Míň věcí, víc zážitků. Jak tvoří svou komunitu minimalistka Weef?

 |  Články  |  Rozhovory  |  Jitka Zoderová  |  2 121x přečteno

Má to smysl – inspirovat lidi k tomu, jak být šetrní nejen k sobě ale i ke svému životnímu prostředí. Své o tom ví Veronika Šubrtová ala „Weef“ (27) a jako momentálně usazená nomádka žijící v Lisabonu sdílí to, co sama žije a aktivuje k tomu další masu lidí. Žít „Zero waste“ je navíc v současné době obrovsky trendy! Weef jako bonus dokázala šikovně navázat své online podnikání a za ten celek jí za nás patří obrovský palec nahoru.

 Weef, jaká je hlavní myšlenka, která provází tvým obsahem?

Méně je podle mě více. Heslo blogu je „Míň věcí, víc zážitků“. Skrze něj se snažím předávat informace o cestování, minimalismu, šetrném přístupu k naší planetě a mojí cestě k ZERO WASTE. (život bez odpadů pozn.red.)

Cestovala jsi po světě jako „nomádka“, momentálně jsi se usadila v Lisabonu, jaké byly 3 zásadní momenty, které sis po této cestě uvědomila?

To asi nejde takto shrnout. Těch momentů uvědomění je hodně. Jednoznačně ty více zásadní byly, že si opravdu jsem schopna vystačit s málem a k životu toho moc netřeba. S tím souvisí uvědomění, že čas utíká a pokud ho nebudu dostatečně věnovat rodině a budování vztahů, tak jsem to prokaučovala. Poslední je asi ten, že máme SAKRA VELKEJ problém jde-li o odpad. U nás v ČR není tolik vidět, ale stačí vyjet za hranice, k oceánům, do míst, kterým se říká ráj a zjistíme, že se nám příroda mění v plast. Situace je alarmující!

Kdo jsou podle tebe tvoji followeři, čím jsou charakterističtí?

Tak pokud bych měla čerpat ze statistik, jsou to především ženy. Nejsilnější jsou dvě věkové skupiny: 18 – 24 let, 25 – 34 let. No a kdybych to měla brát podle komentářů, zpráv, které mi chodí nebo přímo setkání, tak jsou to lidé, kteří mají zájem. Zájem o to, dělat věci jinak, zájem o přírodu, práci na sobě samém. Jsou to lidi, kteří buď už cestují nebo se teprve na cestování chystají.

Jedeš Youtube, Insta i FB. Jaký kanál máš nejradši, proč a který je nejkonverznější vzhledem tvým produktům?

Nejraději mám určitě Instagram a YouTube. Baví mě tvořit audio vizuální obsah a obě tyto sociální sítě jsou na něm postavené. Jde-li o kanál nejkonverznější vzhledem k prodeji mých produktů, služeb, tak jisto jistě právě tyto dvě sociální sítě ve spojení s blogem fungují nejlépe. Kupříkladu můj posledního kurz Práce online & cestování se naplnil za jeden den skrze shout out na Instagramu. Prodej mého e-booku „26 změn, které mě osvobodily měl podobný scénář a teď se jeho prodeje udržují právě skrze tři výše zmíněné kanály.

Pracovní výbava Weef

Co je podle tebe komunita a máš nějakou svou oblíbenou?

Komunita je podle mého skupina lidí, která se vzájemně podporuje, jejím průsečíkem může být právě společné téma, obor, zájem. Mám radost, že jsem součástí právě té TRAVEL u nás v ČR. Zároveň se krásná komunita sešla i skrze Instagram a hodně z nás díky tomu cestuje společně. 🙂

Tvoje témata začínají být čímdál populárnější pro širší cílovku, jako tomu třeba bylo v poslední době například u veganství. Co plánuješ za další věci, jak využiješ stoupajícího zájmu?

Plánuju o tom víc a víc mluvit – ať už skrze přednášky, online, tak možná i přibude e-book. Zároveň mě samotnou motivuje se neustále posouvat dál, především na základě dotazů mých sledujících. Jakmile se ptají na něco, do čeho jsem se ještě neobula, začnu se víc a víc zajímat o danou problematiku.            Toto logo si teď můžete koupit i v podobě unikátní nášivky na oblečení.

Jaké video (nebo post) je tvůj oblíbený a jsi na něj právem pyšná a proč (co způsobil)?

Beru to jako celek, jsem pyšná na to, co jsem do teď zvládla dát do kupy a vybudovat. Blog se všemi články, videa, fotografie na IG. Je to takový balíček, na který jsem pyšná a je to ukázka toho, že vytrvalost a píle přináší ovoce. Na to jsem pyšná! A co to způsobilo? Neskutečný počet zpráv, mailů a komentářů ukazuje, že se dost lidem změnil pohled na svět. Někteří přišli na to, že méně je opravdu více, jiní mi děkuji za impuls poprvé vyjet na vlastní pěst do zahraničí, začít studovat, pracovat v jiné zemi nebo třeba na sebe, začít podnikat. Moje sdílení „zero waste“ cesty isnpiruje a tak těch, kteří se do toho pouští je víc. No a když někdo posbírá odpad v lese, postne to na Instagram a napíše, že jste byli inspirací, není co dodat!

Momentálně jsi byla 10 dní offline a šla známou pouť do Santiaga. Jak udržuješ balanc mezi online a offline světem? Je něco, co tě na online světě fakt nebaví?

No, on totiž ten pohár přetekl a já toužila si dát pohov. Stejně tak, jak moc mě baví věci sdílet, nemám ráda to, jak se nechám vtáhnout do světa onlinu až moc. Samozřejmě je to o našem přístupu, tak je to se vším. Bylo tedy na čase dát si očistnou kůru právě ve formě pouti do Santiaga. Moc jsem si to užila! Denně si snažím dát si od mobilu pohov, naučila jsem se dávat ho stranou, když pracuji, jeho chvíle přichází, když je čas sdílet něco na sociální sítě. Nemá u mě šanci ve chvíli, kdy sedím s osobou mě blízkou u stolu. Přijde mi to jako dávat najevo, že mobil je důležitější, jakmile se v něm někdo začne jen tak utápět, bavíme-li se spolu. Jasně, někdy prostě hledám něco na Googlu, ale to je výjimka. A asi nejdůležitější je do toho offline světa opravdu vypadnout a užít si ho! No a co mě na něm nebaví? Nebaví mě způsob vyjadřování určitých lidí a jejich pocit, že jsou za jakousi maskou a mohou si tedy říkat i to, co by běžně člověku do očí neřekli nebo nebyli schopni říct.

Jaký jsi měla poslední měsíc AHA moment?

Poslední AHA moment proběhl během mojí pouti do Santiaga, což se tak nějak nabízí, že? Šlo o jakousi velkou maličkost, díky které mi svitlo a já pochopila, že jsem na sebe někdy zbytečně tvrdá a bezdůvodně se trápím.

A na závěr nejlepší rada, jakou si kdy dostala?

Myslím, že to byla rada mojí mamky, když jsem ještě byla na škole. Vždycky mi opakovala, že se musí makat, aby se začaly dít věci a že nic nám nespadne do klína. Pro někoho možná omílaná fráze, kterou si ale, jak to pozoruju, nebere zas tolik lidí k srdci.

 

Chcete se naučit pracovat se svojí komunitou? Máme pro vás inspiraci v dalších článcích

Foto: archiv Weef

Text: Jitka Zoderová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno