Moderní obchod s Davidem Kolářem #3: „Získávejte teplé kontakty prostřednictvím Lead generation webu“

 |  Články  |  Obchod  |  David Kolář  |  2 415x přečteno

V předchozích dvou dílech celého seriálu o moderních obchodních dovednostech jsme mluvili o tom, co je to Lead generation systém, a správně identifikovali zákazníka a jeho problém. Nyní bude potřeba vytvořit místo, jakousi virtuální kancelář, kam si budou tito zákazníci chodit pro vyřešení problému – výměnou za kontakt.

Handsome Businessman Working on Laptop at His Office

Leadový web není vizitka, ale MAGNET

Pojďme si nejprve vyjasnit pojmy. Mnoho obchodníků, kteří pochopili, že myšlení zákazníků se radikálně změnilo, začalo budovat své webové stránky. Investovali hromadu peněz do skvělého grafického designu, animací a udělali ze svého webu výkladní skříň svého produktu (v některých případech i ega). To vše ovšem s naivní vidinou toho, že budou vidět a klienti budou stát na jejich produkty frontu. Bohužel se tak neděje. Proč?

Lead generation web a webová stránka s informacemi o produktu jsou dvě naprosto rozdílné věci a každá z nich má jinou funkci. Je sice krásné, že máte nádherný a graficky vyladěný web, ale co myslíte, že jako zákazník udělám, pokud ve mně vaše sdělení nevyvolá žádnou potřebu a neposkytne mi během několika sekund rychlé řešení, za které jsem ochoten vám nechat telefonní číslo? Odejdu. A vy jste právě přišli o potenciálního zákazníka!

„Jediným cílem leadového webu je získat kontakt na zákazníka“

Leadový web má jediný cíl: telefonní číslo/Skype/e-mail

Ledový web je váš sběrač kontaktů – teplých kontaktů na zákazníky, kteří mají problém, a vy pro ně máte řešení. Co myslíte, jak se vám bude obchodovat a telefonovat klientům, kteří vám dobrovolně zanechali číslo? Zeptejte se moderních obchodníků, kteří již tento systém používají v praxi. Co jsou tedy ty nejdůležitější prvky, které musí leadový web obsahovat?

button lead generation system webinar

Landing page – vaše výkonná mikrostránka

Landing page neboli přistávací stránka. První místo, kam potenciálního zákazníka povedete. Tady musíte mít jasně a stručně řečeno, jakou potřebu mu ihned vyřešíte výměnou za poskytnutí kontaktu. Tyhle 4 prvky nesmí na vaší stránce chybět:

  1. Jednoduché, ale úderné sdělení jako nadpis, který upoutá pozornost a vyvolá touhu kliknout pro informace
  2. Call to action – výzva k akci
  3. Reference
  4. Souhrn vašeho příběhu – krátké shrnutí toho, kdo jste

Hodnotný obsah jako cesta k „ready to buy“

Skvělé, vyvolali jste potřebu a získali kontakt na zákazníka! Máte skoro vyhráno. Můžete jít vesele telefonovat a domlouvat schůzku osobní. Ale počkat. Co kdybyste si půdu pro obchodování připravili tak, že bude zákazník tzv. ready to buy?

Zaháčkujte si ho. Připravte si ho. Jinými slovy – pošlete zákazníka na hodnotný obsah, který ho edukuje, dává mu návod, jak svůj problém vyřešit. Pokud ho uděláte opravdu kvalitní, připravíte si extra teplý lead.

„Edukujte a připravte zákazníka do fáze ready to buy“

Celý Lead generation systém a moderní obchod může být ještě promakanější. Můžete pro své kontakty uspořádat hromadnou online schůzku jako pokračování hodnotného obsahu, vyvolat tak potřebu ještě palčivěji a věřte mi, pak už se nejedná o prodej, ale o uspokojení zákazníkových potřeb.

Co náš čeká příště?

Je potřeba na váš leadový web dovést ty správné zákazníky. Ukážeme si, jak využít „virtuálních obchodníků“ jako je Facebook, Instagram a LinkedIn.

button lead generation system webinar

Text: David Kolář

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno