na konkurenci nijak nehledíme.

Co děláte pro to, abyste byli úspěšní?
Snažíme se neustále vymýšlet nové způsoby marketingu. Na začátku jsme dělali pouze měsíční soutěže, poté jsme se zaměřili na Fofrvýhry, tedy jednodenní soutěže na Facebooku. Teď jsou to soutěže v ranní show na Frekvenci 1, týdenní soutěže na Frekvenci 1 a Evropě 2. Jsme také výhradním dodavatelem všech výher na TV Barrandov a rýsuje se spolupráce i s Prima TV. My jim dodáváme soutěže pro jejich zákazníky a oni nám pomáhají propagovat naši značku.

Marku, jak utužujete kolektiv? Na konci měsíce děláme společnou poradu a také teambuildingové akce 1x až 2x ročně. Snažíme se pravidelně scházet, občas dáme podle potřeby oběd, jsme neustále v kontaktu.

Vaše heslo zní: „Rádi děláme radost“. Co vás na té práci nejvíc baví?

Právě to, že děláme radost. Děláme radost nejen soutěžícím, kteří vyhrávají, ale i partnerům těmi výsledky. A v neposlední řadě i sobě. Vše se to proplétá a vrací zpátky.

„Chceme se neustále rozrůstat, a tak je logickým krokem expandovat do zahraničí. Slovensko je nám nejblíže“

Marku, jaký je váš běžný pracovní den?

Každý den je u mě jiný. Domlouvám spolupráci s rádii, TV, teď budeme rozjíždět to stejné na Slovensku. Občas obchoduji, snažím se směřovat firmu tam, kam ji chci dovést.

Máte pobočku na Slovensku? Řekněte nám o tom více.

Spojil jsem se s kamarádem, který žije na Slovensku a působil jako šéf slovenského Zlavomatu. Zaujal ho náš projekt, tak jsme se domluvili na spolupráci. On tam povede pobočku a bude mít svůj tým. Chceme se neustále rozrůstat, a tak je logickým krokem expandovat do zahraničí. Slovensko je nám nejblíže. V dalších letech bychom rádi mířili do dalších evropských zemí.

Obchodníci si musí sami shánět kontakty, dáváte jim rady a tipy, nebo
necháváte volnost?
Je to kombinace všeho. Do jisté míry jim dáváme volnost v tom, koho chtějí oslovit. Zadáme jim okruh, který nás zajímá. Primárně se zaměřujeme na e-shopy. V ČR je totiž doslova ráj e-shopů, je tu největší hustota na světě (až 37 000 e-shopů). Což je pro nás samozřejmě skvělé.

„Na Facebook dokážeme během jedné soutěže přivést až půl milionu lidí, což je pro firmy velmi zajímavé“

Soutěžící u vás jsou více ženy, nebo muži? Jaká je vaše cílovka?

Z 90 % jsou to  ženy, ve věku 18 – 44 let (asi 40 %). Je to dáno tím, že nakupují většinou ženy, muži to potom platí. A samozřejmě také typem výhry.

O jaké výhry se tedy nejčastěji jedná, nebo tedy spíše nám prozraďte, o které je největší zájem?
Vše kolem dětí a maminek, často jsou to kočárky, autosedačky atd. Ale na začátku to tak myšleno vůbec nebylo, samo se to vykrystalizovalo. Často tam dáváme i welness pobyty. Naše soutěže jsou zajímavé pro e-shopy jako takové. Ale nejen pro ně.

Hlavním cílem e-shopu je přivést lidi na web a k tomu jim hodně pomohou i tyto vaše rychlé Fofrvýhry, je to tak?

Ano, během jediné soutěže pomůžeme získat fanoušky, přivést zákazníky na e-shop a je úplně jedno, co ten e-shop nabízí. Tyto soutěže jsou hodně na sociálních sítích – Facebooku. Je to ideální reklama. U těch nejúspěšnějších soutěží máme virální dosah až půl milionu lidí, což je pro firmu velmi zajímavé.

Co děláte ve volném čase? Sport, od mala závodně hraji fotbal, hodně běhám a jezdím na kole. Vypnete PC alespoň na dovolené nebo o víkendu? O víkendu PC nevypínám, úplně to neumím. Na dovolené jak kdy, nejlepší je, když tam není WIFI. Nejlepší rada, kterou jste kdy dostal a od koho? Pracovní, kterou jsem dostal na začátku, tu mi řekl můj šéf – byl jsem nervózní z úspěšných lidí – on mi řekl, že si je mám vždy představit, jak sedí na záchodě, kde jsme si všichni rovni a nezáleží, jakou jsem vybudoval firmu.

Máte nyní 6 obchodníků, vaše vize do konce roku je cca 10 obchodníků. Co
potřebujete pokrýt?

U nás je to jedno, ale nejvíc obchodů děláme v Praze, je tu největší koncentrace firem, odpadá cestování, ale já dojíždím z Vysočiny, ale nejezdím každý den. Ve finále potřebujeme pokrýt celou ČR, takže na bydlišti nezáleží.

Kam byste se chtěli jako společnost posunout? Jaká je vize do budoucna?

Chtěli bychom být největší pořadatel soutěží v Evropě, nejen v ČR, za tím chci jít. Byl bych rád, kdyby všichni lidi, co jsou u nás, byli spokojení. S Vendulkou (manželka, pozn. redaktora) razíme heslo, že v obchodní firmě, je na prvním místě obchodník. Když bude spokojený obchodník, pak bude spokojená firma a samozřejmě také já – majitel firmy.:-)

„Držíme se hesla, že v obchodní firmě je na prvním místě obchodník“

Kateřina Veselá, 22 let, obchodnice

Katko, vám je 22 let, jak vás napadlo dělat obchodnici?

Vlastně úplně náhodou, v 19 jsem řešila jiné zaměstnání. Dostala jsem se bez zkušeností do firmy, která mě zaučila v rámci obchodu. Asi po roce jsem se tam potkala s Markem, kterému jsem se v podstatě vnutila do firmy. Ze začátku mě tam nechtěl, ale já se nedala, tehdy mi bylo 20.

Katko, jaká je vaše hlavní náplň práce? Jak si domlouváte schůzky?

V tuto chvíli dávám hodně na doporučení, ale také hledám přes internet, čerpám i z reklam. Mohu oslovit prakticky kohokoliv, nemáme omezení. Nyní už mám pár klientů na dlouhodobou spolupráci a samozřejmě přibývají další.

Kolik máte schůzek? Průměrně asi 4 denně, přes léto je to slabší.

Co v hlavní sezóně? Dá se i 6, ale už je to hodně natřískané. Chci budovat vztah s
partnery, myslím si, že 4 – 5 je ideální.

Kolik měsíčně vyjde nových klientů? Jaké procento? Z 10 případů asi 7 – 8 vyjde. Volíme podobné obory, víme, co nám funguje.

Co vás na té práci nejvíc baví? Svoboda, máme volnou ruku, možnost ovlivnit si výdělek. Produkt je nový a funguje.
Foto: Miroslava Flam

Text: Martina Richterová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno