Proč 90 % lidí v MLM nevydělává peníze? Jiří Šedek odkrývá principy „neúspěchu“

 |  Články  |  Obchod  |  Jiří Šedek  |  7 567x přečteno

Síťový marketing u nás stále nemá takovou pověst jako v zemích s vyspělejší ekonomikou. Důvody jsou různé, jedním z hlavních nicméně je, že v něm uspěje (ve smyslu přijde si na velké peníze a udělá pomyslnou „díru do světa“) pouze malé procento lidí. Zbytek tradičními měřítky úspěšného podnikání neuspěje. Ale napadlo vás někdy přemýšlet nad tím PROČ? „Je to tak nastavené,“ mávne rukou většina. Nás zaujal pohled podnikatele Jiřího Šedka, který se na většinový neúspěch lidí v síťovém marketingu podíval daleko prozaičtějším pohledem. Na co přišel? 

„V businessu se říká, že pokud nejsi za rok miliardářem, máš to rovnou zabalit.” Tohle myšlení je zastaralé a nebere v potaz základní principy MLM společností, z nichž řada je hlavně o produktech.

  1. Zhruba 60 % distributorů v MLM do sítě vstoupí kvůli výrobkům, kterým věří a jejichž jsou spotřebiteli. Nezajímá je druhý produkt, kterým je business plán. Podnikání jako takové je nezajímá. Využívají distributorské slevy a věrnostní programy.
  2. Druhá skupina jsou lidé, kteří vstoupí do společnosti z důvodu přivýdělku. Multilevel mají jako hobby, baví je, vydělávají si ke svému živobytí 5–10 tisíc, setkávají se se zajímavými lidmi, občas zajdou na seminář, socializují se. Ale neusilují o 6ciferné měsíční výdělky.
  3. Teprve poslední skupina, která je zdaleka nejmenší a tvoří jen 10 %, vstupuje do sítě s byznysovou motivací. Chtějí mít MLM jako hlavní příjem, osobnostně růst a získat opravdovou svobodu. Většina z těchto lidí má jasnou vizi, jak rychle zbohatnout.

„90 % si v síťovém marketingu nic nevydělává, protože jim primárně o vydělávání nejde.“

Když se bavíme o úspěchu a neúspěchu v MLM, měli bychom podle Jiřího Šedka zkoumat jen poslední skupinu 10 %, co do sítě vstoupili s cílem velkých výdělků. V těchto 10 % je míra úspěchu několikanásobně vyšší než u modelu zaměstnanců a skladů, mluvíme-li o seriózních marketingových společnostech. Jak to vidíte vy?

Jiří Šedek. Marketér, blogger a propagátor moderního obchodu. Již od 18 let je jeho vášní obchod a vedení lidí. Je z celého srdce přesvědčen, že jediný způsob, jak dnes lze dlouhodobě a úspěšně podnikat v síťovém marketingu, je PODNIKATELSKÝ PŘÍSTUP. Který dokáže tvořit velké sítě, skvělé výsledky a opravdovou životní svobodu.

Text: Jiří Šedek

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno