#girlboss: Jak se nevzdat i v bolestivé životní situaci?

 |  Články  |  Inspirace  |  Kateřina Macůrková  |  1 639x přečteno

Ani ta nejsilnější, nejpracovitější a nejschopnější žena se občas nevyhne bolestivým životním situacím. Ať už jde o rozchod s dlouhodobým partnerem, finanční krizi či nedobrovolnou ztrátu zaměstnání – je těžké v tomto období zůstat #girlboss a nevzdat se. Těžké, ale ne nemožné. Pokud se váš svět nedávno otočil vzhůru nohama, neztrácejte vůli. Protože všechno zlé je pro něco dobré – podívejte se, jak ze svého trápení vyjít ještě silnější!

Co se stalo, stalo se

A nedá se odestát. Možná jste udělala chybu vy, možná někdo jiný, anebo za vaší aktuální situací stojí mnohem více faktorů. Důležité je uvědomit si, že čas nejde vzít zpět a minulost ještě stále neumíme změnit. Čím dříve přijmete skutečnost takovou, jaká je, tím rychleji s ní budete moci začít pracovat. Výčitky, sebeobviňování a lítost jsou nesmyslné a trápit se jimi nás pouze ničí.

button registrace obchodnika transparent

1. Pojmenujte si, co se stalo – zcela objektivně – a jaký je váš současný stav. Proč? Potřebujete vidět celou pravdu a nepřikreslovat si ji, abyste mohla určit, jaký bude další postup. Osvědčený způsob zhodnocení je sepsat vše potřebné na velkoformátový papír a vytvořit diagram, na kterém jasně uvidíte souvislosti. Zahrňte do něj veškeré skutečnosti, které jsou důležité a aktuálně vás ovlivňují.

2. Ať se stalo cokoliv, s největší pravděpodobností nejde o konec vašeho světa– vy se s tím dokážete vypo

řádat! Životní krize doslova „probudily“ skutečná já mnoha úspěšných žen. Během krize totiž nejlépe poznáme, jak netušeně schopné, silné a houževnaté doopravdy jsme – a že se na sebe můžeme spolehnout i v těch nejtěžších situacích.

Neutíkejte!

Je tak snadné utéct před svými myšlenkami, duševními pochody a emocemi. Vždy můžeme najít adekvátní rozptýlení, které nám pomůže nemyslet na naše starosti. Ale! Pokud na ně záměrně nemyslíme, odsouváme je do pozadí a vyhýbáme se přímé konfrontaci s nimi, můžeme si velmi uškodit. Tzv. „zapouzdřené“ pocity či problémy v nás totiž přetrvávají a dříve nebo později se opět přihlásí o slovo. Proto je potřeba PROŽÍT vše, co s sebou životní změny přináší.

1. Je to nepříjemné, ale nezbytné – vyřešte si svoje trápení sama v sobě, buďte sama se sebou. Najděte jeho příčinu, pochopte své reakce, naučte se s nimi zacházet. SEDNĚTE SI SE SVÝMI MYŠLENKAMI, vypište je na papír, hluboce přemýšlejte a analyzujte. Je důležité opravdu porozumět tomu, co cítíme a děláme, a především PROČ. Prokážete si tu nejlepší službu, pokud budete statečná a neutečete.

2. Ačkoliv vrhnout se po hlavě do práce je asi nejběžnější způsob vyrovnávání se s životními turbulencemi, buďte opatrná. Vaše tělo i mysl jsou nejspíš ještě v šoku, potřebují se zregenerovat. Dopřejte si čas k odpočinku a zamyslete se, zda dlouhodobě odpočinek nezanedbáváte. Víte, jak moc je stres pro vás škodlivý. ZPOMALTE!

Je v pořádku nevědět

Občas nevíme… Jakým způsobem pokračovat dál, kam směřovat svou kariéru, jak zvládneme být sama a finančně zcela nezávislá, co by měl být další krok v našem životě. Vnitřně většinou tušíme, že na nalezení odpovědí zkrátka potřebujeme čas, ale býváme netrpělivé, bojíme se nejistoty a chceme vše vyřešit teď hned. Zapomínáme, že někdy je nezbytné přestat lámat věci přes koleno, zarputile tvrdit, že „Ono se to ale zlomí, já to zlomím!“. Je v pořádku, když budete nějaký čas prostě jen fungovat. Udržovat věci v chodu, ale nedávat do nich nic víc – udělat si svou práci a jít domů, tečka.

1. Zkušenost slečny P. ukazuje, že je v pořádku prostě jen být: P. dělala několik let vše pro to, aby si splnila svůj „nadefinovaný“ profesní sen – tvrdě dřela, věnovala se kariéře na 110 % a vše ostatní upozadila. Ve chvíli, kdy dosáhla vytyčeného cíle, nebyla šťastná – necítila to, co cítit chtěla. V určitý moment jí došlo, že se hnala pouze za umělou představou o tom, jaký by měl její život být. Ta ale s postupem let zastarávala, jak se P. rozvíjela a měnila. Její řešení bylo prosté: Přestala lámat život přes koleno. Zpomalila, cestovala, objevovala, utvářela si nový život podle své intuice a vnitřního nastavení. Přestala se soustředit na jasně dané cíle a konkrétní vize, začala PROŽÍVAT JEDNOTLIVÉ OKAMŽIKY.

2. NEJSTE SAMA. Vždy existuje někdo, na koho se můžete obrátit pro pomoc. Moudrá žena ví, na co ještě stačí sama a na co už ne – a jedná podle toho. Pokud potřebujete radu odborníka, ať už psychologa, personalisty, sociálního pracovníka nebo lékaře, řekněte si o ní! Nemusíte být osamělá ve svém trápení, pokud nechcete. Neposlouchejte svou vnitřní kritičku, která se vám možná bude snažit namluvit, že jste slaboch, když si neumíte poradit sama – nejste slaboch, jste zodpovědná. A jednáte podle toho!

Není jednoduché vypořádat se s pocitem, že vše, co jsme doposud znaly, se najednou změnilo, že naše plány už nejsou uskutečnitelné. Odhalení, že vlastně možná vůbec nevíme, kdo ve skutečnosti jsme, bývá bolestivé. Ale každá změna, každá bolest a každý vynucený nový začátek nám dávají příležitost k pozitivnímu osobnímu růstu. Jak pronesla úžasná Maya Angelou: „Naučila jsem se, že se mám stále co učit.“

Je jen na vás, co si ze své současné situace vybere a odnesete – zda to dobré, či zlé. Držím palce, abyste vybírala moudře!

Text: Kateřina Macůrková

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno