Nebojte se ambiciózních kroků, které změní celé odvětví, říká CEO Snapchatu Evan Spiegel

 |  Články  |  Inspirace  |  Martina Richterová  |  4 457x přečteno

Spoluzakladatel a šéf v současnosti nejrychleji rostoucí sociální sítě Snapchat se ve 24 letech stal nejmladším miliardářem na světě. Jak to? Z aplikace, která se původně zdála být dobrá hlavně jako kratochvíle teenagerů, vybudoval prosperující business s více než 330 zaměstnanci a 100 miliony uživatelů po celém světě. Dnes přes Snapchat budují firmy svůj brand a moudří jazykové tvrdí, že v následujících letech předčí samotný Facebook. Čím se Evan Spiegel v businessu řídí a jaké novinky jeho aplikace v letošním roce přinesla?

11-brilliant-quotes-from-evan-spiegel-the-controversial-25-year-old-snapchat-founder

  • Evan Spiegel, 27 let.
  • Zakladatel a CEO firmy Snapchat.
  • Snapchat byl původně školním projektem na univerzitě.
  • Z dob jeho studií uniklo několik urážlivých e-mailů o ženách a gayích, v médiích proto čelil velké aféře, omluvil se však a nijak extrémně jej nepoškodila.
  • Přestože již byl miliardářem, jeho kariéra dostala pořádný boost hlavně díky vztahu s 32letou modelkou Victoria’s Secret Mirandou Kerr.
  • Z aplikace, kterou využívali zejména teenageři ke sharování fotek z party či sdílení lechtivých videí, vytvořil miliardový business a Snapchat dnes používají i firmy.
  • Odmítl nabídku Marka Zuckerberga týkající se odkoupení Snapchatu.

1. Važte si toho, čím se odlišujete

U této rady si Spiegel vzpomíná na svou „fake“ promoci na Stanfordově univerzitě, kde seděl v čepici a taláru, přestože na rozdíl od spolužáků neabsolvoval – k dokončení Bc. studia mu chybělo pár kreditů, které nedal. Nechtěl být vynechán ze slavností a nechtěl se lišit od svých spolužáků, bylo mu trapně, a tak si celým procesem promoce prošel s nimi.

„Přizpůsobování se děje tak přirozeně, že skoro zapomeneme, že se děje. Chceme být akceptováni vrstevníky. Chceme být součástí skupiny. Je to součástí naší přirozenosti. Ale věci, které z nás dělají lidi, se stávají tehdy, když posloucháme šepot naší duše a dovolíme sami sobě jít v jiném směru,“ říká mladý Kaliforňan.

Přečtěte si také: CEO Tinderu Sean Rad: „Buďte opravdoví, zranitelní a svěřujte se kolegům“

2. Nebojte se ambiciózních kroků, které změní celé odvětví

Už po 3 letech fungování Snapchatu hlavně jako aplikace pro „sexting”, tj. posílání lechtivých zpráv a videí mezi teen uživateli, oznámil zásadní zlom ve vizi firmy. Rozhodl se udělat ze Snapchatu reálný business – využil teenagerské cílovky, která aplikaci využívala, a začal prodávat inzertní videoprostor velkým brandům.

„Naše sales pitch měla 23 stránek, hlavní argument se však dal shrnout v jedné větě; více než 60 % uživatelů smartphonů ve věku od 13 do 34 let v USA je denně aktivních na Snapchatu a dohromady zhlédne více než 2 miliardy videí denně – což už dělá polovinu videí denně postovaných na Facebooku, který je o 7 let starší a má 10× tolik uživatelů,“ prozrazuje zakladatel nejrychleji rostoucí appky svou prodejní strategii. Pitch očividně zafungovala, dneska roste popularita Snapchatu jako marketingového nástroje pro budování brandu.

3. Vytvořte něco, co nechcete prodat

„Nebo,“ říká Spiegel, „pokud prodáte to, co vytvoříte, pak nedovolte, aby to byla cílová čára vaší kreativity.“ Mladému zakladateli appky pokládají novináři, přátelé i američtí startupisté pořád ty samé otázky: Proč jsi neprodal svůj business? Ani nevydělává peníze. Je to jen tvůj výstřelek. Teď bys mohl být někde na lodi. Každý miluje lodě. Co je s tebou?

CEO Snapchatu obdržel hodně kritiky za své rozhodnutí odmítnout nabídku Marka Zuckerberga. „Ale když pracujete na projektu, do kterého jste tak zapálení, nemůžete nechat pochyby ostatních lidí vás zpomalit,“ říká Spiegel. „Vždycky tu bude někdo, kdo bude mít o vás nějaký názor. Ať uděláte cokoliv, nikdy to nebude stačit. Najděte proto něco, co je pro vás důležité.“

Přečtěte si také: CEO Twitteru Jack Dorsey: „Nejdůležitější věcí v byznysu je nespoléhat na náhodu“

4. Objevte v tom, co děláte, něco smysluplného

Stokrát opakovaná pravda, ale prostě to funguje! „Jsem přesvědčen, že nejrychlejší způsob, jak zjistit, zda děláte něco, co je pro vás opravdu důležité, je, když vám někdo nabídne mega kupu peněz za to, abyste se s tím rozloučili,“ říká Spiegel. Ať se rozhodnete peníze vzít nebo ne, dozvíte se přitom spoustu o sobě samých. „Pokud to prodáte, hned pochopíte, že to pro vás stejně nebylo tím pravým životním snem,“ říká Spiegel. „A pokud business nechcete prodat, asi pro vás fakt něco znamená. I když vám v noci nedá spát, asi jste v životě konečně narazili na něco smysluplného.“

Spiegel říká, že by s radostí prodal svůj první startup, společnost s názvem Future Freshman – problém byl, že jej tenkrát nikdo nechtěl koupit. „Nepřipadejte si špatně, pokud firmu prodáte. Jen se tím nezastavte,“ říká Spiegel. „Najděte něco, co nebudete ochotni prodat. Milujte to, co děláte.“

Nejnovější aktualizace aplikace Snapchat nabízí hned dvě nové funkce:

  1. Multi-Snap umožňuje natočit i minutové video, které je rozdělené do desetivteřinových bloků, jenž pak můžete samostatně upravovat, či je celé vymazat. Multi Snap je dostupný výhradně na operačním systému iOS.
  2. Tint Brush vylepšuje především barvy. Díky této funkci můžete nabarvit vybranou část fotografie. Tint Brush funguje na iOS i na Androidu.
  3. Snap Maps je funkce, která umožní sdílet vaši polohu s přáteli a sdílet, co se děje po celém světě.

Foto: BusinessInsider.com

Text: Martina Richterová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno