„Obchodním nabídkám věřím tam, kde o salesu píšou.“ Přemýšlíte jako dnešní obchodníci?

 |  Články  |  Obchod  |  Pavla Lokajova  |  950x přečteno

Sociální sítě nás ovlivňují v každodenním životě a dávají nám možnost autenticky vyjádřit cokoliv, co považujeme za důležité. Podobně reagujeme jako přijímači sdělení – pokud působí důvěryhodně, za důvěryhodné ho považujeme. Pokud to vztáhneme na nábor talentů, věříme zdrojům, které si naši důvěru z nějakého důvodu vysloužily. Chodíme za určitým člověkem pro rady, takže i dáme na jeho doporučení. Čteme určitý magazín nebo sledujeme influencera pro jejich zajímavé know-how a daleko pravděpodobněji reagujeme pozitivně na nabídky, které promuje.

Důvěryhodnost vybudujete, když komunikujete firmu takovou, jaká je

I při vysoké nezaměstnanosti jsou firmy, o kterých lidé sní a kam „je tlačenka.“ A nejsou to jen prestižní značky, training programy firem jako Adidas nebo Google, ale daleko „obyčejnější“ společnosti. „Za poslední půlrok jsme nabrali 20 zaměstnanců do výroby, ale i obchodu a vývoje,“ řekla nám HRistka české rodinné firmy na CNC stroje v České Lípě. Položili jste si otázku, proč jsou úspěšné firmy v náboru úspěšné? „Protože jsou autentické, nebo tak aspoň vypadají. Zdá se, že neexistuje žádná bariéra mezi námi zákazníky a lidmi, kteří nám svoje produkty nabízejí. Vypěstovali je nebo je chytili v moři či vykrmili a porazili a teď stojí za pultem a prodávají je,“ říká Aleš Durďák, který se zabývá uvažováním mladých talentů na školách a ve firmách.

V době, kdy jakákoli faleš nebo póza může být odhalena pár negativními komentáři pod příspěvkem, jsou firmy samy proti sobě, když si na něco hrajou. Máte ve firmě spíš kulturu disciplíny než fatboye a fotbálek? Dejte to najevo! „Jsme německá firma. Z toho vychází naše firemní kultura, která je o osobní produktivitě, osobním rozvoji a efektivitě. Pracujeme a bavíme se,“ říká HR manažerka Engel & Völkers. Jste fakt super parta se smyslem pro humor? Když budete sdílet nehrané zákulisí firmy, přitáhnete lidi, kteří se někde nudí v seriózním kolektivu a podobný tým zoufale hledají.

Druhým krokem je umístit vaši nabídku na kanál, který vaše cílovka zná a „bere“

Pokaždé, když oslovíte kandidáta, bude si moci vybrat, zda s vámi chce komunikovat nebo nabídku předá dál. „Tato volba se uskuteční bez ohledu na nástroj, který byl použit k zahájení kontaktu pokud se kandidát domnívá, že jste skutečný, upřímný člověk z respektované organizace se silnou kulturou, bude reagovat, i když nepotřebuje v tu danou chvíli žádnou změnu. Pokud bude mít pocit, že ho spamujete, zejména od firmy se špatnou značkou, nebude se zapojovat,“ vysvětluje Global Talent Acquisition Managera ve společnosti Red Hat Tyler Golden, která strávila více než 15 let v náboru technických pozic jak v USA, tak v Evropě.

Naopak oslovit relevantního člověka se zajímavým sdělením na místě, kam chodí číst příběhy ze světa obchodu nebo poslouchat hosty rozebírající zajímavá sales témata může být důležitý krok k prezentaci vaší osoby, firmy, vašich lidí. Je to začátek dialogu, který s talenty povedete skrz sociální sítě, vaše webové stránky, média, účastí na workshopech a seminářích. Nástroje, na které jste zvyklí, používejte dál, pomozte si ale tím, že se budete odkazovat na zajímavý firemní příběh a kulturu na médiu, které vaše cílová skupina „bere.“

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno