Komixové makléřky z Pařížské, investiční Upvest a QARA. Mají reality konečně sexy marketing?

 |  Články  |  Lifestyle  |  Pavla Lokajova  |  3 333x přečteno

Spousta odvětví české ekonomiky pochopila, že bez zajímavého, osobitého a přitažlivého marketingu, se v době sociálních sítích nový (a často ani zavedený) projekt neprosadí. Reality se v tomto držely hodně dlouho zpátky – sem tam se objevila pobočka některé ze sítí nebo mladá realitní kancelář, které vnesly nápad a trochu života, z důvodu velké konkurence na malém českém rybníčku ale sázeli hráči raději na jistotu typu nenadchne-neurazí. Změní to konečně iniciativy, za nimiž stojí velká jména a o to větší budgety?

 Kosmopolitnost & komiks, na to sází Supermakléřky.cz

„Debilní kecy“ makléřů, obcházení realitek, nafouklá bublina kolem hypoték. Jaká je realita českého trhu, ať už chcete byt prodat, koupit nebo pracujete jako makléř, humoristicky zpracovává projekt Supermakléřky.cz a nutno podotknout, že tím baví český internet. Příběhy ze života postavené komiksovou formou baví, jsou sarkastické, satirické a typicky české, přesto s novou, mladistvou jiskrou.

Za projektem se v onlinu neobjevují jednotlivé tváře makléřek, což se může do budoucna ukázat jako potíž. Lidé, jak známo, věří lidem, ne komikosvým hrdinkám, my jim však držíme palce. Vtipný copywriting ukazuje rub a líc každé situace, se kterou se dokáže ztotožnit většina populace, a k dobru připočítáváme holkám makléřkám i Instagram.

„Zonky pro developery“ alias investiční platforma Upvest Davida Musila

Zatímco makléřky skórují nápadem a baví zejména mladou generaci, ubírá se pozornost tradičních médií směrem k projektu Davida Musil, právníka Jana Holáska a ředitele Moravské stavební Petra Malíka. Upvest, vycházející ze zahraniční inspirace jako RealtyShares či British Asset  nabízí širší veřejnosti možnost investovat do nově stavěných projektů.

„Platforma na stránkách nabízí konkrétní stavební projekt a cílovou částku, kterou je třeba od drobných investorů shromáždit. Vybrané peníze pak firma poskytne developerovi v podobě podřízeného neboli mezaninového úvěru, který spolu s bankovním úvěrem pomáhá financovat dostavbu projektu. Po dokončení projektu dostanou investoři peníze s 5-8procentním výnosem,“ píše o projektu E15.cz   a uvádí zároveň, že každá crowdfundingová platforma jako mezičlánek je pro investora rizikem. Prvním úspěšným projektem je Rezidence U Grébovky, do které lidé nainvestovali necelé dva miliony.

Podle amerického časopisu Forbes má crowdfunding velkou budoucnost a do roku 2025 se v něm bude proinvestovávat více než 300 miliard dolarů. V Česku jsou odhady střízlivější, místní makléři nicméně iniciativě fandí. „Myšlenka je to dobrá,“ je přesvědčený šéf RE/MAX Anděl Jaroslav Nedvěd, který si sám vyzkoušel investovat na zahraničních platformách, „jako kterýkoli podobný záměr bude nicméně u nedůvěřivých Čechů bojovat hlavně o důvěru.“

Komunita makléřů QARA Michala Součka chce měnit stereotypy. Není 100% provize jen snem?

Někdo je nepovažuje za realitního hráče, jiný uznává, že své místo na trhu už mají. QARA sdružuje zkušené makléře, kteří chtějí dokázat, že 100% provize není jen fatou morgánou. „Jako realitní makléři pracujeme s maximálním rozpočtem, tedy úplně se všemi penězi, které si vyděláme. To nám umožňuje zajistit maximální úroveň služeb směrem k zákazníkům, ale také efektivně využívat všech nástrojů svobodné moderní makléřiny pro další růst,“ tak zní manifesto komunity. Komunita poskytuje členům marketing a know-how, svým způsobem tak zaskakuje za práci klasické realitní kanceláře. Ta má však na poskytování zázemí obchodníkům své proškolené lidi a kapacity.

My jsme se na názor zeptali Sterling Reality, kde stejně jako v Reality 11 a několika dalších kancelářích zapojují nástroje, jak ponechat makléři co nejvyšší provizi. „Kancelář by měla obchodníkovi poskytnout zázemí, které ke své práci potřebuje, ovšem určitě by za to neměla sebrat makléři většinu provize, prozradila nám office manažerka Jana Hicklová  Ve firmě to řeší přímým systémem jednatel – makléři. Co „ušetří“ na platech teamlídrů a manažerů, mohou ponechávat svým lidem, kteří obchody přinášejí.

Úvodní fotografie článku je printscreenem jednoho z příběhů na webu Supermakléřky.cz 

 

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno