Při VŠ připravoval software na věrnostní programy, ve 25 je Jan Burget předsedou představenstva

 |  Články  |  Rozhovory  |  Pavla Lokajova  |  1 694x přečteno

Celý svět se hodně rychle posouvá kupředu, a to platí i pro obor věrnostních programů. Nosit v peněžence 15 věrnostních karet, jednu do oblíbeného butiku, druhou do drogérie, třetí na čerpací stanici atd., je dneska pasé. Letadla a multilevely typu Lyoness také neoslnily. Co tedy zafunguje ve sdílené ekonomice 21. století? Pětadvacetiletý Honza Burget měl jasno již během studií FEL ČVUT, kde začal připravovat intuitivní aplikaci a business plán. „Vzali jsme si z toho trhu to nejlepší, rozvinuli to a teď chceme program nabízet dál,“ říká iniciátor myšlenky, který aktuálně stojí v čele představenstva Bonus Benefit (BB) – produktu, který je mimo jiné už plně integrován do pokladních systémů Markeeta a má ambici být součástí každé české peněženky. 

Jan-Burget_07

  • Jan Burget, 25 let
  • Předseda představenstva Bonus Benefit 
  • Produktem, který Honza prodává, je věrnostní program pro výhodný nákup u vybraných obchodních partnerů, kteří upřednostňují kvalitu dodávaných výrobků a služeb.
  • Jak by produkt popsal své babičce? „Bonus Benefit ti dá možnost nakupovat se zajímavými výhodami a slevami v mnoha prodejnách s jednou slevovou kartičkou.“
  • Jak by popsal výhody laikovi? „Jedná se o marketingovou nadstavbu pokladních systémů, která umožní i malým a středním firmám se zviditelnit, oslovit nového zákazníka a udržet si věrnost stávajících.“
  • Pobočky mají zatím v 5 městech: Praha, Brno, Ostrava, Pardubice, České Budějovice. „Slouží jako showroom, vnímáme je jako přístav pro naše zákazníky, obchodní zástupce, ale především pro obchodní partnery, se kterými chceme mít užší vztah.“
„Máme ambici dostat do každé rodiny a časem expandovat za hranice České republiky.“ Jak toho chtějí dosáhnout? Zakládají si na vývoji špičkové softwarové aplikace, pro obchodníky mají připraven královský motivační program, obchodním partnerům chtějí pomáhat hledat potenciální zákazníky a motivovat zaměstnance k distribuci karet.

„Máme ambici dostat se do každé rodiny a časem expandovat za hranice České republiky.“ Jak toho chtějí dosáhnout? Zakládají si na vývoji špičkové softwarové aplikace, pro obchodníky mají připraven královský motivační program, obchodním partnerům chtějí pomáhat hledat potenciální zákazníky a motivovat zaměstnance k distribuci karet.

„Nabídku stát v mladém věku v čele představenstva jsem po rozmýšlení přijal“

Honzo, jak se člověk ve 25 letech stane předsedou představenstva? Když jsem na vás dostala poprvé tip, představovala jsem si protřelého padesátníka…

Zpočátku se jednalo o práci v mikrotýmu lidí, na které jsem se podílel ještě při studiu vysoké školy. Měl jsem na starost přípravu grafických vzorů pro grafické studio, technickou dokumentaci, postupem času se na mě nabalovaly další věci a tím, že jsem byl u společnosti dlouho, jsem byl v momentě, kdy se řešily strategické věci, osloven nabídkou do představenstva, kterou jsem po rozmýšlení (z důvodu zodpovědnosti a časové náročnosti) přijal. Byla to pro mě výzva.

Jak vypadá den šéfa představenstva?

Pravidelné porady s vývojáři, kde se řeší postup vývoje. A také porady s našimi zaměstnanci, kde se řeší procesy, administrativa, atd. Nejsme zatím velký kolos, mám na starosti 11 zaměstnanců, 10 externistů a 20–30 obchodních zástupců.

Vzhledem k dokončování projektu je každý týden jiný a některé věci řešíme operativně. Zpočátku projektu jsem měl na starosti technickou část a postupem času se na mě nabalovalo vše od technických přes administrativní až po legislativní procesy.

„V Bonus Benefitu vidím velice zajímavý produkt s obrovským potenciálem a vývojem do budoucna“ 

button zajima me tato prilezitost

Proč v projektu vidíte takový potenciál?

Naší jedinečností je softwarová aplikace, kterou jsme začali tvořit na zelené louce. Díky elektronické evidenci tržeb jsme byli nuceni se spojit s některým dodavatelem pokladních systémů. Po výběrových řízeních jsme navázali spolupráci s dodavatelem pokladních systémů Markeeta. A vidíte, dnes máme naši softwarovou aplikaci předinstalovanou ve více než 10 tis. pokladních systémech Markeeta na českém trhu.

Jakými těžkými momenty jste si v různých fázích projektu prošel?

Personální, finanční, vývojové, legislativní. Byla to například implementace naší softwarové aplikace do pokladních systémů Markeeta, a to jak po stránce vývojové, tak obchodní.

Veškeré momenty mi daly ve velmi krátké době zkušenosti, které kamarádi v mém okolí budou nabývat několik dalších let či desetiletí.

S věrnostními programy a nákupními společenstvími se v Česku, zdá se, roztrhl pytel. Čím se odlišíte? Máte vůbec partnerům co nabídnout?

Hodně programů funguje tak, že zákazník ukáže při placení kartu a okamžitě získává slevu, což je výhodné pro zákazníka. Obchodník, u kterého nakupuje, si však tuhle slevu utrhne z kapsy, peníze dá zákazníkovi a ten může jít o ulici dál a utratit je u konkurence. Proto chceme přijít se sofistikovanějším systémem. Slevu vyplatíme zákazníkovi v kreditech, my tomu říkáme Bonus Benefit koruny. Ty se vám přičtou na virtuální účet a můžete je utratit zpátky u daného obchodníka nebo v rámci nákupního společenství.

„Pokud dáte prodavačce odměnu z vydané karty, bude je rozdávat s nadšením“

Co vnímáte dosud jako největší úspěch? 

Přesun z fáze tvrdého vývoje do fáze prodeje, včetně nastavení všech procesů. Dále za úspěch považuji marketingovou akci, která proběhla v rámci druhé vlny EET, na které jsme se svezli. Tato akce nám pomohla vyladit veškeré postupy a nastavit potřebné parametry včetně pilotního provozu.

Vaší ambicí je dostat se do každé domácnosti. Jakými kroky se k tomuto cíli přibližujete v roce 2017?

Distribuci karet považujeme za klíčovou. Úskalím mnoha prodejců je fakt, že karty se nedostávají mezi lidi a jejich distributoři k tomu nemají motivaci. Proto chceme učit obchodní partnery, aby své zaměstnance k rozdávání karet motivovali. Majitel není ten člověk, který je ve styku se zákazníkem, je to jeho prodavač. Prodavačka v obchodě sice má v náplni práce, že má karty rozdávat, pokud jí však dáte procento z obratu z vydané karty, bude je rozdávat s o mnoho větším nadšením. Vy ji dáte možnost podnikat v rámci vašeho businessu, ona si měsíčně může přivydělat i několik tisíc navíc, a to ohromně utužuje vztah a loajalitu. Za nás je to hodně důležitý bod, který zatím u mnoha programů nefunguje.

Slávek Picmaus-105

Můžeme si to říct na konkrétním příkladu, kolik si může běžný obchodník u vás vydělat?

Koho myslíte „běžným“ obchodníkem? U nás si může přivydělat např. student, důchodce nebo maminka na mateřské dovolené třeba okolo 5– 0 000 Kč/měs. „Obchodní zástupce“, který se bude intenzivně věnovat našemu produktu, si vydělá měsíčně desetitisíce + rentu v procentuální výši z obratu z jednotlivých transakcí. Jedná se o příjmy z běžného nakupování u obchodních partnerů v regionu.

 Vy těch obchodníků ale hledáte opravdu hodně?

Jsme připravení v první fázi dát příležitost desítkám obchodníků v každém regionu. Naší ambicí není pouze ČR, ale chceme se rozšiřovat dál. A to je myslím si i skvělá informace pro všechny zájemce. Každý šikovný obchodník, který bude mít výsledky, má možnost posunout se v kariéře výš a pomáhat nám aplikovat projekt i v dalších státech. Náš produkt je aplikovatelný všude, kde je tržní ekonomika. A proto buďte u startu tohoto zajímavého projektu právě vy!

button zajima me tato prilezitost

Foto: Marek Rebroš

 

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno