Gary Vaynerchuk: Jak budovat osobní brand v roce 2019

 |  Články  |  Jak na to  |  Sabrina Harisová  |  1 567x přečteno

Pokud se zajímáte o obchod a uniklo vám jméno mentora Gary Vaynerchuka, pak je něco špatně. Americký podnikatel původem z Běloruska toho stihne za svůj pracovní den, který trvá 16 hodin, až dost. Dokonce se snaží pomáhat, edukovat a motivovat začínající podnikatele prostřednictvím svého Youtube kanálu a má pro nás tipy, jak budovat osobní brand. Tak jestli přesně tohle je váš cíl pro letošní rok, nenechte si článek ujít.

osobní brand - Gary Vaynerchuk

Reputace přináší zisky

Ještě stále to mnohým nedochází. Vybudování důvěryhodné reputace přináší zisky. Není to ale ze dne na den. A chce to trpělivost a mravenčí práci. Jen ten, kdo to pochopil, je schopen uspokojit zákazníkovy potřeby i za cenu toho, že mu v krajním případě doporučí produkt nebo službu konkurence. Ač to v té chvíli možná vypadá, že o zákazníka přišel, je to pravě naopak. Vznikl zde najednou jiný vztah, díky kterému se klient nejen vrátí, ale o zkušenosti hovoří. Předává i kontakty a pomáhá takto budovat obchodníkovi jeho značku.

Budování osobní značky už není jen pro umělce ze showbusinessu. Každý z nás jsme značka a díky sítím si můžeme začít tvořit okolo sebe komunitu lidí, kteří věří tomu, co děláme.

Jak budovat osobní značku podle Garyho Vee

  1. Kvalitní obsah vítězí

Díky sociálním sítím je vše, co děláme a uděláme, vidět. Jsme nejblíže svým zákazníkům, jak můžeme být. Ukažte jim tedy, kdo jste. Buďte autentičtí a hraví. Tvořte obsah, který pomůže, rozšíří obzory, poučí a pobaví. A navíc se vše ani nemusí týkat produktu nebo služby, které prodáváte.

  2. Zaplaťte si reklamy

Jestli Gary něčeho lituje, tak to je fakt, že nezačal včas vyžívat Google reklamy a placené posty na Facebooku. Tímto způsobem můžete rozšiřovat obsah, který pro své současné a budoucí zákazníky připravujete. Pomůžete tak své komunitě se brzy rozšířit a navíc se k vašemu obsahu dostanou i lidé, se kterými můžete později i spolupracovat. Chcete zjistit, co by vaši cílovou skupinu zajímalo, abyste neutráceli peníze zbytečně? Najdete si několik uživatelů FB a Instagramu, co mají 500 – 1000 + followerů. Požádejte je o informace a spolupráci. Nebo jim nabídněte váš produkt či službu na vyzkoušení. Pomohou vám odstranit chyby a rozšířit povědomí o vás či produktu.

3. Nechtějte být značkou za každou cenu

To je cesta do záhuby. Naopak, dělejte to, co umíte nejlépe a dokumentujte to tak, aby se mohli inspirovat ostatní. A pokud ještě nejste odborník, ale jste právě na cestě se jím stát, dokumentujte to také.

4. Netvořte, dokumentujte

Jestliže chcete, aby si vás na sociálních sítích všimli, musíte tvořit a publikovat hodně obsahu. Tzn. video, blogový článek, nebo podcast alespoň jednou týdně. A pak plnit Instagram 6 – 7 příspěvků denně. Ano, vypadá to, že je to hodně, ale ne v případě, kdy místo stylizované tvorby obsahu, jen dokumentujete to, čemu se věnujete. Pak to nezabere tolik času a navíc budete autentičtější.

5. Ukažte i své další tváře

Nikdo není jen usměvavý a vždy upravený. Nejsme stroje. Ukažte i jinou stránku své práce a života. Budete opravdoví a lidé to poznají. Vaše sdělení pak pro ně budou cennější. Navíc budete originálnější a vystoupíte z davu.

Návod na budování osobního brandu v roce 2019 je jednoduchý – mluvte o tom, co znáte, tvořte kvalitní obsah nejen na toto téma a zaplaťte si reklamy.

Zdroj fotografie: Wikimedia Commons

Víte, kde se v salesu používá dohoda o provedení práce? Více v článku.

Text: Sabrina Harisová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno