Animals Leader David Lörincz: Prodej bez marketingu nefunguje. V životě ani na Facebooku

 |  Články  |  Obchod  |  redakce  |  5 429x přečteno

Představujeme vám našeho dalšího Animals Leadera, kterým je David Lörincz. Jak on sám říká, v žilách mu koluje modrá krev. Většího profíka na Facebook reklamu byste hledali marně. Dnes žije se svou indonéskou přítelkyní na ostrově Bali a řídí milionové kampaně.

untitled-design-23button-uspesny-rok-2017

Prodej bez marketingu nefunguje

Prodej a marketing je v dnešním zrychleném světě často mylně vykládán jako synonymum. A hranice mezi nimi je na Facebooku čím dál více mlhavá. Přesto prodej bez marketingu fungovat nebude. Na místo pouček z knížek vám to ukážu na mém příběhu.

Od začátku jsem to viděl jinak

První článek o reklamě na Facebooku jsem napsal v roce 2011. V době, kdy byla reklama na Facebooku opravdu v plenkách a dokonce ani přední profesionálové na sociální sítě jí nevěřili. Pořád vykládali o tom, jak je to skvělé médium pro budování značky a že na něm nikdy nic neprodáte. Ostatně to ještě před půl rokem tvrdili o Instagramu nebo Snapchatu. Ale i tam už to přestává být pravda. Já to viděl jinak, a proto jsem o tom začal psát. Radil jsem lidem na svém blogu, chodil na konference, seznamoval se s podnikateli. Nic jsem nenabízel, nic jsem neprodával. Byl jsem zaměstnanec. Prostý markeťák v cestovce.

animal_leaders_uvodDůvěra je klíčem k nákupu

První nabídky na spolupráce přicházely asi po půl roce. Lidé začali věřit mým schopnostem a chtěli pomoci. Zpočátku to byly restaurace, taxislužby, malé e-shopy. V roce 2012 jsem začal přednášet na Barcampech, v klubovnách podnikatelských spolků ve městech, které jsem do té doby ani neznal. Zadarmo. Nepřestal jsem psát, přidal jsem také první školení a začal sbírat emaily.

Spokojení zákazníci vás doporučí dále

Postupně přicházely nabídky od větších společností, větší rozpočty, agentury a nadnárodní společnosti. Jedno však měly společné. Přišly na doporučení. Od jejich kamarádů nebo jiných markeťáků, kterým důvěřovali. Pořád jsem nic neprodával ani nenabízel. A práce jsem měl nad hlavu.

Skutečně prodávat jsem začal až v roce 2015

Ano, 3 roky po získání živnostenského listu. 3 roky marketingu. 3 roky budování mé značky. Od roku 2015 mé placené kurzy (online i živé) navštívilo asi 1 800 lidí a mezi nimi nechyběli zástupci snad ze všech marketingových agentur v ČR nebo ředitelé marketingu firem jako McDonald’s, OBI nebo Nivea.

To ale neznamená, že bych přestal s marketingem. Naopak v příštím roce ještě přidám. Podcast, živé přenosy, návody, články na magazínech i pomoci vám – byznys animalákům. Vím, že bez marketingu to nejde. I kdybych prodával instantní štěstí a milióny v prášku.

david_lorincz_3

Od začátku roku 2015 žije David v jihovýchodní Asii, aktuálně na Bali se svou přítelkyní Yunitou, která zde dělá učitelku na soukromé mezinárodní základní škole.

Ale dnes vím, že to jde rychleji – pomocí Facebooku

Dnes už nemusíte následovat můj model. Chodit na networkingové akce, setkání podnikatelů, konference a jezdit po všech horních a dolních vízkách. K lidem se můžete dostat mnohem rychleji a efektivněji právě pomocí reklamy na Facebooku. 4,6 miliónů lidí z ČR tam je skoro denně.

Ale ani zde se postup ničím neliší:

  1. Musí vás poznat.
  2. Důvěřovat vám.
  3. Nakoupit s radostí.
  4. Pokud doručíte maximum, tak i doporučit dále.
  5. A celý kolotoč se opakuje.

Jak se o vás lidé dozví, co dělat, aby vám začali důvěřovat, jak jim prodat a doručit produkt v maximální možné kvalitě?

Máte strategii pro každý z těchto přechodů?

Prodej lidem, kteří vás neznají, nebo vám nedůvěřují, fungovat nebude.

Zkratky, tipy a triky neexistují. V životě ani na Facebooku.

animal_leaders_stredText: David Lörincz

Foto: Archiv Davida Lörincze

Text: redakce

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno