Klára Baumruková: „Peníze se prodávají snadno, chce je totiž každý“

21. Únor 2017

Interview s prodejcem door-to-door půjček, to bude nářez. Čeká nás někdo s „echt“ hroší kůží. To bude inspirace pro bizarní svět hard salesu. Kdo jiný než drsný dravec by tuhle prácičku uměl? Omyl miláčkové businessu. Můj. I váš? Přede mnou si sedla žena ne s hroší, ale s nejhebčí kůží, co jsem zatím viděla, v doprovodu okaté chytré holčičky. Takto vzhledově něžné stvoření jsem si tedy do tohoto terénu neuměla představit. A hle: Inspirativní a inteligentní přístup ke hře peníze za peníze. A za peníze život, myšleno – freetime!

provident 1
Klára Baumruková – Obchodní zástupce
  • Pozice: Obchodní zástupce
  • S Provident Financial spolupracuje: 4 roky
  • Vzdělání: Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, obor Management, ekonomické zaměření

[leads_ id=“94937″]

 

Vyzkoušejte leady

„Nový obchodní kontakt stárne. Za 24 hodin jej můžete hodit do koše“

Na první pohled máte i řadu jiných možností. Jak si vás, Kláro, získal Provident?

Provident mi doporučila moje bývalá kolegyně. Její doporučení se setkalo s mou novou situací, kdy jsem měla dítě. Navíc v minulé práci s kosmetikou už jsem po devíti letech nenacházela nové impulsy. Být doma pro mne opravdu nebylo. Neměla jsem ani volnočasové oblečení, byla jsem zvyklá být stále mezi lidmi a perfektně upravená.

A co vy, Kláro, po osobní zkušenosti doporučíte?

Práci obchodního zástupce pro Provident doporučuji. Začala bych termínem „skvělý přivýdělek s benefitem volného času“. Pak by se vidělo, zda vyhraje priorita výdělek, nebo volný čas. Vzhledem k tomu, že se věnuji ráda rodině, jsou priority zatím dané. Práci tak věnuji 12–15 hodin týdně.

Bezkonkurenční provizní systém – opravdu je na co se těšit?

hledáme obchodníka

Zprostředkování půjčky u nového zákazníka 500 Kč, refinancování 200 Kč. Když splním požadovaný výběr splátek, mám z nich na konci měsíce 5 %. Máme navíc i progresivní odměnu, čím více nových zákazníků obsloužíme, tím se může odměna dostat až na tisícové částky. 5 % z výběru je základ, když se splní jeden z cílů, tak je k tomu 0,25 % navíc a pokud splní všechny cíle, tak dostanou o 1 % navíc, konkrétně 6 %. Není to takové to, že možná něco, až… Ale odměna hned a jasně. A také spolehlivě. Takže za mne? Cena/výkon – nejen že je se na co těšit, ale můžete snadno vidět i na co konkrétně.

Začínala jste u Providentu úplně od nuly?

Ne, zdědila jsem po mé předchůdkyni skupinu zákazníků. Mohla jsem tedy hned začít pracovat. Provident takhle funguje, na začátku dostanete na starost zákazníky, o které pečujete.

Jaký rozdíl je poskytovat úvěr v „obýváku“ místo od bankovní přepážky?

Nebudu hovořit o svobodném zacházení s vlastním časem, to je až krutě nesouměřitelné. 🙂 Vidíte příběhy a skutečný život lidí jinak než z bankovní přepážky, přímo v jejich soukromí. Někdy jsem překvapená, jak lidé žijí. Kolikrát mne šokovaly příběhy, musím říci, že to je i poučné. Bavilo mne poslouchat ty neuvěřitelné osudy.

„Úvěrování klientů se cyklí, půjčují si dokola“

Kdo si půjčuje „rychlé“ peníze nejčastěji?

Velká část lidí, kteří si u Providentu půjčí, vyzkouší, jak to funguje a pokud jim servis vyhovuje, půjčují si opakovaně. Moje klientela se třeba ze 40 % nemění. Mezi zákazníky jsou běžní zaměstnanci, podnikatelé, živnostníci i takoví, kteří pracují na pracovní smlouvy na dobu určitou a lidé kolem padesáti let, které banky znevýhodní, nebo jim nepůjčí vůbec.

Kolik klientů máte na starosti?

Dnes asi 111.

Omdlívám. Tolik? To mi přijde strašně moc!

Ne, to není, kdo si chce vydělat ještě lépe než já a má – nebo chce mít – více času, zvládne jich v pohodě více. Musí ale vládnout logistice v terénu a vlastnit kus disciplíny, pak to jde snadno.

Jak často jste s klienty v kontaktu?

Někteří mají týdenní splátky, jiní měsíční. Strategicky příjemné je, když má v rodině půjčku více osob a já pak na jedné adrese odbavím třeba tři klienty najednou. Takový můj průměr je 45 schůzek týdně.

A co když se najde „narušitel“ a prostě není tam, kde má být?

Někdy je to k naštvání, když si domluvíte schůzku, jste na místě a klient nebere telefon. Musíte se pak vrátit později, ještě ten den. Nestává se to ale často. Z mých 111 klientů jsou to třeba dva nebo tři, kteří si vyloženě něco vymýšlí, že nemohou zrovna být u splátky.

Vyhýbají se setkání, protože nemají na splátku, co s tím?

Tak to se také stane, ale kvituji, když tu věc sdělí předem. Je to i v zájmu klienta, máme pro takové situace řešení. Musí být nastolena jasná pravidla. Díky svým jasným a férovým smluvním podmínkám se Provident Financial umístil na 1. místě v Indexu etického úvěrování od neziskové organizace Člověk v tísni. Takže i když peníze nosíme až domů a pro splátky si většinou jezdím, jsme serióznější než jiné úvěrové firmy.

„Prodávat peníze je velmi jednoduché. Chce je každý“

ba-6

5 rad úžasné obchodnice do terénu:

  • Okamžitě reagujte na poptávku. Pokud klient potřebuje peníze hned, musíte reagovat okamžitě. Jinak to vyřeší jinak.
  • Stanovte si jasná pravidla. Sobě i klientům. Všichni musí vědět, na čem jsou. Získejte si respekt i důvěru. Slovo musí platit. Vaše slovo i slib klienta.
  • Buďte vždycky ještě korektnější než klient. To se mi vždycky vyplatilo.
  • Nepleťte si tento business s přátelstvím. To, že vidíte do rodinných poměrů a rozpočtů, je intimní. Ale mám mezi klienty i velice příjemné vztahy.
  • Rozhodně se tohoto businessu nebojte. O naše služby je zájem.
ba-4
Business partner – Ema Baumruková, 4 roky

Ema je součástí vašich jednání často?

Většinou byla se mnou na schůzkách na pobočce Providentu – před nástupem do školky. Od půl roku jejího života do 4 let. Má i své desky Provident, takzvaný „kolekťák“.

Nesetkáváte se s původní pověstí „drahé půjčky“?

Obchodní zástupci Providentu docházejí do domácností, kde půjčku osobně sjednají, a pak osobně chodí vybírat splátky. To s sebou samozřejmě nese náklady. Do ceny půjčky se rovněž promítá riziko, protože nepožadujeme za půjčku žádné ručení. Ale kdo chce ušetřit a nepotřebuje peníze ihned, může si půjčit převodem přes účet, to je výrazně lacinější.

Nová legislativa zvýraznila omezení půjčování předluženým. Jak se s tím vyrovnáváte?

Já to vidím jenom pozitivně, pro nás i pro klienta. Sice se mi častěji stane, že jedu s novou půjčkou a podrobnější analýza ji nedoporučí nebo doporučí nižší částku, ale já také nechci půjčovat lidem, pro které to je špatná volba. Musíme myslet na to, aby se nám půjčené peníze v pořádku vrátily zpět.

Našla jste tedy nějaký způsob seberealizace?

Hlavně pracuji s lidmi a to je vždycky výzva. Ze začátku to byla pro mne skutečně společenská událost, že jsem venku mezi lidmi a řeším i jiné věci, než „hamů, papů“. No a pak samozřejmě finanční soběstačnost, nemusíte si říkat o peníze, obhajovat svá rozhodnutí.

A váš největší business úspěch?

Já jsem v Providentu úspěšná pořád. 🙂 Tedy v tom, co se po mně tady chce.

„Tam kde je komunikace, kde najdete společnou notu, tam je obchod“

Jaká pravidla ctíte při návštěvě domovů svých klientů?

Třeba pokud mne klient přímo nenapomene, nezouvám se, jdu rovnou tam, kam mne klient pozve. Já jsem i tak vychovaná, my jsme návštěvy nikdy nezouvali, ale také samozřejmě – moje obuv musí být relativně čistá. Pozvání na jídlo bych odmítla. Určitě je ale chytré vnímat, zda se klient dobře v domácnosti orientuje, takové lehké prověření, zda vás nepozval do jiného bytu, to neuškodí. O vodu nebo kávu si říci tedy můžete.

Začátečnické obavy: Zbořte laskavě mýty. 🙂

Největší obavou je asi ta hotovost, kterou občas míváte s sebou, ale máme přísná bezpečnostní pravidla, která jsou součástí práce každého OZ. Za čtyři roky jsem se osobně nesetkala s neřešitelnou situací. Pro splátku přeci jdu s předchozím souhlasem klienta.

Co určitě uvítá nový OZ?

Nejvíce asi to, že nedostane prázdnou tašku a nebude někde běhat hledat nové kontakty. Dostanete všechny potřebné materiály do ruky a seznam klientů, kteří na vás už čekají.

Jak organizovat den s dítětem „v podpaží“?

Můj den na mateřské? Dala jsem si mimino do sedačky a telefonicky jsem si sjednávala schůzky. Má organizace dne – time management, myslím si, že perfektní. Sjednávání schůzek mám tak systematické, že na sebe všechno navazuje, a tak se nemusím práci věnovat déle než od 8 h–12 h. Pravidelně každé úterý chodím dopoledne místo práce na angličtinu. Každý týden dělám uzávěrku, spočítám vybrané peníze, to musí sedět a odevzdávám je do banky.

Den v týdnu obchodního zástupce Kláry u Providentu?

→7 h Vstávám. Myslím na to, co dnes udělám, kam dnes pojedu a co si zařídím. Připravím Emu do školky. →8 h Ema je ve školce a já si objíždím předem promyšlené kolečko zhruba deseti klientů. Cestou si dojednávám schůzky na zítra a volám novým klientům, říkám, jaké doklady mají mít připravené. →11.30 h Jdu nakoupit potraviny, něco do domácnosti. →12 h Vařím i pro svého otce, který je na to zvyklý. →13 h Jedu pro Emu a vozím ji na kroužky.

ba-9
O Kláře Baumrukové: Klára je inspirativní a inteligentní, 19 let se věnovala krasobruslení, má čtyřletou dceru Emu, která ji od půl roku doprovází na schůzky. Žijí v úplné rodině, stěhují se právě do nového rodinného domu, adoptovala čtyři psy. Kláře je 36 let, její předchozí pracovní zkušenosti jsou například z Olympijského svazu a také se 9 let věnovala MLM, prodeji americké dekorativní kosmetiky.

Jste komunikativní a dokážete nadchnout lidi kolem sebe? Je pro vás na prvním místě zákazník a snadno se nevzdáváte? Máte chuť být nejlepší a dokážete se poučit z vlastních úspěchů i neúspěchů? Pak jste ideálním kandidátem stát se součástí týmu Provident Financial.

[leads_ id=“94937″]

Foto: Lucie Levá

© 2024 imper.cz