Animals Leader David Lörincz: #Facebook revoluce? Zatím jen pro nejchytřejší!

 |  Články  |  Obchod  |  David Lörincz  |  1 932x přečteno

Facebook jako sociální síť vznikl již před 14 lety. Ale pořádný BOOM pro marketéry a obchodníky přinesl až v posledních 3 letech. Jejich reklamní síť, možnosti cílení a skvělé reklamní formáty může využít kdokoliv. Jak?

untitled-design-23

Velikost internetové populace je v ČR 7,3 miliónu a z toho 62 % (4,6 miliónu) je aktivní na Facebooku. Odliv diváků a posluchačů rádia právě k digitálu je obrovský.

tv_radio_digital

Přesto podíl investic za reklamu do digitálu ukrajuje koláč klasickým médiím jen velmi pomalu.

digital_ad_spending

Proč tomu tak je? Tonoucí (mediální agentury) se stébla chytají a nabízí TV reklamy za nesmyslné slevy při množstevních odběrech. A nevzdělaní manažeři ve velkých společnostech jim to hltají.

Přínos reklamní kampaně v TV se velmi špatně měří, ale všichni přece ví, že TV reklama funguje, takže tyto strategie vedení nerozporuje a manažeři mají krytá záda. Nedejbože, aby bylo možné změřit, že lidé odcházejí od televize a sahají po telefonu v době, kdy běží reklama. Počkat! Děláte to taky tak, že? A většinou jdete právě na Facebook nebo e-mail, že?

Co se stane, až to velkým hráčům dojde?

Cena za reklamu bude sakra dražší. To není můj dohad. Podobný vývoj dnes vidíme s PPC reklamou ve vyhledávání na Google nebo Seznamu. Pokud máte malou rodinnou stavební firmu nebo třeba restauraci v Praze, tak se asi prohnete, aby se vaše reklama zobrazovala na předních pozicích ve vyhledávačích. Jeden proklik na váš web vás může vyjít i na 25 Kč. Zdravotnictví, bankovní sektor? Tam už se pohybujete i v cenách 80 Kč až 300 Kč a více za jeden proklik. Za jednu návštěvu!

Průměrná cena za proklik na web z Facebooku je v ČR 5–7 Kč. Tak ji vidím u mých klientů. Ale dá se dostat i níže. A pokud však nevíte, co děláte, tak i na 20 Kč a více.

Věřím, že patříte k těm chytřejším

Abyste zobrazili reklamu lidem, nemusíte utrácet statisíce nebo milióny za TV reklamy nebo magazíny s nákladem max. několik desítek tisíc výtisků. Nemusíte spolupracovat s žádnou mediálkou. Cílenou reklamu uděláte na Facebooku s minimálním nákladem a s cílením, o kterém se mediálkám jen zdá.

A vše ihned změřit a optimalizovat.

Pár příkladů cílení podle toho, co prodáváte:

  • Potravinové doplňky? Zobrazte reklamu lidem, kteří upřednostňují zdravý životní styl.
  • Cestovní pojištění? To určitě zaujme pravidelné cestovatele.
  • Úrazové pojištění? To se hodí horolezcům nebo lyžařům.
  • CRM software? Podnikatele jistě možnosti budou zajímat.

Reklamu za vás nikdo nenapíše, ale můžete si s malými rozpočty ihned sami vyzkoušet, co je zajímá, a co ne. Poskytnout studii za e-mail, natočit video o benefitech produktu, nahrát rozhovor se spokojeným zákazníkem, pozvat je na webinář, uspořádat živé setkání ve vašem městě a vašem oboru. Možnosti jsou nekonečné.

Nejlepší čas pro začátek inzerování na Facebooku byl před 3 lety. Druhý nejlepší čas je nyní.

 

Přijďte na workshop a naučte se prakticky dělat Facebook reklamu s lektorem za zády. V Praze a v Brně 24. a 25. ledna.

Text: David Lörincz

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno