Franšízant nemusí být zběhlý realiťák. Stačí mít podnikatelského ducha a nadšení, říká konzultant RE/MAXu

 |  Články  |  Rozhovory  |  Martina Richterová  |  2 713x přečteno

Makléřina je obor, který má smysl. Ovšem otevřít si realitku, to není jen tak. Konkurence je velká a začátky těžké. Velkou výhodou je možnost podnikat pod záštitou silné značky, kterou RE/MAX určitě je. Základem úspěchu je znát know how a získat maximum informací. A od toho je tady Jiří Rájek, jehož úkolem je pomoci franšízantům rozjet byznys. „Na začátku je vedu za ručičku, než pochopí a uvidí, že držet se osvědčených postupů a principů přináší úspěch,“ říká. Co všechno je potřeba udělat pro to, abyste si mohli otevřít franšízu RE/MAXu, a jak to funguje na centrále?

Jiří Rájek působí na pozici business development manažer. Na centrále společnosti RE/MAX pracuje 5 let. „Do RE/MAXu jsem poprvé nastupoval v roce 2006 a zůstal zde 1 rok jako makléř, posléze vedl kancelář a následně pro společnost RE/MAX školil. Pak jsem odešel na 4 roky budovat konkurenční síť. Poté jsem se vrátil zpět, abych mohl předávat získané zkušenosti franšízantům,“ říká.

Jiří, v realitách se pohybujete už řadu let. Jaká je vaše pracovní role v RE/MAXu?

Pracuji na pozici byznys development konzultant, což znamená, že se starám a podporuji kanceláře (franšízy) RE/MAXu v jejich rozvoji. Oni se mnou konzultují situaci a stádium, v jakém zrovna jsou. Probíráme spolu jednotlivé kroky, které mají udělat. Snažím se jim předat maximum informací a zkušeností, které jsem za těch 15 let v realitách nasbíral.

Jak funguje centrála RE/MAXu, co je jejím hlavním úkolem?

Připravujeme nástroje pro franšízanty na to, aby jejich práce na rozvoji kanceláře byla co nejefektivnější a nejsnadnější. Vzděláváme franšízanty i jejich makléře. Získáváme know how od nejúspěšnějších makléřů a franšízantů z celého světa, a to nejlepší ukazujeme i našim lidem. Učíme se i od sebe navzájem, i v tom je výhoda velké sítě. Vyhnout se metodě slepých uliček, jak by řekl můj oblíbený český velikán. Svět realit letí neuvěřitelně rychle dopředu – nesmíme zaspat dobu. A mým úkolem je franšízantovi ukazovat celé spektrum možností – co a jak udělat, aby si mohli plnit si svůj sen.

Specializujete se na pražské kanceláře?

Posledních 5 let jsem měl na starosti výhradně region Praha, nyní se starám i o část Čech.

Jezdíte vy za nimi nebo oni za vámi?

Určitě já k nim. Prostředí a atmosféra v kanceláři je nesmírně důležitá. I s tím se dá pracovat tak, aby celé soukolí fungovalo ještě lépe. Mám možnost promluvit i s makléři a pomoci i jim.

Každá kancelář je něčím odlišná, že?

Ano, hodně to záleží na osobnosti majitele, podle toho se to celé odvíjí. Každý majitel franšízy si k sobě hledá pocitově partnery, kteří mu sedí povahově, lidsky a budou si rozumět. Je to vlastně i naším cílem. Máme nějakých 130 kanceláří, a navíc konkurence v realitách je velká. Proto je důležité, aby si každý franšízant uměl najít tu svou cílovou skupinu lidí a i s tím mu pomůžeme. Každá kancelář by si měla nastavit svůj originální servis a přístup, který bude odlišný a natolik osobní, že přiláká takovou cílovou skupinu, se kterou to bude „fungovat“.

Jaká je nejčastější motivace franšízantů, kteří se rozhodnou založit novou pobočku RE/MAX?

Různá, pro jednoho změna, pro druhého rozjet něco vlastního a pro třetího touha vydělat peníze. Většina má pocit, že chce v životě něco nového, být pány svého času, něco budovat……ale na druhou stranu je to tvrdá dřina a úspěch se nedostaví hned.

Jak jste se na svou pozici dostal? Vychází to z mého naturelu. Já se vždycky moc rád učím něco nového. Ono mě to po nějaké době přestane bavit a musím se zase posunout dál. Před 15ti lety jsem přišel do Prahy, na začátku jsem „makléřil“ asi 4 roky. Následně jsem cítil, že bych chtěl vést lidi, tak jsem šel do toho. Vlastnil jsem realitku. A všechny tyto zkušenosti jsem využil nyní na pozici, kterou dělám pro RE/MAX.

Jak vnímáte změny v realitách za uplynulých 15 let?

Doba se divoce změnila, někdy jsou ty vzpomínky na reality před 15ti lety velmi úsměvné. Tehdy neexistoval téměř internet, něco jako YouTube, Facebook a sociální média. Nebylo kde hledat informace. Díky internetu je to dnes mnohem snazší. Takže ty změny vnímám především díky digitalizaci a hlavně přístupu k informacím. Mnoho trendů se odráží na práci makléře. Osobní marketing, marketing nemovitosti. Profi fotky, homestaging – to tu ještě před 5-7 lety nebylo. Cítím, že i tlak na kvalitu, napříč spektrem služeb, je velký a je to vidět i v realitách v ČR. Je tu více a více kvalitních realiťáků, kteří to dělají dlouho a velmi dobře, a to je pro trh skvělé.

Otevíráme 10 – 15 nových poboček ročně

Nedá mi to nepoložit vám u nás už dost „obehranou“ otázku. Co vy a time management, jak si plánujete svůj pracovní čas?

Musím plánovat hodně dopředu, většinou mám kalendář plný na půl roku dopředu. V kanceláři na centrále jsem minimálně, většinu času trávím u frnašízantů.

Jaké mají franšízanti mezi sebou vztahy, znají se vzájemně?

Ano, znají. Spolupráce je jedním ze základních kamenů RE/MAX. Aby lidé spolu spolupracovali , tak se musí znát, jinak to nefunguje. Snažíme se společně setkávat co nejčastěji. Oficiálně máme s franšízanty 4-5 velkých setkání do roka. Neoficiálně více. ☺

Učíme makléře v rámci networkingu, aby spolupracovali a vzájemně si pomáhali

Když vás osloví člověk, který si chce otevřít franšízu. Jak probíhá celý proces?

Musíme se poznat. Představíme si navzájem svá očekávání. RE/MAX má heslo „každý vítězí“. Výhra to musí být pro každý článek vztahu. Nastíníme si obchodní model franšízingu, co všechno mu značka RE/MAX dá. A pokud to dává oběma stranám smysl a nový franšízant je s námi ochotný sdílet společnou vizi a cíle – jdeme do toho.

Franšízanti nemusí být tedy zběhlý v makléřině?

Není to vůbec podmínkou. I to mu ukážeme. Je tedy spíš důležité, aby měli určitého podnikatelského ducha a velkou míru nadšení a chuti pracovat a taky naslouchat.

Která z franšíz v Praze je ta nejúspěšnější?

Můžeme se na to podívat z pohledu čísel, obratu, nebo počtu makléřů, počtu transakcí, ale nejenom to je pro mě měřítko úspěchu. Pro mě je úspěšný každý, kdo dokázal udělat krok a něco změnit. Každý, kdo dokáže potlačit ego a nechá se vést. Každý, kdo vyleze z ulity a vykročí ze své komfortní zóny. Podnikání není lehké, proto je tu franšízing, který vám dává větší pravděpodobnost, že uspějete. Já se raduju z každého dílčího úspěchu a těch je naštěstí obrovské množství – tak se můžu radovat skoro pořád. Mám velké štěstí kolik chytrých, morálně a eticky silných, tvrdých a pracovitých lidí kolem sebe mám. Děkuju jim za to, jací jsou a i za to, že se mohu učit já od nich.

Jakou jste dostal v životě byznys radu? Tou nejdůležitější bylo: Vydrž! 😊 On se totiž výsledek nedostaví hned. Bohužel jsem kolem sebe viděl za tu dobu hodně kvalitních lidí, kterým chyběla právě jenom ta výdrž. „Zabalili“ to těsně před tím zlomem. Trpělivost a vytrvalost – a pokud nasloucháte – výsledek se dostaví.

Co děláte ve volném čase, jak odpočíváte?

Mým největším koníčkem je teď rodina, mám dvě malé děti, ženu a snažím se s nimi být co nejvíce. Nechci přijít o jediný důležitý okamžik. Je to jiný život. Dříve to byl sport, volejbal, tenis, badminton, běh, golf, florbal……. i teď stále sport vyhledávám, když mám volný čas.

Foto: Marek Rebroš

Text: Martina Richterová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno