Jak vybudovat osobní značku, která prodává? Zvolte si indiánské jméno, radí Peter Urbanec

 |  Články  |  Jak na to  |  Elena Olivarez  |  2 770x přečteno

Když si člověk vybuduje jméno, svoji osobní značku, je pro něho rázem mnohem snadnější prodat. Ať už pracuje v jakémkoli oboru. A jak na to jsme se zeptali Petera Urbance, úspěšného podnikatele, speakera a konzultanta, v Sales ránu s Davidem a Davidem. Prozradil nám, jaké kroky by podnikl on, kdyby byl v kůži no name člověka.

Pracujte na svém indiánském jménu

Ano, čtete správně. Ani Peter, ale ani my jsme se po ránu nepomátli. „Indiánské jméno je tradice starých indiánů, kteří dávají jméno dívkám a chlapcům, podle zásluh. Ten, co zabil medvěda. Zpívající luna a podobně. V podstatě je to brand.“ A právě tahle paralela je pro Petera velmi silná: „Každý den pracuji na svém indiánském jménu, aby lidé, jen co zaslechnou jméno Peter Urbanec, hned měli jasno a přesně to doporučuju každému.“ A my se přidáváme. Dopřejte si ten čas a zamyslete se, jaké indiánské jméno vás nejvíce vystihuje. Jaké synonymum se vašim zákazníkům a klientům vybaví, jakmile uslyší vaše jméno? A jaké byste si přáli, aby se lidem vybavilo? Které si zasloužíte? A právě s tímto poznatkem pracujte dál. Je totiž velice těžké prorazit, pokud si vás lidé nedokážou zařadit a nemají  hned jasno. Takže se ještě jednou se ptáme, jaké je vaše indiánské jméno?

Budujte značku v oboru, který vás baví

„Lidé si budují značku, přestože je nebaví obor, který dělají. Často si ho vyberou jen za vidinou peněz a úspěchu. Ale tohle je hodně křehký led, který pod vámi může kdykoli prasknout.“ Peter tomu říká dvojloďový trenér. „Je to jako trenér, kterého znáte z pódia, nabitého, optimistického, pak s ním ale máte příležitost zajít na víno a najednou před vámi sedí úplně někdo jiný. A celé to působí jen jako přetvářka.“ Vždy si dávejte pozor na to, abyste byli konzistentní v tom, co děláte, a jak to děláte. Protože dvojloďový trenér nejenže působí jen jako vaše maska/přetvářka, ale rázem vám může vaše jméno úplně zničit. Věřte, že takové řeči o vašem jméně se pak šíří jako lavina. A to za to nestojí.

Dělejte to jinak

Nemusíte být tím nejlepším, ale měli byste umět být jiní. Na každé jedno povolání, na každý jeden obor připadá obrovská konkurence. A jediná šance jak se odlišit, je dělat to právě jinak. Jenže, jak na to, když vás nic nenapadá? „Sledujte trendy ve světě a nebojte se je použít,“ doporučuje Peter a my se přidáváme. Pokud si vážně lámete hlavu nad tím, jak zapůsobit, nepátrejte v řadách vaší české konkurence, ale podívejte se, jak vlivní zahraniční influenceři ve vašem oboru dělají to, co dělají. Inspirace je tam víc než dost, ať už prodáváte pojištění nebo jazykové kurzy.

Propůjčte si brand

Žijeme ve skvělé době, plné možností, kdy se můžeme s kýmkoli téměř ihned spojit přes e-mail, Facebook, Instagram, LinkedIn,…. Tak toho využijte. Nečekejte! Propůjčte si brand jednoduše tím, že se spojíte s někým známějším. Jakmile „stojíte“ vedle někoho známějšího, lidé pak nevnímají, že jste no name člověk a rázem se vám otevřou dveře. Prostě se s ním svezete. Ono budovat všechno sám je hrozně těžké, ale jakmile se s někým známějším spojíte, hned popojedete o značný kus dopředu. Chce to odvahu, to přiznáváme, ale Peter k tomu má tu nejlepší pomůcku: „Vždycky se sami sebe zeptejte: Co nejhoršího se může stát? Co nejhorší se stane, pokud se chcete s někým spojit a před vámi ze čtrnácti asistentek třináct vám řekne ano a ta čtrnáctá vás pošle do háje a prostě to nevyjde? Stačí si říct tři kouzelná slovíčka: No a co!“ Moc nad tím nepřemýšlejte a zkuste to, a když to nevyjde, svět se nezboří. Ale právě to zkoušení a následné spolupráce vás mohou dostat do míst, kde byste se sami neocitli ani náhodou. Peter se takhle jednou zeptal Randyho Gage, jestli by se podíval na jeho online kurzy, a řekl mu názor a on řekl: „Ano“. A po tom, co se to Randymu líbilo, se ho zeptal, zda by mu někoho nedoporučil, kdo by mu pomohl prorazit v cizině a on řekl: „Ano“. A my, když toto slyšeli v sales ránu, tak nám pěkně spadla brada. „Prostě jsem to zkusil.“ Nebojte se a spojte se. Jde to.

No a Peterovo doporučení na závěr, pokud opravdu chcete udělat ze svého no name jména značku, klidně i světovou značku? „Zvedni zadek, mozek se přidá.“ ☺

 

Hledáte další informace z moderního salesu? Vyberte si z našich dalších článků

 

Text: Elena Olivarez

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno