Klient přestal komunikovat? Nastartujte prodeje rozlučkovým e-mailem

 |  Články  |  Jak na to  |  Sabrina Harisová  |  2 152x přečteno

Čas od času se stane, že klient přestane reagovat na e-maily a nakonec komunikace ustane úplně. Veškeré vaše snahy jsou marné a vy jste zklamaní, protože vše na začátku vypadalo slibně. Pořád to ale nemusí být konec. Vyzkoušejte taktiku rozlučkového e-mailu!

Říká se mu také „Svolení uzavřít složku“ (i když si za složku můžete dosadit cokoliv, v čem si vedete záznamy o klientech). A proč o tom píšeme? Podle Hubspotu má totiž 76 %  response, ale pouze za předpokladu, že je zaslán klientovi, se kterým jste byli několikrát v kontaktu a měli i čilou komunikaci, po níž  se klient z neznámého důvodu odmlčel. Pokud by taková zpráva přišla někomu, kdo se vám neozval na první mail, pak se to dá chápat jako nátlak.

Jaké jsou výhody?

Už jen předmět e-mailu vyvolá zvědavost. Ukončování je velice kategorické a to často vyvolává větší emoce. Klient si může uvědomit, že s vámi nekomunikoval ne z důvodu, že by neměl zájem o produkt nebo službu, kterou nabízíte, ale že si nechtěl najít čas na rozhodnutí, protože ho zahltily jiné priority. To také může pramenit z toho, že neměl dostatek informací, které jste mu buď nedali, nebo se na ně nezeptal.

Co by nemělo v takovém e-mailu chybět?

Kromě oslovení klienta byste měli jasně a stručně popsat situaci, a také vyjádřit pochopení nad tím, že je možná zaneprázdněný, anebo opravdu nemá zájem a v tom případě ho žádáte o svolení uzavřít jeho složku. Připište, že pokud ale zájem má, ať vám sám navrhne, jaký další postup by si představoval. A poděkujte za pomoc, i taková maličkost totiž může klienta donutit, aby vám alespoň odepsal, že vám dává souhlas.

Pokud vám dá klient souhlas?

Můžete na něj navázat poděkováním a rozloučením. V mailu požádejte o krátké vyjádření, ve kterém klient specifikuje, co ho odradilo od uzavření dealu. Bude to pro vás velmi cenný feedback, který byste možná tváří v tvář ani nedostali. A také ušetříte čas, který můžete věnovat jinému klientovi.

Otázka: Měli byste zájem o vzorové templaty různých typů klientských e-mailů?

 

Jaké používáte taktiky vy? Podělte se s námi v komentářích…

Text: Sabrina Harisová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno