Vypěstujte si k business šatníku vřelý vztah. Mít „svého krejčího” teď frčí!

 |  Články  |  Lifestyle  |  Pavlína Skřivánková  |  2 032x přečteno

Móda je investice do vaší budoucnosti a v dnešní době barber shopů a gentlemanského stylu může být i životním stylem. V posledních letech se i do našich končin vrací záliba mužů v kvalitním oblečení a ta je vede z obchodů s konfekcí zpátky do krejčovských salónů. „Češi konečně začínají řešit, co mají na sobě, a nechávají si šít obleky na míru,“ potvrzuje trend Jacky Damwani, zakladatel salonu Suit&Me, který v módě podniká už více než 20 let. Proč mít svoje krejčovství?

suitsup

Jako obchodníci na sobě máte oblek celý pracovní den. Nosíte na schůzky a meetingy ten z konfekce, který jste po několikahodinovém zkoušení s přimhouřenýma očima a oroseným čelem vybrali za jakž takž vyhovující, pokud nebudete zvedat ruce, zatáhnete břicho a překousnete, že jste chtěli černý, ale ten ve vaší velikosti neměli, takže máte šedý? Pak se nedivte, že se cítíte v profesním životě sešněrovaní. Je totiž podstatný rozdíl, zda oblékáte nepadnoucí oblek, nebo model ručně šitý z příjemných látek s přesně vyladěnými detaily a na míru.

„Oblečení je způsob, jak působit na lidi kolem nás,“ říká Jacky Damwani

Nemusíte mít pro své obleky speciální pokoj jako seriálový Barney Stinson, ale vřelý vztah k business oblečení si nejspíš vytvoří většina obchodníků. Přece jen je to jeden z vašich pracovních nástrojů, díky němuž získáváte u klientů body za první dojem a také vám dodává auru důvěryhodnosti a serióznosti. I v Česku konečně obliba krejčovství začíná nabývat na rozměrech, což jde poznat i na zastoupení klientely salonů: dříve většinu tvořili cizinci, hlavně Holanďané a Švýcaři, dnes tvoří 60 %  cizinci a 40 % Češi.

Kouzlo obleku tkví i v tom, že z vás může udělat i člověka, kterým chcete být. „Je to o tom, že se můžete obléct buď podle toho, kde zrovna pracujete (např. v bance), nebo podle toho, jak chcete vypadat – třeba bohatě. Oblečení je způsob, jak působit na lidi kolem nás,“ říká Jacky Damwani, který roku 1994 přijel do Česka, aby se přidal ke svému bratrovi a působil v rodinné firmě, ze které postupně vznikla dnešní podoba Suit&Me nedaleko Flory.

Neberte business módu jako nutnost. Vypěstujte si k šatníku vztah

Jak by měl ale váš business šatník vypadat?  V první řadě obleky: „Je důležité nosit oblek, ve kterém se cítíte dobře. Každé tělo je jiné a každý dělá něco jiného, někdo pořád sedí v kanceláři, jiný chodí na schůzky, a i podle toho musí volit střih. Je důležité vědět, co do své práce nosit,“ upozorňuje Václav Kotyk. Ve skříni musíte mít samozřejmě reprezentativní kousky, které nosíte na schůzku, pár kalhot a sak podle ročního období. „Ale také můžete kombinovat, můžete do práce přijít v obleku, ale v průběhu dne se převléct do riflí a nechat si sako, prostě obměňovat outfit,“ přináší konkrétní rady Jacky Damwani, který prošel dlouhým studiem textilních barev, designu a módního návrhářství a v Suit&Me všechny tyto znalosti uplatňuje.

Každý businessman má mít svého krejčího. Podle čeho ale vybírat?

S trochou nadsázky řečeno, mít svého krejčího je jako mít svého doktora. I on zná vaše tělo a zná i vás. Komunikace je vždy snazší s člověkem, kterého už znáte a kterému důvěřujete. „Většina firem vyrábí obleky jeden jako druhý, podle stejné šablony, to se u nás nestane. My máme k zákazníkům osobní přístup a obleky vyrábí skutečně na základě jejich přání a pochopitelně na míru.  Neustále se zákazníky konzultujeme, jak výroba probíhá, a oni docházejí na pravidelné zkoušky,“ vysvětluje Jacky a dodává, že spousta klientů se dostane do salonu na doporučení či na základě dárkového voucheru, který dostali od obchodních partnerů či přátel.

Podle čeho ale vybrat kvalitní salon, abychom nenarazili? „Když si vybíráte tailora, hledejte toho, který je na trhu už dlouho. Zkušenost poznáte. Co se týče ceny, podívejte se na ni, ale taky vezměte v úvahu, co pro vás udělá. Co v té ceně je. U nás je běžné s klientem sedět nad látkami a ladit oblek skutečně k dokonalosti. Často pánové přizvou manželky, protože látkám a stylu lépe rozumí, ale nakonec se i pánové vžijí do role a nadšeně vytváří svůj dokonalý oblek. Také o tom je práce majitele salonu,” upozorňuje Jacky na nutnost navázání osobního vztahu.

Oblek dodá status, ale gentlemana z vás udělá hlavně chování

Ještě něco přináší oblek ušitý ve vašem krejčovství – je to určitý status, který vás řadí do komunity gentlemanů, kteří vyznávají kvalitu a životní styl tak trochu na vyšší noze. Správně zvolený business šatník, ke kterému budete mít vztah a bude vás bavit, udělá pro vaši osobnost a úspěch hodně. Dodá eleganci a sex appeal. Ale to je efekt prvního dojmu. V následné konverzaci už musíte dát také něco ze sebe, protože nikoliv dokonalý oblek a značkové boty, ale až teprve váš styl komunikace a celkové chování z vás udělají pravého gentlemana, který všechny kolem sebe uchvátí.

Článek vznikl ve spolupráci se Suit & Me. Sledujte je na FBInstagramu

Foto: cdn.mademan.com

 

Text: Pavlína Skřivánková

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno