Chyť mě, když to dokážeš: Jak dokázat, aby klienti naháněli vás

 |  Články  |  Obchod  |  Jitka Zoderová  |  2 139x přečteno

Nikdy jsem nebyla ta, která by milovala nahánění klientů, volání po domluvených dvou měsících, zda se situace už nezměnila a tak podobně. Nikdy jsem urputně netlačila na klienta a spíše se snažila maximum dát do prvního dojmu role odborníka a většinou to byl on, kdo se pak snažil zaujmout mou pozornost.

Cítila jsem, že role odborníka je výborný obchodní nástroj, ve kterém se cítím dobře a funguje. Mám dokonce svou denní mantru, kterou se nakopávám.

Mou mantrou je: „Neprodávám, ale POMÁHÁM!

Postupem času jsem si potvrdila, že efektivní obchodní konverzaci lze vést jen v případě, kdy lidé uhánějí vás, a tak jsem se definitivně začala přesouvat z pozice obchodníka, který jen tupě prodával svůj produkt, do role poradce, který má hluboké jedinečné znalosti o celé problematice. Takové zaškolení vám ve firmách nedají, a stojí za to se do toho pustit po vlastní ose.

Tyto principy, které se osvědčily mě, vám pomohou začít s prohlubování vlastní odbornosti už dnes:

1. Nejotravnější činností pro 97% obchodníků je manuální vyhledávání kontaktů

Trávit čas pátráním a spamováním lidí, kteří stejně nemají zájem s vámi mluvit, je ztráta peněz i času. Pravěká obchodní metoda, která nám byla předána, nefunguje efektivně. Nastavení automatického, moderního procesu stojí hodně času, ale když vydržíte, už nebudete chtít jinak.

Zjednodušeně proces vypadá asi nějak takto: Reklama na FB > Sdělení na mikrostránce > Vyplnění kontaktu = Získání leadu.

To, že lead však automaticky neznamená obchod, jsem sepsala v minulém článku. Abyste se potom nestali takovým naháněčem klientů z leadů, musíte se projevit co nejdříve jako odborník. Jak?

2. Kompetence je klíčem k efektivnímu telefonování na leady

Blogy, e-booky, videa na Youtube, živé vysílání na FB, tématická skupina na LinkedInu či FB nebo dokonce pořádání veřejných formálních i neformálních akcí.

Ano, zabere to hodně času ale dlouhodobý efekt je absolutně adekvátní. Může se stát, že o pár prodejů přijdete, ale posilníte svou značku a zredukujete špatné zákazníky.

TIP Business Animals: Abyste byli přesvědčiví, musíte být jedineční. Udělejte základní sérii profi fotek, kde bude nějaký originální prvek.  Znám obchodníka, který nosí zásadně růžového motýlka a je tím nezaměnitelný. Já se zase nechala před lety fotit na smetišti v business oblečení 🙂 Fantazii se meze nekladou.

23828_384044162793_4681456_n (1)

3. Automatizace vám umožní zaměřit se na jádro vašeho businessu

Jak máte automatický systém na leady, nějakou dobu se věnujete tvoření zajímavého obsahu, je čas sklízet výhody! Počítejte, že vám ten začátek zabere cca 1 rok. Teprve potom se vám uvolní ruce na vymýšlení opravdu super věcí, na které budete díky prohlubování znalostí přicházet. Třeba se vám podaří najít úplné perpertuum mobile pro vyřešení problému vašeho klienta a posunete se díky tomu o několik levelů výš.

Příklad Business Animals: My jsme vytvořili akademii pro naši cílovku (HR pracovníky), která prokazatelně pomáhá v identifikaci jejich správného obchodníka. Zatím nemusí být naši klienti, přesto už nás berou jako odborníka. Super pozice do budoucna.

Nejde však přesně říct, jak jednotně přeměnit prodejní proces na poskytování rad. Můžete dál plýtvat svým časem při ručním vyhledávání kontaktů nebo zkoušet, zkoumat a celý proces zautomatizovat.

Na jakou stranu se stavíte a jak se díváte na tento systém vy, případně jak dlouho vám trvalo jeho uvedení do provozu? 🙂

button registrace obchodnika transparent

Text: Jitka Zoderová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno