Best of: 8 filmových scén, ze kterých se můžete inspirovat pro vaši sales pitch

 |  Články  |  Inspirace  |  redakce  |  5 185x přečteno

Ať máte produkt jakýkoli, zákazník nakonec stejně kupuje vás, tedy váš způsob prezentace užitku, jaký mu produkt přinese. Právě sales pitch je ve světě obchodu považována za jakousi magickou formuli, za níž se skrývá něco neobvykle těžkého a nesrozumitelného. Jak jsme ukázali v tomhle článku, opak je pravdou. Pokud byste přeci jen patřili mezi ty, kdo se v sales presentation příliš nevyznají, vybrali jsme pro vás osm slavných scén, kde hrdinové svými proslovy strhli davy.

1. Zakladatel 

Film na motivy pravdivé story okolo vzniku řetězceMcDonald’s. Jak vypadalo stravování v 50. letech? Jaké byly začátky? Snímek z roku 2016 ukazuje, jak Ray Kroc vzal a přeměnil inovativní restauraci bratrů McDonaldových v miliardový globální business. Pamatujete například na scénu, jak Kroc bratrům popisuje vizi McDonald’s jako nové víry, kostela, který přivede celou rodinu pod jednu střechu a umožní jím strávit společný čas u dobrého jídla? „McDonald’s bude být místo pro setkávání s komunitou, rodinou, blízkými, naplňovat hladová břicha i duše a to nejen každou neděli, ale 24/7!“ gestikuluje Kroc v legendární scénce:

 

2. Riziko

Tento americký snímek z roku 2000 popisuje práci zaměstnanců makléřské firmy J. T. Marlin, kteří tráví veškerý čas u telefonu ve snaze zbohatnout. V centru dění je mladý Seth (Giovanni Ribisi), který zprvu zanechá univerzitních studií a otevře si v domě rodičů nelegální kasino. To se nezamlouvá zejména jeho otci, i proto Seth zkouší své štěstí právě u společnosti J. T. Marlin. Tam nesejde na vzdělání ani na minulosti… a zde je nejlepší scéna z filmu:

 

3. Rocky Balboa

„Řeknu ti něco, co už víš… Svět není jen samý slunce a duha, je to hodně zlý a drsný místo, a i když jsi sebesilnější, srazí tě na kolena a nechá tě klečet, když to připustíš. Nikdo nerozdává tak tvrdý rány jako život. Ale nejde o to, jak inkasuješ, tady jde o to, kolik ran uneseš, a přesto se znovu zvedneš…” Jedna z hlubších scén filmu Rocky Balboa z roku 2006 snad ani nepotřebuje komentář. Tento film je důkazem, že i o profesionálním rváči se dá natočit film s poselstvím.

 

4. Armageddon

Mnozí lidé podávají v časové tísni ty nejlepší výkony, alespoň na tom se shoduje velká část odborníků. Představte si však, že vaším deadlinem je zničení planety Země obřím asteroidem a vy jste americký prezident. Správný čas na pořádnou motivační řeč dokreslenou úchvatnou hudbou.

 

5. Obchodník s hudbou

Tento muzikál z roku 1962 sice není klasickým příkladem toho, jak má fungovat sales pitch, ale je rozhodně zajímavý. Hlavní postava Harold Hill (Robert Preston) líčí svým potenciálním zákazníkům, jak příšerná bude jejich budoucnost, pokud si jeho produkt ihned nekoupí. To je však přesně ten způsob, jak dnes funguje sales pitch mnoha počítačových firem. V moderním světě by se takový Harold Hill se svými řečnickými schopnostmi určitě neztratil.

 

6. Konkurenti

Vcelku zajímavý film, který se – alespoň zpočátku – dosti podobá snímku Riziko. Příběh je zasazen do realitní kanceláře, jejíž čtyři zaměstnanci jsou nuceni účastnit se podivné hry: Mají dvacet čtyři hodin na to, aby prodali naprosto bezcenné pozemky za co nejvyšší cenu. Vítěz získá luxusní auto, poražený dostane výpověď. Každý ze čtyř hrdinů volí jinou taktiku a výsledek je vskutku zajímavý. Každá minuta tohoto díla je inspirativní.

 

7. Výlet s mámou

Ponaučení z tohoto snímku by se dalo shrnout jedinou větou: Pokud představujete klientovi produkt a on píše znuděně textovku, děláte to špatně. Podobně neúspěšný je i hlavní hrdina tohoto filmu Andy (Seth Rogen), vynálezce a chemik, který se vydává po boku své matky prodat svůj nejnovější produkt. Pak ale zvolí jinou taktiku.

 

8. Iron Man

Vzpomínáte na prvního Iron Mana z roku 2008? Během prvních pár minut filmu nám šovinistický a vcelku povrchní Tony Stark představuje své výkonné střely s názem Jericho. Tony Stark, kterého ve filmu ztvárnil Robert Downey Jr., načasuje svůj monolog prakticky bezchybně a jeho projev je jedním z momentů, který nám utkvěl v hlavě. Důležité je klienta zaujmout a rozptýlit jeho potenciální obavy tím, že v něm vzbudíte touhu po vašem produktu.

Jaká je vaše oblíbená věta nebo scéna z filmu? Jaká scéna vás dostane do varu? 

Text: redakce

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno