Jak získat klientská doporučení od lidí na sociálních sítích (když nejste Airbnb nebo Uber)

 |  Články  |  Lifestyle  |  Jitka Zoderová  |  728x přečteno

Možná jste si všimli, že vaši klienti důvěřují svým známým více než vaší značce. A ti známí neustále sdílejí s dalšími jejich známými, co se jim líbí a co ne.

Přiznejme si, že takový post na Instagramu nebo Facebooku na cokoliv od přátel, co je nám alespoň trochu blízké, vzbudí zvědavost a nevědomě spustí chtíč a pozitivní postoj k dané věci.

Lidé se zkrátka rádi chlubí krásnými věcmi a tím, že je jim dobře nebo že jsou v dobré společnosti. DEJTE JIM TO! Zde je pár příkladů, jak na to: 

1. Aperol Spritz

Aperol je snad nejfotogeničtější cool pití poslední doby. Bez fotky na Insta by to s ním nebyl takový zážitek. Ostatně uznejte sami!

 

2. Barevné wafle z kornoutku

Dejte na vaši promo akci co možná nejbarevnější wafle z kornoutku  s logem vaší firmy. Úspěch zaručen!

3. Meetup aneb setkání se zajímavými lidmi

Takto návštěvníci našeho meetupu sami promují s hashtagem #businessanimals. Pravděpodobně se cítí v dobré společnosti a mají potřebu to ukázat dál!

A nyní pár bodů praktického how-to:

1Nabídněte odměnu

Na začátku nemůžete očekávat, že doporučení získáte jen tak. A bohužel, pouhá žádost o doporučení nemusí fungovat tak, jak byste potřebovali. Lidé potřebují vědět, co získají na oplátku.

Můžete nabídnout slevu, upgrade služby, doplňky zdarma nebo jinou formu odměny. Pamatujte ale, že jakákoli forma odměny musí mít smysl pro váš business. A nemusí pro vás nutně znamenat vyšší náklady.

TIP: Vymyslete firemní hashtag a vyhlaste soutěž o nejlepší foto s vaším produktem.

2. Správně to načasujte

Načasování je důležité pro jakoukoli formu marketingu, ale u doporučení to platí dvojnásob. Požádat o doporučení v nesprávnou chvíli může způsobit, že budete ignorováni nebo dokonce o business přijdete.

Nejlepší je požádat o doporučení ve chvíli, kdy je zákazník s vaším produktem nejspokojenější. Pozitivní postoj zákazníka vůči vašemu businessu pak můžete využít ve svůj prospěch. Může to být těsně po tom, co si zákazník zakoupil váš produkt nebo jste mu poskytli skvělé služby, se kterými byl nadmíru spokojený.

3. Usnadněte to a propagujte to

Poskytnutí doporučení by neměl být složitý a matoucí proces. Klienti by neměli vynakládat zbytečně moc úsilí na to, aby vám poskytli doporučení.

Hlavní myšlenkou je vytvořit takovou zkušenost s vaší značkou, která povzbudí vaše zákazníky k tomu, aby ji sdíleli se svými přáteli.

Tip: Všichni se fotí hned po nákupu s kalhotami Freedy, které se specializují na formování zadečku.

Ústní komunikace je samozřejmě nejmocnější marketingový nástroj, ale je extrémně obtížné jej řídit. Povedlo se vám něco podobného? Budu ráda za další tipy!

 

Text: Jitka Zoderová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno