Jiří Cícha: „Jsem obchodník 24/7. Ve volném čase zvládnu 2× víc schůzek než těch oficiálně domluvených“

 |  Články  |  Rozhovory  |  Jana Orlovská  |  5 773x přečteno

Mobilní aplikace vládnou světem i firemnímu rozpočtu. Cena takové appky na míru se může vyšplhat třeba i na milión korun, což je pro malé firmy a živnostníky nedosažitelné. Firma Anywhere, která dělá aplikace pro největší světové značky, proto přišla s platformou Adam. Ten je dosažitelný pro každého a klient si aplikaci zvládne naklikat i sám. U rozvoje samotného projektu i obchodu je od začátku Jiří Cícha. Pro něj je to takové druhé dítě. Vedle toho má čerstvě narozenou dcerku. A hned staženou aplikaci Nutrimimi. Appky jsou jeho životní styl. Pracovní a volný čas nerozděluje, svou prací se baví, dosahuje skvělých výsledků a vede šťastný život. V podobně příjemném duchu se nesl i celý rozhovor v nádherné vilce na Hradčanské.

IMG_2364

Pro zobrazení příležitosti zadejte požadované údaje.


  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Vyplňte prosím všechna povinná pole.
Odeslali jsme Váš kontakt. Děkujeme za zájem.
Chyba serveru. Zkuste požadavek odeslat později.

Jirko, řekni mi, jaké to je prodávat Adama?

Skvělé. Když se bavíme jen o názvu, tak ze začátku jsme chodili s bizarními návrhy jako App builder creator a podobně. Umíš si představit prodávat tohle? (smích) Adam je skvělý. Je to lidské a lehce zapamatovatelné. Hlavně pro náš segment, kde se nehraje na žádnou formálnost, je to super. Když vezmu samotný produkt, musím říct, že taky skvěle. Já jsem se v tom našel, u Adama jsem od samého začátku, pomáhal jsem to celé rozvíjet a moc mě to baví.

A teď mi řekni, co Adam umí, jak klientům pomůže?

Adam patří pod společnost Anywhere, která vyvíjí aplikace na míru pro ty největší značky (Tesco, McDonald’s, kompletní sázkový business, Olympijské hry atd.). Tyto aplikace jsou však hodně drahé, v řádu statisíců až miliónů, což si malí podnikatelé a firmy často nemohou dovolit. Proto jsme vytvořili platformu, kde si snadno můžou udělat aplikaci svépomocně. Teď navíc přicházíme s novou verzí, díky které si opravdu udělají vše, co potřebují. Rezervace, objednávky, věrnostní karty. Můžou také krásně cílit na zákazníky, prostřednictvím personifikovaných push zpráv.

IMG_2414

Když chce klient ušetřit, udělá si aplikaci sám a nakonec nám stejně zavolá, že potřebuje pomoc

Co jim ty vlastně prodáváš, když si to zvládnou naklikat i sami?

V praxi fungují tři formy spolupráce. Klient si může všechno kompletně naklikat sám a pak platí jen měsíční paušál. V druhé fázi jim to vytvoříme my a oni si to sami spravují. Občas se setkávám s tím, že klient chce ušetřit, a tak si appku „udělá sám“. Neví však, jak na to. V konečném důsledku nám stejně zavolá, abychom to přišli vytvořit. Pro mě je proto hned ze začátku nejjednodušší je přesvědčit k třetímu typu spolupráce, v rámci které poskytujeme full servis. S tímto máme výborné zkušenosti. Nárůst stahovanosti takových aplikací je opravdu obrovský. Náš první klient s touto rozšířenou spolupráci byl Chapeau Rouge. V momentě, kdy jsme je přebírali, měli 150 stažení a během 1 roku spolupráce jich mají 3 200.

Velké podniky z korporátního businessu tohle neuspokojí

Tys naťukl segment. Jak tedy vypadá váš zákazník? Nelákají vás velké ryby?

Velké podniky z korporátního businessu tohle neuspokojí. Na druhou stranu takových firem je zde menšina. Na trhu je mnohem víc malých a středních firem a právě pro ně Adam je. My jsme začali s restauracemi, bary a kluby. Já měl již předešlou zkušenost z gastronomie a hlavně kontakty. Pak jsme zjistili, že nejsme ničím omezení a můžou to být jakékoliv menší a střední firmy, známé osobnosti, veterinář, plastická chirurgie, sportovní kluby, městské úřady atd. Dá se zajít úplně všude a to je na tom obchodě úžasné.

IMG_2571

Anywhere nás dostali na první pohled. Ve firmě jim jen tak mezi zasedačkami vyrostl strom

Často se mě klienti po hodině ptají: „To byla obchodní schůzka?“

Říkáš, žes měl kontakty a zkušenost v gastru. Rozjet ten business musela být pro tebe brnkačka.

Já jsem si to taky myslel. Ukázalo se však, ze zdání klame. Gastronomie je hodně specifická. Já jsem se k tomu snažil přistupovat profesionálně, domluvit si schůzku po telefonu, to byl ale mega průser. Dostat se přímo k majiteli po telefonu je nemožné. Tak jsem změnil strategii. Vyrazil jsem do ulic a číhal, kdy na koho natrefím. Je to opravdu nejlepší možnost. Navíc ta aplikace je složitější na pochopení. Když jsem to prodával provoznímu restaurace a ten pak dále majiteli, z 80 % ten obchod nedopadl. Když tomu nerozumí člověk, kterému to vysvětluji, jen těžko to srozumitelně předá dál.

Jak teda vyhledáváš obchodní příležitosti a nové potenciální klienty? Znáš také klasický cold call?

Jezdím po Praze s otevřenýma očima. (smích) Já hlavně neodděluji pracovní a osobní život. Jsem hodně společenský, rád se bavím, sportuji, a všude kam přijdu, vidím obchodní příležitost. Jedu třeba kolem pěkného fitka a hned tam zavolám, když jsem v restauraci nebo baru, rovnou si vezmu kontakt na majitele. Dá se říct, že jsem takový obchodník 24/7. A cold call? Jasně, znám i ten. Dnes už není moc potřeba, ale v samotných začátcích jsem samozřejmě dělal i cold cally. Čím dál více se začínají ozývat klienti sami. Vidí u někoho aplikaci, líbí se jím a chtějí ji taky.

IMG_2595

Jiří se rád vydá do terénu objevovat nové obchodní příležitosti. A je jedno, jestli je v práci nebo s kámoši u piva

Nejlepší prodejní argument mi řekli klienti samotní. Appka je pro ně skvělá reklama

A co nějaké negace ze strany klientů? Proč třeba Adama nechtějí? Jak se ti daří námitky otočit ve svůj prospěch?

Oni se nejčastěji obhajují tím, že mají web a Facebook a nechápou, proč by měli mít ještě aplikaci. A jak to otočím? Třeba věrnostním programem. Hlavně se jim ale snažím ukázat, že aplikace jsou aktivní. Že za tím zákazníkem přijdete vy sami, když mu pošlete push zprávu. Kdežto novinku na webu si musí zjistit zákazník sám. Aktivita musí být na jeho straně. A pak také rychlost informací. Zákazník může být kdekoliv a udělá si třeba rezervaci, přečte menu, podívá se na aktuální nabídky. Přes web je to mnohem složitější. A další argument, ten mi paradoxně řekli klienti samotní. Pro ně je to skvělý reklamní prostor. Když se ikonka dostane na hlavní plochu telefonu, zákazník ji vidí třeba 100× denně. Je to lepší než billboard.

Kolik schůzek za těch 24 hodin denně zvládneš?

Oficiálních schůzek, které si předem domluvím, zvládnu v průměru 10–15 týdně. Potom je tady spousta schůzek ve volném čase. Dohromady tak 20 týdně. Já to nazývám spíše diskuze o mobilních aplikacích. Nejde mi ani tak o to hned prodat, spíše se pobavit o tom, co je u klienta nového, jaké jsou možnosti a trendy a co by se dalo u nich vymyslet. Aplikace jsou teď zajímavé téma, které vládne světem. Takže se to všem líbí, i když ten obchod nedopadne hned na první schůzce. Já mám z toho stejně radost, protože se čím dále častěji stává, že se časem klienti vrátí sami.

V telefonu mám kolem 200 aplikací. Před usnutím v nich hledám, co by se dalo vylepšit

Jak jsi na tom s aplikacemi ty? Využíváš je aktivně, a třeba i ty klientské?

Jasně, já jich mám v telefonu kolem 200. Dá se říct, že žiju už jen aplikacemi, na web téměř vůbec nechodím. Já se bavím tím, že si večer prohlídnu aplikace klientů, a když se mi tam něco nelíbí, tak jim zavolám. Dělám to, i když klient nemá full servis. Zeptám se, jak se mají a zda by s aplikací nechtěli pomoci, že jsem se koukal a že jejich appka nevypadá úplně dobře. Aplikace je totiž i naše vizitka. Když si ji uživatel stáhne a řekne si, že není úplně v pořádku, tak podepsaný jsme pod tím my, i když za to nemůžeme.

Jak tě tak poslouchám, neformální prostředí, práce, která je víc zábavou, navíc máte nádherné prostory. Novým obchodníkům máte co nabídnout. Co od nového člověka v obchodním týmu požaduješ ty?

To máš pravdu, prostory máme skvělé a nás nikdy nenapadlo na ně lákat nové lidi. (smích) Obchodník, který u nás začíná, musí být připraven máknout. Není to úplně jednoduchý prodej, je tam hodně informací, je potřeba to pochopit a věnovat tomu třeba víc úsilí. Co je pro mě nejdůležitější, je nadšení. Ony určitě nějaké IT znalosti jsou fajn, ale nemusí to být žádný vývojář. Měl by mít také základní znalost angličtiny, pracujeme tady v mezinárodním týmu a je potřeba se umět dorozumět. A hlavně chci zmínit neformální atmosféru. Vše se u nás dá vyřešit přátelskou formou. Na druhou stranu tady opravdu makáme. Náš člověk musí být pracovitý, ne že se tady někde zašije.

BBQ

Kolektiv kolem Adama tvoří mladí lidé z celého světa. Všichni si tykají, pořádají neformální grilovačky a jsou spokojení

Rád najdu do týmu borce, který mě překoná

Zní to fajn. Teď otázka na tělo – na kolik si u vás člověk může přijít?

Podle toho, jak se mu bude chtít pracovat. Od nás dostane fix a pak si to řídí sám. Provize jsou hodně důležité a jiný systém asi fungovat ani nemůže. Když se mu bude dařit standard kolem 10 schůzek týdně a dopadne mu menší půlka, může si přijít na opravdu hezké peníze, kolem 50 tisíc. Takový cíl je navíc velmi reálný, já mám úspěšnost kolem 70 % a budu jen rád, když najdu nějakého borce, který mě překoná.

Jirko, máš ty vůbec nějaký koníček, u kterého nepracuješ?

Se mnou je to těžké. Baví mě hodně sport, u kterého ale také více méně pracuji. Když si jdu zahrát tenis, většinou se rovnou při objednávce ptám i na majitele. Nepracuji jedině u fotbalu. Sledování zápasu je pro mě největší relax. A když jdu hrát, tak tam mě už všichni znají, takže není moc komu prodávat. (smích) A samozřejmě nepracuji, když jsem s rodinou. Před nedávnem se mi narodila dcerka, takže si to užíváme. Hned jak jsem se dozvěděl, že manželka je těhotná, stáhli jsme si oba aplikaci Nutrimimi. Takže aplikacemi opravdu žijeme.

Hledáte víc než jen práci? Chcete pracovat někde, kde vás to pohltí a budete se u toho bavit. Přihlaste se Jirkovi do týmu Anywhere. Nás dostal svou bezprostředností a energií.

Pro zobrazení příležitosti zadejte požadované údaje.


  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Vyplňte prosím všechna povinná pole.
Odeslali jsme Váš kontakt. Děkujeme za zájem.
Chyba serveru. Zkuste požadavek odeslat později.

Foto: Ká-kontrast FOTO

Text: Jana Orlovská

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno