Z lásky k elektru vznikla Transmission, se kterou hraje pro 10tisícová publika v Bangkoku a Austrálii

 |  Aktuálně  |  Články  |  Pavla Lokajova  |  3 435x přečteno

Transmission vznikla jako projekt, který měl Čechům každoročně nabídnout tu nejlepší audiovizuální show ve spojení s elektronickou taneční hudbou. Dnes má takové renomé, že na pražskou show do O2 Arény přichází lidi z Ameriky, Japonska, Austrálie. Jako jediný český formát navíc uspěla Transmission celosvětově – Honza Podhajský a tým z United Music už mají za sebou edici v Austrálii a Bangkoku. My jsme si ho narychlo odchytli před víkendem, má totiž plné ruce práce s menší klubovou akcí v Holešovické Mecce. 

Jan Podhajský-4

Jediný český formát, který uspěl v zahraničí. Jak je to možné?

Ta akce je prostě dokonalá. Každý rok se mění příběh a celá stage včetně vizualizací je také jiná. Lidi se rádi baví, v tom je Transmission skvělá příležitost. Pokud jednou zavítáte zapařit do O2 Arény, musíte přijít znovu a znovu. Samotnému povědomí o akci dost pomohly sociální sítě. Videa a fotky z Transmission mají obrovské množství zhlédnutí a sdílení, díky tomu je vidí každý, kdo je online.

Kromě O2 Arény máte za sebou Austrálii a Bangkok. Nebyl to risk, vyjet ven s něčím, co funguje tady doma?

Dopadlo to výborně. Obě akce měly návštěvnost zhruba 10 000 lidí a byla na nich úžasná atmosféra. Vypadá to, že se tam Transmission podívá znovu.

Sneak peak do zákulisí: Proč trvá uspořádat Transmission rok?

„Potřebujeme dostatek času vymyslet téma a udělat vizualizace, samozřejmě se také musí naplánovat do detailu stage, rozmístění a naprogramování světel, laserů a LED obrazovek. A také potřebujeme dost času na propagaci. Lidé se musí dozvědět, že tu akci pořádáme a kteří DJs na ní budou hrát. Na přípravu samotné akce v O2 Aréně máme potom jen pár dní, stavět začínáme vždy už od středy ráno, show probíhá v noci ze soboty na neděli a poslední člověk z týmu odchází v neděli v 18:00.“

Honzo, stalo se ti někdy, že něco úplně vybuchlo? Jak se hasí průšvihy na akci takové velikosti?

Občas se stane nějaká drobnost, kterou musíme uhasit. Minulý rok se nám stalo, že nedorazila pyrotechnika, která byla součástí show. Máme pro tyhle věci několik lidí jako backup, takže si jeden z nich udělal výlet na otočku do Německa. Stavba show je naplánovaná dost načas, takže když vypadne jedna věc, dost těžko se dál pokračuje, Většina aktivit je v návaznosti na sebe.

To sis za 10 let pořádání hudebních akcí musel projít spoustou podnikatelských lekcí.

Samozřejmě to vzalo spoustu času a nervů jako v každém jiném podnikání. Byla doba, kdy to bylo opravdu těžké, ale přečkali jsme. Jedna z lekcí byla, naučit se myslet v globálním měřítku. Všichni v dnešní době cestují, jsou propojeni online a doručovací služby také fungují všude, to nám dává opravdu větší možnosti, než být jen zaměřený na lokální trh. Tím samozřejmě nevyvracím to, že by domácí základna nebyla důležitá, ba naopak.

K druhé business lekci mě přivedl můj stávající šéf. Je to cizinec a člověk na něm opravdu v některých chvílích pozná jiné uvažování. Naučil mě, že když chci něco dělat, musím to dohnat k dokonalosti. Lidé to, ač třeba s odstupem času, ocení. Říká se, že dobrá hospodyně není nikdy spokojená - to by mělo platit ve všech oborech.

K druhé business lekci mě přivedl můj stávající šéf. Je to cizinec a člověk na něm opravdu v některých chvílích pozná jiné uvažování. Naučil mě, že když chci něco dělat, musím to dohnat k dokonalosti. Lidé to, ač třeba s odstupem času, ocení. Říká se, že dobrá hospodyně není nikdy spokojená – to by mělo platit ve všech oborech.

„Dobrá hospodyně nikdy není spokojená – a to by mělo platit ve všech oborech“

Elektronická hudba – čím to je, že dělá lidi tak happy, dostává je do extáze? 

Je to žánr opravdu rozmanitý, každý si v něm najde to své. Nemám tím na mysli jen melodický uplift-trance nebo energický tech-trance. Celkově každý druh elektronické taneční hudby (house, techno, trance, dnb,…) dokáže člověka vtáhnout a vyřádit se nebo si užít ty emoce, které hudba přináší.

Jak se ti spolupracuje s DJi, mají třeba zvláštní požadavky?

Všichni jsou milí a příjemní, to práci lehce usnadňuje. Občas se stane, že mají třeba několik akcí v kuse za sebou, moc toho nenaspí, jsou unavení a člověk na ně musí opatrně. S tím už po těch letech počítám a vím jak na ně. Požadavky mají vypsané v riderech, které dostávám dlouho dopředu, ale nic moc extra neobsahují, kromě velkého množství alkoholu a černých ručníků, které nám vždy po akci záhadným způsobem zmizí. Před lety jsem Tiëstovi například sháněl nějaké speciální proteinové tyčinky. Občas chtějí třeba alkohol nebo kokosovou vodu, která se v ČR vůbec neprodává, takže od nás dostanou to nejlepší, co můžeme u nás vůbec sehnat. 

Obchodníci se chtějí především bavit, vypnout. Co je čeká na vaší akci?

Upustit páru a přestat myslet jen na business je občas zapotřebí, na Transmission a jiných akcích tohoto rázu to jde opravdu skvěle. Člověk z toho načerpá určitou energii a po víkendu se zase pořádně pustí do práce. Na druhou stranu člověk na takových akcích potká opravdu různé lidi a businessmany. To jsem si ozkoušel sám.

Jak vypadá letošní line-up?

Celý line-up na letošní pražskou Transmission ještě neprozradíme, nicméně dvě zveřejněná jména už máme, a to Aly & Fila a Gouryella 2.0, což bude exkluzivní set jen na Transmission spojený s jeho vlastní vizuální show. Samotné obsazení ale bude jako obvykle směs různých stylů trance, aby celá akce měla průběh, aby si v ní každý našel to své a aby si akci celkově užili všichni nejen díky show ale i hudbě. U nás tedy hraje hlavní roli kompletní show, tzn. veškerá souhra světel, vizualizací a efektů a to společně s hudbou a vystoupení DJs.

Co Honzova práce obnáší? „Starám o propagaci primárně na českém a slovenském trhu, online marketing (ve Facebook Ads a Google AdWords vidím největší potenciál pro úspěch v poměru k ceně). Dále mám na starost webové stránky a sociální sítě. V průběhu samotné akce se starám o DJe, jejich transport, nastoupení na stage, interview pro televizní stanice a radia nebo hudební weby.“

Co Honzova práce obnáší? „Starám o propagaci primárně na českém a slovenském trhu, online marketing (ve Facebook Ads a Google AdWords vidím největší potenciál pro úspěch v poměru k ceně). Dále mám na starost webové stránky a sociální sítě. V průběhu samotné akce se starám o DJe, jejich transport, nastoupení na stage, interview pro televizní stanice a radia nebo hudební weby.“

Vzhledem k té show to musí být nákladná „sranda.“ Z čeho dalšího žijete kromě prodeje vstupenek?

Musím říct, že poslední roky máme vyprodáno a kapacita areny je přes 16 tisíc hostů, takže to je první věc. Tim tak dáváme velkou příležitost partnerům, kteří by chtěli své značky dostat blíže k lidem. Před nějakou dobou jsem u Forbes ze Států četl výsledky studie, kde popisují vliv prezentovaných značek na návštěvníky hudebních akcí. Všechny výsledky ukazovaly na čísla mezi 80-90% z dotázaných a byly o tom, jak se návštěvníci – vesměs milenialové – dozvídají o značkách a pamatují se je; jak si prohlubují důvěru ve značky, které se podílely na akcích nebo je přímo sponzorovaly; nebo jak se přesvědčí o tom, že jsou autentické a díky tomu jsou jim blíž.

A funguje to jak říkáš?

Funguje, příkladem je třeba KARE Design, který byl minulé roky sponzorem VIP lounge. Lidi si na to zvykli natolik, že když pak sháněli VIP vstupenky, už jim neříkali jinak než Kare VIPka. Letos máme Goldfingers VIP Deck, tak uvidíme, jak se to chytne.

Jaké firmy chceš vidět letos?

Nemám konkrétní vizi firem, ale oborů, ke kterým by se to skvěle hodilo, je opravdu dost. Naše silná část cílovky je zhruba mezi 18-30 let – to jsou kupříkladu lidi, kteří potřebují někde bydlet, takže se nabízí skvělá příležitost pro velké realitní kanceláře nebo samotné developery, od toho se dostáváme k financování a do bankovního sektoru. Když se vrátíme k zábavě, tak jsou akce spojené s pitím a alkoholem, od piva přes vodku až k šampaňskému. Těch možností je opravdu hodně.

Transmission v číslech:

  • 7 DJs, tolik se většinou vystřídá na Transmission. Každý zahraje kolem 14-18 tracků.
  • Na akci akreditují až 800 lidí! „Je to vysoké číslo, které se skládá z lidí, co staví stage, staví VIP Lounge, z hostesek, z celého produkčního týmu, z fotografů a kameramanů včetně externích medií.“
  • 25. listopadu v O2 Aréně – je datum, kdy akce proběhne. Prodej vstupenek začal už 28. března v síti Ticketportal.cz

Foto: Čestmír Jíra

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno