Klient přestal komunikovat? Nastartujte prodeje rozlučkovým e-mailem

04. Říjen 2018

Čas od času se stane, že klient přestane reagovat na e-maily a nakonec komunikace ustane úplně. Veškeré vaše snahy jsou marné a vy jste zklamaní, protože vše na začátku vypadalo slibně. Pořád to ale nemusí být konec. Vyzkoušejte taktiku rozlučkového e-mailu!

Říká se mu také „Svolení uzavřít složku“ (i když si za složku můžete dosadit cokoliv, v čem si vedete záznamy o klientech). A proč o tom píšeme? Podle Hubspotu má totiž 76 %  response, ale pouze za předpokladu, že je zaslán klientovi, se kterým jste byli několikrát v kontaktu a měli i čilou komunikaci, po níž  se klient z neznámého důvodu odmlčel. Pokud by taková zpráva přišla někomu, kdo se vám neozval na první mail, pak se to dá chápat jako nátlak.

Domluvte si konzultaci

Jaké jsou výhody?

Už jen předmět e-mailu vyvolá zvědavost. Ukončování je velice kategorické a to často vyvolává větší emoce. Klient si může uvědomit, že s vámi nekomunikoval ne z důvodu, že by neměl zájem o produkt nebo službu, kterou nabízíte, ale že si nechtěl najít čas na rozhodnutí, protože ho zahltily jiné priority. To také může pramenit z toho, že neměl dostatek informací, které jste mu buď nedali, nebo se na ně nezeptal.

Co by nemělo v takovém e-mailu chybět?

Kromě oslovení klienta byste měli jasně a stručně popsat situaci, a také vyjádřit pochopení nad tím, že je možná zaneprázdněný, anebo opravdu nemá zájem a v tom případě ho žádáte o svolení uzavřít jeho složku. Připište, že pokud ale zájem má, ať vám sám navrhne, jaký další postup by si představoval. A poděkujte za pomoc, i taková maličkost totiž může klienta donutit, aby vám alespoň odepsal, že vám dává souhlas.

Pokud vám dá klient souhlas?

Můžete na něj navázat poděkováním a rozloučením. V mailu požádejte o krátké vyjádření, ve kterém klient specifikuje, co ho odradilo od uzavření dealu. Bude to pro vás velmi cenný feedback, který byste možná tváří v tvář ani nedostali. A také ušetříte čas, který můžete věnovat jinému klientovi.

Otázka: Měli byste zájem o vzorové templaty různých typů klientských e-mailů?

Domluvte si konzultaci

 

Jaké používáte taktiky vy? Podělte se s námi v komentářích…

© 2024 imper.cz