Jitka Pšejová: „Network marketing je pro mě cesta za životem bez limitu“

16. Listopad 2015

Zářný příklad, že obchod v network marketingu se dá dělat jinak – sexy, živě, na úrovni a zároveň profesionálně.  Charizmatickou Jitku Pšejovou, která se při studiu mediální komunikace živila jako produkční, zaujaly před 3 lety jak inovativní technologie, tak především byznys model anti agingové společnosti.  Rozhodla se, že si vybuduje obchod podle svých představ a vytvoří mezinárodní síť, které bude plná moderně smýšlejících a kosmopolitních podnikatelů. Její vize se jí úspěšně daří plnit a  plná energie se akorát vrátila ze světové  konference v USA a vědeckého zázemí firmy.

jitka1up

  • Jitka Pšejová, 28 let
  • 3,5 roku podniká v anti -aging oblasti.

Jitko, ty jsi příkladem toho, že obchod v network marketingu může být zajímavý, sexy a přitažlivý pro mladé lidi. Jak se ti to podařilo?

Domluvte si konzultaci

Já měla vždycky velké sny a cíle a podvědomě hledala příležitosti jak se dostat k něčemu, co by mi je mohlo splnit. Jsem z podnikatelské rodiny, má rodina podniká úspěšně v oblasti vína, takže u nás se vždycky tvořilo. Při magisterském studiu Mediálních studiích na Karlově univerzitě jsem pracovala jako produkční a přičichla tak k umění, módě a filmu. Moc mě ta práce bavila, ale věděla jsem, že nejsem svým pánem. Kromě inovativních technologií, mi přišla nejzajímavější ta příležitost si s malými náklady mezinárodní byznys, vytvořit pasivní příjem a získat za pár let čas na plnění dalšího snu a to  podporování kultury, umění, módy a vzdělávání v ČR.

V úspěch musíš uvěřit, ještě než ho uvidíš

V anti-aging společnosti postavené na network marketingu jsi tehdy objevila příležitost vybudovat si vysněný lifestyle, cestovat…

Absolutně. Je to pro mě perfektním nástrojem jak žít život podle svých představ. To by se ale dost dobře nemohlo dít, kdybych  neměla jasnou vizi o mém obchodě a životě zároveň. Díky tomu, že jsem si přála fungovat mezinárodně, tak teď začínám hodně cestovat. Plně si uvědomuju, že v porovnání s mými úspěšnými kolegy ze zahraničí je můj obchod teprve na začátku, ale už teď mám lifestyle, který je hodně svobodný a který jsem si předtím myslela, že získám až v mnohem vyšším věku.

Jak se ti to podařilo?

Celé je to o systematické práci na sobě samém. Absolutně můžu potvrdit, že čím víc na sobě dřu, tím víc mám štěstí a přitahuju k sobě čím dál zajímavější lidi a obchodní partnery. Neustálá práce na sobě je klíčem k úspěchu v jakémkoli oboru – a rozhodně neříkám, že to je lehké. Kdybych zůstala tam, kde jsem byla na začátku, tak bych k sobě přitáhla lidi, se kterými bych měla víc práce. Je to de facto o tom, že se člověk snaží stát tou nejlepší možnou verzí sebe sama. Neustále hledáš cesty k úspěchu.

Vyzkoušejte leady

Jak ses s tím přerodem vyrovnala vnitřně? Co se ti v začátcích honilo hlavou?

V tomto obchodě musí mít člověk víru v sebe; v to, že jsou lidi, které to bude zajímat, víru v produkty a víru ve společnost se kterou se rozhodne spolupracovat. Každý si musí najít své proč, proč ten obchod chce vybudovat. Já měla záměr od začátku jasný, takže jsem nehledala, proč to nepůjde, ale jak to může jít. Klíčem úspěchu je neustále se vzdělávat, chodit na přednášky, porozumět svým produktům, používat je a hlavně obchod aktivně budovat. V úspěch musíš uvěřit, ještě než ho uvidíš. Okolí to z tebe pak vycítí.

Foto: Tomáš Nosek / Polagraph

Když budeš obchod brát jako hobby, bude ti taky vydělávat jako hobby

S kolika lidmi spolupracuješ a jakou má tvůj obchod velikost?

Můj obchod je postavený vytváření sítě a nových distribučních kanálů. Vytvářím síť nových zákazníků, propojuju je přes globální eshop s výrobcem a starám se o ty stávající. Také přemýšlím nad tím, s kým můžu propojit byznys, ať už to jsou různé instituce, wellness, spa, hotely, kosmetické salony, dermatologové či jednotlivci. Podařilo se mi například navázat i spolupráci s  univerzitou Tomáše Bati, fakultou technologickou, kde párkrát za rok pro studenty dělám i přednášku. Jinak v současné chvíli mám zákazníky a obchodní partnery asi v deseti zemích světa.

Pořád mě zajímá, jak jsi dosáhla takových výsledků. Jak si lidi vybíráš?

To je teprve začátek (smích). Jsou tady na trhu mnohem zkušenější bardi než jsem já, kteří mají x násobně větší obrat a jsem moc ráda, že s nimi mám tu čest spolupracovat.  Vyplatilo se mi mít otevřenou mysl. Neříkat si „ten má moc velký byznys a vydělává hodně, toho to nikdy zajímat nebude.“ Naopak. Vybírám si lidi úspěšné ve svých oborech, lidi lepší než já, kterých si vážím ve spoustě věcech. Tím, že jsem si  jasně stanovila jak bude vypadat můj tým, tak ho teď můžeš jasně rozpoznat na dálku – krásní, chytří, úspěšní a glamour lidé, kteří dělají obchod srdcem a zároveň jsou velkými profesionály. Proto jsem na ně tak hrdá, protože se od nich můžu učit a jsem s nimi ráda. Je to pak něco mezi rodinou, přátelstvím a byznys partnerstvím.

Momentka z firemního ocenění v USA / Facebook Jitky Pšejové
Momentka z firemního ocenění v USA / Facebook Jitky Pšejové

Všechno ze začátku bolí. Nesmíš se na to vykašlat a vzdát cestu těsně před úspěchem

Na co jsi v začátcích narážela?

Na neinformovanost. Lidé si zaměňují síťový marketing s pyramidou, přičemž pořádně neví, co je co. Teď už to nijak neřeším a alespoň mi to teď dokáže lidi velice rychle rozselektovat. Ale tím si člověk musí projít. A ještě na jednu věc narážím. Lidi nejsou vytrvalí. Všechno rychle vzdávají a hlavně zapomínají proč  vlastně to podnikaní začali dělat. Také si občas myslí, že síťový marketing se udělá sám a oni rychle zbohatnou. Berou to jako hobby, ale pak se nemůžou divit, že je to i živí jako hobby. Přitom je podnikání jako každé jiné.

Jenže jak se s tím vyrovnat, když právě v začátcích je to nejtěžší? Nevidíš výsledky, jen makáš…

Všechno ze začátku bolí – já kupříkladu celý život neběhala, neměla jsem to ráda a  teď u toho medituju, poslouchám hudbu nebo inspirativní přednášky. Každý den vymýšlím, jak vystoupit z komfortní zóny a posunout se dál. Já jsem poprvé ucítila sílu síťového marketingu již loni, kdy jsem se zranila a nemohla 3 týdny pracovat. Přesto můj obrat ten měsíc narostl o 30 %. Lidé dnes chtějí všechno hned, a když to nemají, vykašlou se na to a vzdají cestu těsně před úspěchem. Je to děsná škoda.

Tys to nevzdala a byla jsi za to jako jedna z mála oceněna přímo vedením firmy…

Byla jsem moc poctěna, když mi letos zavolali z firmy, že mě vybrali jako tvář Evropy na měsíc únor a můj příběh překládali do všech evropských jazyků, který je k přečtení na oficiálních stránkách firmy. Také mě account manažeři firmy vybrali mezi 5 potenciálních budoucích shakerů Evropy a jako odměnu mi zavolal jeden ze tří zakladatelů společnosti Steve Lund a poděkoval  mi osobně za mou práci.  Půl hodiny jsme se bavili o mém životě a o mých vizích a plánech. Byl to nezapomenutelný zážitek. Takové ohodnocení pro mě znamenalo mnohem víc než kdyby bylo např. finančního rázu.

Momentka ze světové konference Nu Skin / Instagram Jitky Pšejové
Momentka ze světové konference / Instagram Jitky Pšejové

Jitko, naznačila jsi, že tě na daném multilevelu zaujal hlavně byznys model. Co konkrétně?

Ucítila jsem možnost mezinárodního přesahu. Obrovský potenciál bez velkých investic, protože společnosti ti dá zázemí, know-how a značku. Já se netajím tím, že beru své podnikání hodně byznysově, a myslím si, že právě proto, že mám čistý záměr do budoucna, tak jsem v obchodě úspěšná. Klíčovým bodem, proč podnikám, je že mi pomůže zanechat po sobě odkaz. Mou velkou inspirací je mecenáška umění Meda Mládková, v jejíchž šlépějích bych ráda pokračovala a podporovala  tak české umělce, módní návrháře  a chytré projekty, které pomohou k lepší a efektivnější vzdělanosti naší země. A na to já potřebuju dvě věci. Čas a peníze. Respektive hodně peněz.

Ty jsi mi říkala, že jsi se s Medou Mládkovou i setkala, je to tak?

Ano, bylo to mým velkým přáním. Tehdy jí bylo 95 let a já četla její knihu, kde se jí v poslední kapitole s názvem „Ještě nebilancuji“, ptají zda se bojí smrti. Ona na to říká: „Ne, prožila jsem krásný život.“ Tohle, když jsem si přečetla, tak jsem si řekla, že tohle si chci přesně jednou říct já. Zacítila jsem, že se s ní musím vidět, přestože jsem slyšela, že na tom není zdravotně nejlíp. Povedlo se a strávila jsem s ní nezapomenutelné odpoledne.

jitka4up

jitka5up
Meda Mládková / Instagram Jitky Pšejové

Miluju ten lifestyle. Můžu cestovat, kupovat si kvalitní věci a přemýšlet ve velkém

Tvoje vize dává smysl a určitě je silným motorem. Spousta lidí ale dělá tu chybu, že si postaví moc velké cíle, pak se za nimi pachtí, odříká si a nakonec to vzdává.

Přesně, jak říkáš. Je to o tom užívat si tu cestu nahoru. Jak říká Donald Trump „Myslete ve velkém a dobře se u toho bavte“. Podle toho žiju. Co mi přijde na síťovém marketingu nejlepší je právě ten lifestyle, který mi umožňuje mít. Což je pro mě možnost absolutní svobody ve všem co dělám. Jsem šéfem sáma sobě, můžu si naplánovat den podle sebe, domlouvat si pracovní schůzky,  kupovat si krásné věci, kvalitní jídlo, vzdělávat se a cestovat, aniž bych se musela ohlížet na to jestli si to mohu dovolit či dovolovat se někoho o volno. A až jednou budu mít rodinu, vím, že na ni budu mít dostatek času a zároveň nebudu finančně závislá na partnerovi.  Proto mě to tak baví. Je to sexy job.

Prague fashion week / Instagram Jitky Pšejové
Prague Fashion Week / Instagram Jitky Pšejové

Myslíš si, že tou cestou je MLM obecně? Že kdyby nepřišla tato nabídka, tak že by sis plnila sny v jiné společnosti?

Tady nejde o vybírání si mezi společnostmi, i když principy síťového marketingu jsem chápala pozitivně, přišly mi chytré a neměla vůči němu žádné předsudky. Ale z mého pohledu firma se kterou spolupracuji jen další v řadě firem síťového marketingu, ale jde o zcela unikátní projekt,  který se pro svou distribuci rozhodl využít síťového marketingu. Máme dle  dostupných informací přístup k nejrozsáhlejší genové databázi na světě, kterou již pár let vlastníme.  Tak mi z obchodního hlediska odpadá otázka zda jsou tyto technologie nejlepší. Jsou svého druhu jediné, v monopolním držení firmy do roku 2027. Samozřejmě mě utvrdilo v mém rozhodování i to, že se dostal mezi pět nejdůvěryhodnějších středně obratových firem světa dle žebříčku Forbes. Pro mě jsou ty technologie takovým Applem v oblasti anti-agingu. i díky tomu jak ty technologie designově vypadají a jak jsou uváděny na trh.  Je tam několik podobností.

Před pár týdny ses vrátila z konference v Salt Lake City. Co ti tahle zkušenost dala?

Dá se říct, že vím jasné kroky společnosti do budoucna a můžu si podle toho naplánovat své byznysové aktivity. V březnu příštího roku přijdeme na trh s technologií, takovým sofistikovaným přístrojem do kterého se dávají cartridge. Takové „Nespresso“ na pleť. Klient si stáhne do svého iPhonu aplikaci, udělá si test pleti na kterém jsme spolupracovali s top světovými dermatology a přístroj dle výsledků sestaví z možných 2000 kombinací péči o pleť šitou klientovi na míru. Vše je bezdotykové a tím pádem bez nutnosti konzervačních látek. Geniální záležitost.

Co ti ty tři roky v obchodě daly a vzaly?

To co  si na svém podnikání cením je osobní rozvoj. Především to, kam  jsem se posunula, co se týče vykrystalizování osobních vizí, získání větší vděčnosti a pokory. Hlavně to, že se dá žít úplně jinak než je lidem obecně předkládáno. Bez limitu. Nedávno jsem si uvědomila, že mi i zmizel i strach ze spousty věcí – strach o své zdraví, zdraví své rodiny, o svou krásu, o finance, o svou budoucnost.  Bavím se životem.

 

© 2024 imper.cz