Nenechte se zbrzdit horkem – super tipy, jak to zvládnout i v obleku

 |  Články  |  Lifestyle  |  Sabrina Harisová  |  1 383x přečteno

Být celý den v obleku v obrovských vedrech, které právě v těchto dnech panují, je očistec. I tak ale můžete udělat maximum proto, abyste se cítili a vypadali svěže. Není totiž nic horšího, než když se za vámi ze schůzky na schůzku line odér, se kterým si vás vaši klienti už navždy spojí. Proto jsme dali dohromady několik super tipů, díky kterým budete i v letních(jarních) parnech fresh and clean.

V byznysu je důležité budit dobrý dojem a přispívat svým vzhledem k příjemné atmosféře schůzky a nám je jasné, že v těchto horkých dnech je to hodně těžší. Pojďte se mrknout na tipy, jak se udržet at the top of the game a zbavit se propocených koláčů v podpaží.

Jak zatočit s pocením

#1 – Hygiena

Ano, uznáváme, tohle ví přece každé malé dítě, ale přesto ne každý ji dodržuje správně. Jednoduše – nejen sprcha před spaním, ale i ráno, a to důkladná. Volte ale vlažnou vodu, po horké se budete ještě dlouhé desítky minut potit. Pokud máte možnost se v kanceláři během dne osprchovat, udělejte to a převlékněte se do čistého. Budete se cítit sebevědomě a svěže.

#2 – Oblečení a materiál – Kdyby nebyl tesil….

Kvalitní oblečení je hlavní předpoklad proto, abyste se ve vedrech neuvařili.

  • Z materiálů vyhledávejte len, vlnu, bavlnu, podšívka by měla být ideálně z viskózy, hedvábí nebo cupra.
  • Letní saka hledejte polopodšitá, jsou prodyšnější.
  • Košile volte z bavlny (s nižší gramáží) nebo bavlnu s příměsí hedvábí, chladí, pohlcuje pachy a saje.
  • Ponožky zkuste bambusové, jsou antibakteriální nebo tzv. funkční ponožky proti pocení.

V létě je v některých firmách akceptovatelná košile s krátkým rukávem, ovšem bez saka. My se raději přikláníme k vyhrnutým rukávům. Vypadají lépe.

Co na oblečení v horkách říká odborník na etiketu Daniel Šmíd:

V létě dávám přednost kratším kalhotám, které končí těsně nad botou. Díky tomu mě ochlazuje vzduch proudící okolo kotníků. Často také nosím neviditelné ponožky, díky kterým mám kotníky holé. U letních sak volím kratší rukávy, abych zapěstí, které má termoregulační funkci, nezakrýval velkým množstvím látky. Nosím rád plátěné kalhoty typu chinos, které jsou z keprové bavlněné látky. Boty si vybírám výhradně jen kožené – z přírodní usně.

 Více o etiketě v obchodu v článku: Jak správně telefonovat a chovat se na schůzkách, prozradí lektor etikety Daniel Šmíd

#3 – Strava – Goodbye gulash

Jste to, co jíte a v tropických teplotách to platí snad ještě více. Zapomeňte na hutná, pikantní a aromatická jídla, ta podporují pocení a navíc jste po nich cítit. Ani chilli není dobrá volba, zahřívá organismus. V horkých dnech dejte přednost lehké stravě a zelenině, pijte čistou vodu ochucenou citronem nebo mátou. Vyhněte se slazeným nápojům a Cole. Nejenže je její odpařování z těla cítit, pot má také trochu jinou konzistenci.

#4 – Antiperspiranty a deodoranty

Jaký je mezi nimi rozdíl? Antiperspirant uzamyká pokožku a zabraňuje pocení, deodorant vytváří slané nebo kyselé prostředí, ve kterém se nemnoží bakterie a nevytváří se tak zápach.

Zeptali jsme se top obchodníků, na které značky se spoléhají:

  • Tuhý Old Spice Deo – Intenzívní vůně po dobu 7 hodin
  • Rexona Invisible Man – nezanechává stopy na tmavém oblečení a vydrží až 48 hodin
  • Deo Roll on s Aloe – bez alkohohu, udržuje podpaží suché…

Nejvíce preferují přípravky s Aloe Vera a zeleným čajem.

#5 – Pot killers – kosmetické zákroky pro extrémní pocení

Botulotoxin do podpaží – zákrok, při kterém se aplikují injekce do podpaží či do plosek nohou, trvá několik minut a je mírně bolestivý. Výsledný efekt, tedy zastavení pocení, nastupuje přibližně do dvou dnů a trvá až jeden rok. Pak se musí aplikace opakovat.

Odstranění potních žláz diodovým laserem – probíhá v lokální anestezii, je bez vedlejších účinků a trvá přibližně 20 minut. Týden po zákroku není doporučeno sportovat. Touto metodou zastavíte pocení i na několik let.

Odsátí potních žláz v podpaží – zákrok malou kanylou také probíhá v lokální anestezii, ale jeho efekt je trvalý.

Pár tipů na závěr:

  1. Antiperspirant nenanášejte ihned po sprše – i po otření je pokožka vlhká a díky tomu dochází k chemické reakci, která ucpává póry. Vždy aplikujte na opravdu suchou pokožku.
  2. Chlaďte si zápěstí pod studenou tekoucí vodou. Zápěstí reguluje teplotu po celém těle.
  3. Vyhýbejte se ledovým nebo horkým nápojům – extrémní změny musí tělo teplotně vyvažovat.
  4. Třešně, maliny, jahody ochlazují organismus a navíc mají v sobě hodně antioxidantů, které potřebujete neustále doplňovat, protože o ně pocením přicházíte.
  5. Redukujte stres, i ten napomáhá ke zvýšenému pocení – určitě už jste se někdy potili strachy:-)
  6. Drsoň proti pocení je přípravek Driclor. Má stejné množství příznivců, jako odpůrců. Musíte ho prostě vyzkoušet, občas totiž způsobuje zarudnutí a vyrážku, nebo pálení v podpaží, ale po několika pravidelných naneseních se pak periody mezi aplikacemi prodlužují. Někteří udávají, že později stačí aplikace jednou měsíčně….

Vyzkoušejte naše tipy a užijte si své sebevědomí na schůzkách ve třicetistupňových vedrech. Máte zaručený přípravek nebo metodu? Sem s nimi:-)

 

Text: Sabrina Harisová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno