Chcete jít v sales rychle nahoru? 8 tipů, jak odemknout potenciál vaší hlavy

07. Listopad 2016

„Rozdíl mezi bohatými a chudými, úspěšnými a neúspěšnými spočívá ve schopnosti pracovat s informacemi,“ říká Bill Gates a má pravdu. Stojíte-li na místě a nepoužíváte-li správné informace, pak se na špici neudržíte, zejména v obchodě. Výzkum specialisty na práci s informacemi Libora Činky ukázal, že přes 90 % lidí má špatně naučené postupy už od základní školy a neví, jak prakticky a efektivně funguje paměť. Proto jsme sepsali několik tipů z jeho kurzu zaměřeného na práci s informacemi „Zkoušky bez stresu“ (z níž si na webu můžete stáhnout myšlenkovou mapu) a přinášíme 8 cest, jak pracovat s hlavou, aby se do ní nové informace lehce dostaly – a zůstaly.

potencial

1. Motivujte se pomocí metamotivace

„Před každou důležitou činností potřebujete motivaci nikoli typu ,chci dosáhnout cíle‘, ale metamotivaci díky vizualizaci a prožití toho, co se děje v momentě, kdy už jste cíle dosáhli,“ vysvětluje Libor Činka, který se prací lidského mozku s informacemi zabývá již 20 let. Jinými slovy, představte si, že už jste cíle dosáhli – a teď, jak se cítíte? „Jde o naprosto detailní uchopení výsledku smysly. Proč pracovat? Co mi to dá? Co mi to přinese? To všechno jsou důležité otázky, jejichž odpovědi vás budou motivovat po celou dobu výkonu. Metamotivace vás podrží vždy, když to chcete vzdát, a hlavně vás navede na laserově ostré soustředění a jízdu k cíli,“ dodává Libor.

hledáme obchodníka

2. Zaměřte radar své mysli na to, co chcete

Laikům to může znít jako klišé, a možná právě proto ho lidé často ignorují. „Zapátrejte v paměti, kdy jste naposledy něco doopravdy chtěli. Ponořili-li jste se do toho všemi smysly, pak jste to pravděpodobně i získali. Spousta z nás přesně ví, co nechce, ale málokdo si opravdu uvědomuje, co chce, a jde si za tím,“ shrnuje Libor Činka: „Jakmile se objeví ,nechci‘, zeptejte se sami sebe, co místo toho chcete vidět, slyšet, prožívat jako výsledek. Zaměřte se na to. Tento focus zapne váš vnitřní radar a postupně uvidíte možnosti, které jsou kolem vás. Nepřišlo vám například zvláštní, že když jste si koupili nové auto, začali jste stejný typ najednou potkávat všude?“

3. Dejte výhybku tlaku a stresu

Vážně, pod tlakem možná dosáhnete dobrých výsledků, ale pouze po určitou dobu a rozhodně ne těch nejlepších. „Maslowova pyramida v tomhle nelže. Pro seberealizaci potřebujete mít zajištěné fyzické potřeby, bezpečí, jistotu, sounáležitost, uznání a úctu, teprve pak máte prostor pro dosahování cílů. Proto se hoďte do pohody, vzdalte se od toho, co vás stresuje, a udělejte si svůj prostor plný pozitivních stimulů, například hudby, designu a dalších viditelných zdrojů stimulujících vaši motivaci,“ radí hypnoterapeut a autor bestselleru Ovládněte svůj mozek.

button registrace obchodnika transparent

4. Sledujte, poslouchejte a testujte

Školy nás nutí učit se biflováním, teoretizováním. „Máme vsugerováno, že dokud se něco nenaučíme teoreticky na 100 %, nemůžeme danou činnost dělat. To je jedna z nejfatálnějších a nejdražších životních chyb. Lidé se odjakživa (a od narození) učili tím, že sledovali mistra (rodiče), poslouchali ho a zkoušeli jeho postup, a pak se danou oblast snažili ovládnout sami. To je nejefektivnější proces, který potvrzují všichni úspěšní lidé, kteří investují pro laiky nekřesťanské částky, aby si poslechli jiné úspěšné persony a zopakovali v praxi to, co zjistili,“ trefně podotýká Libor Činka a dodává známý příklad ze sales praxe:„Jedna reálná schůzka, na které vám ostřílený kolega ukáže úspěšný postup, který zopakujete, vydá za hodiny, dny a leckdy i roky teoretizování.“

5. Pohybujte se (nejen při telefonování)

Tělo a mysl jsou propojené. Když budete sedět na místě a koukat dolů na stůl na informace, moc se nenaučíte. „Centra v mozku pro práci s vizuálními daty se při pohledu dolů do značné míry deaktivují,“ to už od specialisty na lidský mozek Libora Činky slyšely stovky lidí ve firmách, jako je Kooperativa, Komerční banka atd.

Vyzkoušejte leady

„Všimněte si, jak se probudí vaše ,flow‘, když při telefonování začnete chodit. Znáte také situaci, když něco zapomenete, vrátíte se pár kroků zpět, kde jste o tom přemýšleli, a najednou si vzpomenete. Myslíme totiž v prostoru. Najděte si místo, kde se budete cítit dobře, a tam pracujte, získávejte informace a učte se. Postupem času, když se na to místo budete pravidelně vracet ke stejné činnosti, si vaše tělo vytvoří návyk a rovnou se nastaví na danou činnost. Mimochodem na takovém místě neodpočívejte ani neobědvejte, na to si vyhraďte jiná místa,“ nabádá specialista na práci s informacemi.

6. Zapojte operační systém mozku na plně vnímaný výsledek

Spousta z nás se zaměří pouze na samotnou činnost; musíme pracovat, musíme se učit, musíme získat nové informace – to je špatně! Myslete na to, jak se cítíte, když danou práci splníte a dostanete odměnu. Připomíná vám to metamyšlení uvedené výše? Ano, je to ono. A je tak důležité, že jej zde připomínáme. „Učíte se nový jazyk? Co vám to dá? Co chcete díky ovládnutí nového jazyka prožívat? Například budete moci mluvit se zahraničními klienty plní zdravého sebevědomí. Budete schopni uzavřít obchod, dobře vás ohodnotí, vy si koupíte vytoužený oblek a budete se v něm cítit báječně a plní moci dokázat cokoli,“ vyjmenovává Libor Činka.

Je přesvědčen, že jakákoli činnost vám půjde daleko lépe, když se zaměříte na její výsledek obsahující smyslově vnímatelné souřadnice – jen tak aktivujete zraková, sluchová, pocitová centra rozložená v rozdílných částech mozku. Jakmile to budete dělat každý den, nebudete chápat, jak jste v minulosti mohli myslet prakticky „MS-DOSovským“ způsobem.

7. Inspirujte se v minulosti, ale nezabředávejte do ní

Každý z nás v minulosti něco úspěšně splnil, vytvořil či se naučil. Jak se vám to povedlo? „To je klíčová otázka, která má moc generovat strategie pro budoucnost. Zamyslete se, co vás přivedlo k úspěchu, a aplikujte to na vaši aktuální činnost. Vyhněte se častým chybám osob, které se do minulosti dívají příliš často (žijí v ní), vracejte se pouze pro úspěšné postupy,“ říká lektor firemních a veřejných tréninků.

8. Mluvte pro sebe i druhé a s každou prezentací prodávejte myšlenky na vyšší úrovni 

Možná nejdůležitější rada ze všech. Jakmile získáte nové informace, zkušenosti a schopnosti, podělte se o ně s ostatními. Naučte se je předávat, protože informace, které jdou dovnitř, musí i ven, aby se přeuspořádaly do nejefektivnější podoby. Vzpomeňte si, jak jste jako děti přišli s každou novou informací nadšeně za rodiči nebo vrstevníky, a mluvili o ní hodiny. Používejte myšlenkové mapy a vizualizujte své myšlenky. Udělejte si mapu na tento článek a napište nám, k jakým strategiím vás inspiroval nejen v sales.

button vimvic

Foto: Entrepreneur.com

© 2024 imper.cz