Jiří Tamašek: „Rádiový spot vnímáte i se zavřenýma očima, to z něj dělá neumírající business příležitost“

 |  Články  |  Rozhovory  |  Petra Tóthová  |  4 970x přečteno

Jiří odstartoval svou dlouholetou kariéru jako obchodní zástupce v autosalonu. Během jedné z předváděcích jízd zaslechl osudový rádiový spot na nábor nových obchodníků do rádia. Nejen že mu to obrátilo život naruby, ale na základě osobní zkušenosti zjistil, že reklama v rádiu prostě funguje. „Nechtěl jsem sedět doma v papučích a čekat na důchod, chtěl jsem zažít něco víc. Jel jsem na pohovor, vzali mě a ze dne na den jsem změnil pozici, město i životní styl.“

Jiri Tamasek Voice of Prague-13

  • Jiří Tamašek
  • Obchodní ředitel rádií Expres FM a Classic Praha
  • V metropolitním rádiu pracuje mnoho let, prošel si kariérou od junior obchodníka až po obchodního ředitele. Tyto zkušenosti jsou velkou výhodou při vedení obchodního týmu.
  • Dá na první dojem a kolem sebe preferuje osobnosti s vnitřním motorem.
  • Je příznivcem dlouhodobé spolupráce. Jeho tým pro klienty zajišťuje vše od A až do Z.
  • V jeho sales týmu je okolo 10 obchodníků. Věkové rozpětí jeho lidí je od 22 až po 55. Odpočívá, když si vypne telefon, potkává nové lidi, sportuje nebo čte.

Pro zobrazení příležitosti zadejte požadované údaje.


  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Vyplňte prosím všechna povinná pole.
Odeslali jsme Váš kontakt. Děkujeme za zájem.
Chyba serveru. Zkuste požadavek odeslat později.

 

„Rádio nejsou jen moderátoři a hvězdy. Když nebude obchod, nebude rádio“

Jaký je život v rádiu? Vedete život bohémů nebo fungujete jako jakákoliv jiná firma?

Lidé si ve spojení s rádiem představí především moderátory a hudební interprety, to je ta bohémská část. Pro chod rádia je velmi důležitý také obchodní tým, natáčení spotů a péče o klienty. Jsme soukromé rádio a na jeho provoz musíme vydělat peníze, takže i zde jde o byznys, v tom se nelišíme od klasických firem. Když nebudeme mít klienty a posluchače, nebude rádio.

Jiri Tamasek Voice of Prague-18

Jiří si prošel kariéru od obchodníka až po ředitele, jak ho to ovlivnilo? „Za největší úspěch považuji, že to dělám tak dlouho. Stále mě to baví a ani jednou mě nenapadlo jít jiným směrem. Snažím se motivovat ostatní a předávat vlastní zkušenosti, to funguje nejvíc.“

„Rádio se prodává na emoce“

Vaše rádia předtím patřila pod Mafru. Jak se dělal business předtím a teď? V čem je největší rozdíl?

Na poslech se nic nezměnilo, ale vnitřní fungování je jiné. Mafra je velký mediální dům se striktními pravidly pro všechna média. Ovlivňovalo nás to v prezentaci a oslovování klientů. Nyní jsme otevřenější a chceme být blíž k lidem, zapojovat je do dění. Je to lepší jak pro klienta, tak pro posluchače.

Můžeme nám říct konkrétní příklad?

Mám jeden velmi výstižný. 🙂 Vymysleli jsme kampaň, kde jsme měli nahé lidi, kteří měli přes intimní partie pouze naše logo a pod ním nápis: „Nestyď se za to, co posloucháš.“  Asi chápete, že to by za Mafry neprošlo. Na Klasiku máme zase Antonína Dvořáka s cool sluchátky. To je ono, tím jsme blíž posluchačům, firmám, které se u nás chtějí prezentovat. Rádio se prodává na emoce.

Jiri Tamasek Voice of Prague-5

Po změně do soukromého sektoru se rádiu otevřely dveře si dělat věci po svém, bez diktátu Mafra korporátu. „Za Mafry jsme nemohli měnit ani hlavičkový papír. Teď jsme v nových prostorách a můžeme si to jet víc na punk včetně recyklobločků a vizitek, které mezi těmi klasickými vynikají.“

„Nechceme prodávat jenom spoty, ale individuální přístup“

Jak vám to změnilo byznys z pohledu klientů?

Troufneme si pro ně udělat víc, ať už jde o rozhovory nebo jiný druh reklamy. Není to v zajetých kolejích, nechceme prodávat jenom spoty, ale individuální přístup. Hranice jsou otevřenější než v korporátu. Reklama v rádiu funguje na emocích. Neprodáváme nic, co klientovi předáme do ruky, aby si to osahal. Klient musí věřit, že bude kampaň fungovat, proto je u nás v kontaktu pouze s jedním člověkem, který ví o fungování kampaní úplně vše. Od nabídky až po návrh a výrobu spotu. Tím chceme docílit velmi úzkého vztahu s klientem a dlouhodobé spolupráce.

Děláte hodně vztahový business a to chce i vztahové obchodníky. Jací lidé k vám zapadnou do týmu?

Ve svém týmu chci mít a mám osobnosti, kde každý může přinést něco ze sebe. Nemáme škatulky, každý má jiný styl obchodování a to je důležité, protože máme i různé klienty. Všichni jsou články fungující skládačky, úspěšného týmu.

„Realita mnohdy neodpovídá tomu, co je v CV napsáno“

Jak si obchodníky vybíráte? Musí zaujmout na první pohled?

Na CV moc nedám, může tam být napsáno cokoliv a mnohdy to nesedí. Dávám na první dojem, vnitřní motor uchazeče. Obchodní zástupce nebo mediální konzultant musí ovládat umění sebeprezentace. Pokud „to“ tam je, tak je jedno, jestli předtím dělal taxikáře, vysoce postaveného manažera nebo má těsně po škole. Pokud „to“ tam není, nemá cenu to zkoušet, zbytek se dokáže naučit kdokoliv.

Teď obráceně, proč jít dělat sales do rádia?

My jsme tady spíš taková family, hodně toho o sobě víme, nehrajeme na striktní pravidla. Jak jsem říkal, v týmu mám především osobnosti, kteří si dokáží svůj čas řídit sami a zodpovědně. Já se snažím podporovat jejich individualitu. Nehrajeme na pozice, pracujeme jako tým a to nám pomáhá být úspěšní. Můj tým ví, že to, co chtějí dokázat, mají přímo před sebou. Obchodní zástupce nemá sedět v kanceláři, ale má být u klienta, trávit s ním čas na obědě, při tvorbě nabídek. Naopak, když u nás někdo začíná, tak je v kanceláři hodně, aby nasál naši atmosféru a mohl ji předávat dál.

Jiri Tamasek Voice of Prague-17

Díky zkušenostem ví, že jednorázové kampaně nefungují, a snaží se je nedělat. „Je to jako s písničkou, kterou slyšíte za den pětkrát, a i když se vám nelíbí, tak víte, kdo ji zpívá a pomalu se naučíte její text.“

„Rádio má proti on-linu, tisku nebo TV jednu obrovskou devízu“

Dnes se hodně skloňuje slovo on-line a navíc je hodně v kurzu, vnímáte on-line média jako svou konkurenci?

Určitě ano, ale jde o zdravou konkurenci. Stále je mnoho firem, které mají zájem o svou prezentaci formou rádiových spotů. Rádio má proti on-linu, tisku nebo TV jednu obrovskou devízu, i když zavřete oči, stále můžete poslouchat. Sdělení se k posluchači dostává podprahově, rádio zasáhne potenciálního zákazníka kdekoliv a kdykoliv.

Jak u vás funguje hledání obchodních příležitostí?

Zastávám názor, že je mnohem lepší, aby si obchodníci vyhledávali klienty sami. Některý má rád restaurace, někdo zase auta, proto danému tématu víc rozumí a bude oslovovat firmy, ke kterým má blízko. Představte si, že bych měl jít na první schůzku za klientem ohledně zvýšení prodeje podprsenek. 🙂 Neuvolnil bych se. Proto je do ničeho netlačím, dávám jim svobodu, a tak rychle poznám, zda mají ten správný hnací motor. Je to těžší a delší cesta, tlak na výsledky je velký a ty se neukáží hned.

„Nejsme mainstream, podporujeme mladé a neoposlouchané umělce“

Alternativní styl jedete už nějakou dobu. Je to ve vaší povaze, dělat věci jinak, udávat trendy a přinášet je třeba ze zahraničí?

Expres je trendy rádio, v jehož playlistu najdete to nejnovější ze současné světové produkce. Zakládáme si na tom, abychom trendy přinášeli, jak v hudbě, tak v připravovaných rubrikách. Z devadesáti procent nehrajeme to, co hrají jiná česká rádia. A pokud hrajeme něco z produkce ostatních rádií, tak to hrajeme o 2 měsíce dříve. Nejsme mainstream, podporujeme mladé a neoposlouchané umělce, čerpáme inspiraci ze světových rádií, český přístup nás příliš nezajímá. Na Classicu vysíláme to nejlepší z klasiky, bohužel v Čechách převládá stigma, že je tato hudba nudná a pro staré lidi, což určitě neplatí. Snažíme se vysílání omladit, proto zde vysíláme i filmovou hudbu a jazz. Chceme dostat klasiku do ulic, proto děláme např. projekt Sborovna, kdy vyzveme profesionální i neprofesionální sbory, aby si spolu zazpívaly a chystáme i větší projekty tohoto typu.

Jak se na váš alternativní přístup dívá vedení?

Jsem vděčný majitelům za to, že jsem dostal tuto šanci a moc si toho vážím. Dlouho mi trvalo přijít na to, že musím fungovat na obou stranách. Jsme soukromá rádia, musíme na sebe vydělávat. Daří se nám to, i když je to náročné. Na druhou stranu, kdyby to nebylo náročné, tak by nás to nebavilo.

Jiri Tamasek Voice of Prague-2

Jak velký je váš tým a jak se po práci nejlépe odreagujete? „V salesu je parta 11 lidí, která spolu tráví 70 % času. Chodíme na večeře, koncerty, akce pořádané rádiem. Ale nejde jenom o obchodní tým, chodí s námi moderátoři, další členové rádia, ale i naši klienti. Jsme jeden celek, jedni bez druhých nemohou fungovat.“

4 důvody, proč bychom tenhle job brali také:

  • Zakládají si na vztahovém byznysu a jejich tým je jako jedna velká rodina.
  • Kapacita jejich týmu je takřka neomezená vzhledem k jejich neomezeným obchodním příležitostem.
  • Hodně dbají na individualitu a osobní rozvoj. Rozvíjejí kompetence a kreativitu.
  • Kanceláře Voice of Prague jsou přímo v srdci Karlína, kde to pulsuje uměleckou atmosférou a kde najdete mnoho trendy kaváren.

Chceš prožívat den ve společnosti ultra zajímavých lidí a firem? Přidej se k nám!

Pro zobrazení příležitosti zadejte požadované údaje.


  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Vyplňte prosím všechna povinná pole.
Odeslali jsme Váš kontakt. Děkujeme za zájem.
Chyba serveru. Zkuste požadavek odeslat později.

 

Foto: Čestmír Jíra

Text: Petra Tóthová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno