Investice do zlata je pro mě jeden z nejlepších penzijních fondů, jaké mohu mít, říká numismatik z TrustWorthy Investment

04. Duben 2018

Spoření se stalo běžnou součástí našeho života. Spoříme si na penzi, máme životní pojištění, úrazové a celou řadu dalších. Jenže i když si peníze ukládáte, nemáte nic v ruce. V TrustWorthy Investment CZ se zaměřují na pamětní a investiční mince, zlato, diamanty a mnoho dalších komodit. Je to návrat k tradicím, které ctili naši předkové. Babičky dávaly vnoučatům dukáty do kolébky. Dnes jim mohou pořídit pamětní minci. Tento trh má před sebou velkou budoucnost. Marie Marková a Petr Stibůrek nám dali nahlédnout pod pokličku numismatiky a dozvěděli jsme se, jak to u nich na prodejně v pasáži Černá Růže v Praze vlastně funguje.


Společnosti TrustWorthy Investment CZ (zleva Jan Duchoslav – člen představenstva, Marie Marková – marketing, Dalibor Bukovský – obchodník a Petr Stibůrek – numismatik) je mezinárodní firma, která působí v Čechách, na Slovensku, ve Velké Británii, v Maďarsku a nově připravuje vstup na rakouský trh. Zabývají se numismatikou, zejména pak pamětními a investičními mincemi, dále pak zlatem, stříbrem a diamanty. Právě u diamantů je třeba vyzdvihnout možnost pro zákazníky, kteří si je mohou nechat vložit do svých šperků a také sami navrhnout.


Marie Marková, marketing. Zaměřuje se především na eventy a podporu brandu firmy Trustworthy investment CZ (dále jen TWI). „S TrustWorthy Investment CZ spolupracuji od léta 2017. V rámci rodičovské dovolené jsem nechtěla zcela ztratit kontakt s pracovním životem. Proto jsem se rozhodla spolupracovat s TWI. Neřeší tady, zda máme děti, a naopak mě jako matce vychází maximálně vstříc,“ říká.

hledáme obchodníka

Maruško, vy pracuje ve firmě necelý rok a do toho se staráte o malé miminko. Jak to tedy máte s prací, můžete dělat z domova?

Marie: Ano, skloubit rodinu a práci jsem vzala jako výzvu. Líbilo se mi, že nevypadnu z pracovního života, ale také mám možnost starat se o malou a mít určitou svobodu. TWI je mezinárodní firma, ve kterých zemích působí a co je její hlavní náplní? Jsme v Čechách, na Slovensku, ve Velké Británii a v Maďarsku. Nově se chystáme expandovat na rakouský trh. Zaměřujeme se na numismatiku, zejména pak pamětní a investiční mince. Na trhu jsme sedmým rokem.

Co přesně znamená „numismatika“. Můžete mi to trochu přiblížit?

Tohle vám poví kolega Petr Stibůrek, který u nás pracuje na pozici numismatika.

Petr Stibůrek, numismatik pro Českou republiku. „V TWI jsem už čtyři roky. Nastoupil jsem na pozici obchodníka, jako numismatik zde pracuji dva roky a mou náplní práce je především oceňování mincí. Zúčastňuji se také aukcí, mám na starosti školení v rámci numismatiky ale věnuji se i obchodu,“ upřesňuje.

Petře, vy jako specialista přes numismatiku mi jistě podrobně vysvětlíte, co přesně si pod tímto pojmem můžeme představit?

Moderní numismatika je o tom, že na jedné straně drží člověk minci, která je z drahého kovu a má svou nominální hodnotu. Na druhé straně drží v rámci té mince drahý kov, který je propojen s určitou historickou událostí. Je v tom tedy historický motiv – příběh. Díky tomu získává numismatickou neboli sběratelskou hodnotu, která se pravidelně každý rok zvyšuje.

A tím se vlastně dostáváme k tomu, čím se TWI zabývá?

Jan: Klientovi najdeme vhodné řešení, jak do jeho portfolia, které má v rámci svých financí, dostat určitým podílem drahé kovy a numismatiku, která funguje po tisíce let.

 

Vyzkoušejte leady

Chcete u nás pracovat? Podívejte se na video:

 

Jaká byla vaše profesní dráha a jak jste se dostal k numismatice?

Petr Stibůrek: Od roku 1994 jsem působil jako finanční poradce, začínal jsem stavebním spořením a pojištěním. Po roce 2000 jsem se poprvé setkal s komoditami. Se zlatem jsem začal obchodovat s Rakouskou bankou, která vedla účet ve zlatě a od toho už byl jen krůček k fyzické komoditě. Vždycky jsem měl rád dějepis, sbíral jsem známky a po dědovi mi zůstaly nějaké mince. Učarovalo mi propojení drahého kovu s historií, která se k němu váže.

Napadá mě takový příklad, že kdysi dávno dávaly babičky vnoučatům dukáty do kolíbek. To je ta historie, na kterou se snažíme navázat. Všude jinde okolo například v západní Evropě jsou lidé běžně zvyklí vlastnit zlato a mince, zabezpečují se tak na penzi. A pro mě je to jeden z nejlepších penzijních fondů, jaký mohu mít. Protože to po celou dobu ovládám já. Platí přímá úměra toho, že čím větší krize, tím více hodnota narůstá a nikdo mi to nemůže znehodnotit do mínusu. A v tom vidím obrovskou přidanou hodnotu.

Jak o sobě jako firma dáváte z marketingového hlediska vědět?

Marie: Snažíme se budovat značku tak, aby o nás lidé věděli a spojovali si nás s firmou, která pomůže uložit peníze i jiným způsobem. Určitě bych vyzdvihla tradice a historii. Samozřejmě využíváme i sociální sítě – máme Facebook, Instagram a webovky. Ale více stavíme na osobním kontaktu. Takže když na náš web někdo přijde, může si sjednat schůzku a náš obchodník se mu ozve a setká se s ním osobně buď u nás v prostorách firmy nebo podle přání klienta.

Jaká je hlavní náplň vaší práce?

Marie: Mám na starost hlavně přípravu eventů. Snažíme se podporovat návštěvnost hlavně na prodejně (v pasáži Černá růže – pozn. redaktora). Nenabízíme klasický model, kdy klient přijde do prodejny, vybere si zboží a nakoupí. Ale je to tak, že k nám přijde a domluví si schůzku. Nebo pokud je na prodejně obchodník, tak se klientovi rovnou věnuje.

Odkud vás klienti znají?

Marie: Většinou díky doporučení. Velmi se nám osvědčily právě eventy, akce, kdy se lidé přijdou k nám podívat, pobavit a dozvědět se více informací o numismatice, mincích a jejich historii. Často bývá zájem o mince například k příležitosti narození miminka nebo nějakého výročí. Jsme také partnery ČNB.

To zní hodně zajímavě. Jak často pořádáte tyto akce?

Marie: Obvykle jednou za měsíc, ale jak jsem říkala, jsme v začátku, postupně bychom je chtěli dělat častěji. Oslovujeme naše obchodníky, kteří pak dávají vědět svým klientům, a tak získáváme stále větší pozornost.

Kolik lidí se těchto akcí účastní?

Marie: Většinou připravuje spíše komornější akce, tedy přibližně pro 15 až 20 lidí. Nemáme velké prostory, tak nechceme, aby se tu lidé příliš mačkali. Naopak děláme vše pro to, aby se u nás cítili příjemně. Tyto eventy máme spojené například s ochutnávkou vína z dané země, což je také fajn. Navíc každá akce má své určité téma, měli jsme tu například stylistku, která radila v rámci byznys módy, také tady přednášela slovenská návrhářka, která ukazovala, jak může vypadat byznys móda trochu jinak a další zajímavé hosty.

Ještě by mě zajímalo, kdo přesně jsou vaši zákazníci? Firmy, podnikatelé nebo i „obyčejní“ lidé?:-)

Marie: V tuto chvíli mohu říci, že v podstatě každý, kdo má zájem a přemýšlí o svých penězích, jak s nimi naložit. Tím, že máme produkt „spoření“, k nám často chodí i maminky, které chtějí naspořit svým dětem do začátku dospělého života. Chodí k nám také senioři, kteří spoří svým vnoučatům. Ale také mladí lidé, kteří přemýšlí, jak investovat jiný způsobem a třeba se zajímají i o numismatiku. A pro podnikatele nebo firmy jsou naše produkty také zajímavé. Spořit si může každý již od 600 Kč měsíčně, takže se opravdu nejedná pouze bonitní klientelu. Jsme otevřeni každému.


Jak se dá skloubit práce a miminko? Když vám vyjde firma vstříc, tak to jde docela dobře. Mám možnost si pracovní dobu organizovat podle sebe. Pracuji převážně z domova, stačí mi pouze připojení na internet a telefon. Musím si práci více plánovat a využívat času, kdy malá spinká. Aktuálně nechodím na schůzky a snažím se pracovat přes Skype.

Přijde mi, že investovat do zlata a dalších komodit je teď velký trend?

Ano, přesně tak. Zlato je zajímavé ve chvíli, kdy budete chtít dlouhodobě spořit a nechcete, aby vám finance znehodnocovala inflace. Není vhodné pro spekulativní ukládání peněz. A co se týká mincí? Jestliže mincím rozumíte a dlouhodobě sledujete vývoj, získáte přehled v této oblasti, a tak můžete v rámci určité spekulace v kratším horizontu vydělat větší obnos peněz. Diamanty jsou určené spíše pro bonitnější klientelu. Celý náš obchod je o tom, že obchodník udělá takovou nabídku, která bude klientovi maximálně vyhovovat.

Například si představte, že když k nám přijde člověk, který má naspořených 100 tisíc korun v hotovosti, tak v tu chvíli je nesmysl mu prodávat jeden diamant, ale naopak mu doporučujeme rozložit finance na různé produkty. Aby se vše nevsadilo pouze na jednu kartu.

Jak své zaměstnance vzděláváte?

Marie: Zaměřujeme se jak na produktová školení, tak máme školení na osobní rozvoj. Aby obchodníci věděli, jakým způsobem mají obchodovat a abychom jim ulehčili práci.

Fotky a video: Matěj Kadlec

© 2024 imper.cz