Velkou výzvou je přesah on-air moderátorů do onlinu, říká šéf digitálu Lagardere, který má pod palcem Evropu 2 a Frekvenci 1

 |  Články  |  Rozhovory  |  Martina Richterová  |  1 402x přečteno

Jiří Sládek šéfuje digitálnímu světu v Lagardere Active ČR, kam patří oblíbená rádia Evropa 2 a Frekvence 1. Měli jsme možnost nakouknout do míst, odkud vysílá Leoš Mareš s Patrikem Hezuckým Ranní show Evropy 2. „Chceme, aby posluchači znali naše moderátory i jinak než podle hlasu. Zaměřujeme se na propojení onlinu a on-air, což považuji za naši největší konkurenční výhodu,“ říká Jiří. Povídali jsme si nejen o jeho práci, ale také o tom, kolik si obchodník v médiích vydělá a čím jsou jako firma unikátní.

Jiří Sládek je ředitelem digitálních aktivit v  Lagardere Active ČR od roku 2015. Předtím pracoval na manažerských a redakčních pozicích také v Mafře, IDG či Centrum.cz. Nejdelší dobu strávil v TV Nova. „Část obchodních aktivit českého Lagardere jde přes naše mediální zastupitelství RADIOHOUSE, které je společným produktem mediálních domů Media Bohemia a Lagardere Active ČR, část realizujeme in-house.“

Jiří, v čem spočívá práce ředitele digitálních aktivit?

Velmi zjednodušeně řečeno to znamená, že mám na starosti všechny naše online produkty, ať už webové stránky či sociální média. Nejen po stránce produktu či video obsahu, ale i s ohledem na obchod a na různé digitální online aktivity. Hodně pracujeme se sociálními sítěmi, například s Evropou 2 jsme hodně silní na Facebooku a Instagramu. Realizujeme také hudební streamingovou službu Youradio a chystáme zpravodajsko-publicistickou odnož Youradio News. V těchto produktech vidíme budoucnost audio poslechu.

Hodně pracujeme se sociálními sítěmi, aby posluchači mohli být v kontaktu s našimi moderátory. Na Facebooku Evropy 2 máme dosah přes 2 miliony uživatelů týdně

Které značky máte na starost?

Weby všech rádií, tedy především Frekvence 1, Evropy 2, online podobu menších rádií – Dance radia a rádia Bonton. Máme také čistě online značky, kterými jsou koule.cz, humr.cz, zet.cz. To jsou obsahové weby zaměřené na lehčí zábavný obsah a v případě zet.cz jde zase o prémiový produkt zaměřený na informace z byznysu a ekonomiky. Speciálním produktem je streamovací služba Youradio, která umožňuje poslouchat hudbu v podobě hudebních nálad dle vkusu každého uživatele. Máme dva modely, prvním je prémiová verze bez reklam a druhý model je více podobný klasickému rádiovému modelu, tedy personalizované rádio proložené reklamou. Funguje jako web, ale hlavně jako smartphone aplikace, což je využívanější formát.

Oblíbení moderátoři Evropy 2 Leoš Mareš a Patrik Hezucký

Jak silní jste na sociálních sítích?

Na Facebooku a Instagramu jsme s Evropou 2 extrémně silní. Za týden je její dosah až dva miliony lidí, to je nejvíc ze všech mediálních značek. Pokud bychom sečetli počet fanoušků všech facebookových skupin Evropy 2, dostali bychom se k milionu. Se sociálními sítěmi pracujeme velmi aktivně. Nejen samotné digitální oddělení, ale i moderátoři k tomu mají blízko, je to jejich styl života, přidávají svůj obsah, tvoří ho s námi. Sdílejí. Ať už se jedná o backstage ze studia, jak se připravují nebo blbnou – to má vždy největší úspěch – nebo obsah z akcí, které realizují naše značky mimo prostory rádia, například koncerty, festivaly atd.

Povězte mi jména mediálně nejznámějších osobností vašich rádií?

Je jich hodně, ale určitě nejvíc známí jsou například Leoš Mareš, Patrik Hezucký, Libor Bouček nebo Zorka Hejdová, Pavel Cejnar. To jsou hlavní tahouni.😊

Máme široký zásah našich produktů, Evropa 2 cílí na mladší a svobodné lidi, Frekvence 1 je zase více rodinnější

Jak moc se liší vaše práce v rádiu od té předchozí v televizi?

Rádiový dům je flexibilnější, Lagardere Active ČR je menší firma a v rádiu můžete i produktově dělat nějaké zásahy rychleji než v televizi. I když propojení rádia a online může vypadat obtížně, nám se velmi dobře daří. Za nejzajímavější považuji tu výzvu, jak dostat známé osobnosti z rádia do online prostoru a jak je přiblížit uživatelům. Aby je znal posluchač nejen jako hlas, ale i jako člověka, dozvěděl se, co dělají ve studiu, v backstage, když zrovna nevysílají. Myslím, že je to i naše největší konkurenční výhoda. Oproti jiným mediálním domům, které mají také více média typů (televize a online, print a online), je naše propojení této dvojice to nejužší, co může být. Funguje to i v osobní rovině, lidé se znají a vědí, co ten druhý dělá. Na denní bázi funguje i výměna obsahu a informací.

Jak to konkrétně funguje v praxi?

Snažíme se, aby naší unikátností byla kreativa. Obchodníci i supportní týmy jsou schopni vyhovět i poměrně specifickým požadavkům klienta, dokážeme vymyslet na klíč každému něco trochu jiného. Řešení, které pak můžeme umístit do všech našich kanálů. Když přijde klient, že chce nějaké hravé interaktivní řešení zaměřené na studenty, vymyslíme konkrétní hříčku s jeho značkou na Facebooku a Instagramu Evropy 2.

Naopak pokud chce někdo spíš produkovat klasickým spotřebitelským způsobem, tak jsme schopni natočit videoseriál s product placementem pro Frekvenci 1. A to jsou příklady, které jsme letos i udělali. Pro všechny online i klasické kanály jsme vytvořili desetidílný seriál Frekvence 1 pro Auto Esa s tipy, na co si dát pozor při koupi ojetého auta. Experti z Auto Esa nám radili, měli tam samozřejmě velmi decentní product placement a bylo to promované v éteru i na internetu. Kampaň jsme spojili s naší moderátorskou tváří, která má k auto-moto segmentu velmi blízko. Klient byl s touto formou propagace velmi spokojený. Seriálu jsme dělali sami dramaturgii s našimi prostředky, video týmem a obsadili jsme našeho moderátora.

Pro Komerční banku jsme interaktivní zábavnou formou promovali nové kreditní a debetní karty brandované superhrdiny, zaměřené na mladé. Také jsme vytvořili zábavné hlasování na Facebooku Evropy 2 s dotazem, jaký superhrdina je nejsympatičtější. Zájem o karty potom značně stoupl.

V čem jste pro klienta lákavější než vaše konkurence? Tím, že často používáme více pilířů. Celkem máme čtyři – rádio, online ve smyslu klasických webů, sociální sítě a eventy – naše oddělení Lagardere No Limits zařizuje produkci festivalů či koncertů. Takže ideální možná operace pro našeho klienta může obsahovat všechny tyto složky.

To zní zajímavě, propagujete své moderátory podobně i na Instagramu?

Ano, děláme například takzvané instacally, což jsou videorozhovory na Instagramu živě. V éteru běží rozhovor třeba s nějakým zpěvákem a na Instagramu může posluchač zároveň vidět moderátora i respondenta. Máme výhodu v tom, že jsme flexibilní. Než se u konkurence dohodne například online a televize, trvá to déle, zatímco my jeden den něco vymyslíme a další den to může fungovat.

„Jsme jediný rádiový dům, který má takto silně rozvinutý digitál.“

Pojďme se zaměřit na vaše obchodníky, jak byste popsal jejich pracovní náplň?

Naše digitální obchodní oddělení prodává primárně naše online produkty, někdy v balíku s rádii a eventy. Existuje u nás klasický model – vytipovat nejvhodnější klienty, ty si obchodník hledá sám. Každý má své portfolio stávajících klientů (přímých i agenturních) a snaží se vyhledat nové přírůstky.

Máme poměrně široký zásah produktů, Evropa 2 cílí na mladší lidi a větší města, Frekvence 1 je zase spíš rodinnější, posluchači mají jiný styl života, stejně tak i záběr našich klientů je poměrně široký. Jak už jsem zmínil, máme čtyři nohy (radio, eventy, sociální sítě, weby) a každá míří na jinou cílovou skupinu. Správně vybrat a nakombinovat to je těžké, je to jedna z výzev. Výhodou pro obchodníka ale je, že se mu otevírají dveře k mnohem více klientům.

Lukáš Pešek pracuje na pozici Head of Digital Sales od prosince loňského roku. „Na práci mě nejvíce baví kreativita, nesvázanost zbytečnými formalitami a procesy, je zde velký prostor pro nové nápady a podpora pro jejich realizaci,“ říká. A jakou nejlepší business radu dostal? „Dva zajíce nedohoníš.“ 

„Obchodník musí především správně pochopit potřebu klienta a přinést jeho ideu k nám.“

Dal byste nějaký tip potenciálním zájemcům pro práci obchodníka v Lagardere? A čím byste je nalákal?

Neměli by se bát nových produktů a postupů. Nejsou na to ale sami, pravidelně děláme miniškolení, kdy kolegové z kreativních týmů cca každé dva týdny představí obchodníkům novinky z webu, Facebooku, Instagramu či Twitteru. Chceme, aby vstřebávali nové trendy, ale především musí umět identifikovat potřebu klienta, zpracovat informace a správně je předat ke kreativnímu procesu.

Nejde o to, aby obchodník vždy celé kreativní plnění vymyslel, ale aby pochopil klienta a přinesl jeho ideu ke kolegům z kreativního oddělení. U složitějších řešení jdou kolegové, experti ze sociálních sítí přímo ke klientovi s obchodníkem. Když si obchodník vymyslí s klientem něco relativně nestandardního, tak nejsme nějak striktně svázaní pravidly a i poměrně neobvyklé nápady tady jsou realizovatelné, ať už v digitálu, rádiu, v eventu nebo kombinaci. Je to kreativita. Koho baví nové věci, vymýšlení a kombinování postupů, tak bude nadšený.

Šikovný obchodník si u nás vydělá 50-100 tisíc

Kolik si u vás může šikovný obchodník vydělat a jaké další bonusy očekávat?

Obchodník je u nás na trvalý pracovní poměr, dostává fixní plat a poté bonusy, které jsou nastaveny velmi motivačně a vedením neomezené. Když je šikovný, může si vydělat mezi 50 a 100 tisíci měsíčně. Kromě standardních benefitů se mohou těšit i na speciální akce, nedávno jsme například byli  celá firma včetně moderátorů na několikadenním teambuildingu v luxusním wellness centru. 🙂

Foto: Marek Rebroš

Text: Martina Richterová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno