Dagmar Jusková, MONETA Money Bank: „Žijeme v době, kdy klienti do bank sami nepřijdou“

 |  Články  |  Rozhovory  |  Pavla Lokajova  |  3 127x přečteno

Mladá a úspěšná žena, která se vám stará o firemní finance. Představa je to nádherná, ale stojí za ní roky špičkové práce, neustálého vzdělávání se v bankovních produktech a jednání s klienty, kteří mají náročné požadavky. Dáša Jusková chce být úspěšná, a tak všechny domnělé překážky vítá. Moderní millenial bankéř podle ní nemá sedět na pobočce a čekat, až za ním zákazníci přijdou, ale aktivně s klientem komunikovat. A protože Dáša pracuje v MONETA Money Bank, která má velkou ambici stát se digitálním šampionem mezi bankami v České republice, vítá, že pobočky jsou vybaveny nejnovějšími technologiemi, které jí usnadňují práci s klientem. Jí osobně také pomáhá, že se už léta profesně pohybuje ve stejné lokalitě. Ze Stodůlek se aktuálně přestěhovala o roh dál, do nově otevřené pobočky na metru Nové Butovice, kam jsme se za ní vydali na kávu.

MMB_Butovice_0289

Foto: Přemysl Šiffel

  • Dagmar Jusková, 35 let
  • Pozice: Senior bankéřka pro podnikatele, MONETA Money Bank, a.s.
  • Začínala na pozici osobní bankéřky, kde působila tři roky. Následně se vypracovala na vedoucí pobočky v Praze-Stodůlkách a po přibližně čtyřech letech přešla na pozici Senior bankéřky pro podnikatele. Začaly jí lákat firemní finance a nové výzvy.
  • Může být i taková práce v bance pro mladou silnou ženu adrenalin? „Pro mě je adrenalin to, že budu úspěšná, že splním plán. Když se mi chvíli nedaří nebo mám pocit, že mám potenciál podávat lepší výkony, začnu být nervózní. A to je dobře – pak bojuji, víc se snažím. Myslím si, že každého baví, když vidí, jak roste.“
20170419-DSC_2944

Dagmar jsme potkali v nové pobočce, která se otevřela právě ten den. „Design je hezký, funkční, moderní. Je tu wi-fi, tablety pro klienty, diskrétní zóny,… Toto prostředí značně ulehčuje práci, bankéř nově nemusí trávit čas nad tím, že musí dávat do archivu spoustu dokumentů. Pozitivní pro mě je, že se snažíme eliminovat papíry, přecházíme na digitální komunikaci, máme signpady, tj. klient už nepodepisuje vytištěné papíry, ale probíhá to elektronicky,“ říká Dagmar.

Jak vypadá práce bankéřky nového milénia v jedné z největších bank v ČR?

  • Kolik lidí vám sem týdně přijde? To se liší týden od týdne. Někdy pár, jindy třeba čtyři pět denně. Starám se o takzvaný small business, tedy živnostníky a malé a střední firmy, což není tak častá klientela na přepážkách, jako když máte klasického retailového zákazníka.
  • Bez vlastní aktivity se tedy neobejdete? Přesně tak. Žijeme v době, kdy klienti sami nechodí, takže bankéř musí vyvinout víc aktivity, aby někoho získal. Navolávám si schůzky, komunikuji s klienty, občas přejíždím mezi pobočkami podle toho, jak mám domluvené schůzky. Spoustu své práce zvládnu přes smartphone, naše banka má ambici být digitálním šampionem, takže nám v tom vychází vstříc.
  • Čím to je? Když jsem před deseti lety začínala, chodili na pobočku sami od sebe. Teď je má práce převážně o domluvených schůzkách, bankéř musí aktivně volat a domlouvat se. Žijeme v internetovém světě, všichni si mohou zařídit spoustu věcí online a nemají potřebu chodit do banky. Bankéř musí vynaložit hodně aktivity k tomu, aby klienta získal a udržel si jej.
  • Není to i tím, že bank je hodně? Bank bylo vždy poměrně hodně, konkurence tu byla vždy. Internet tu byl taky, ale nebyl tak rozšířený. Co mění práci bankéře k lepšímu je, že se zdokonalují systémy. Klientská platforma je hodně jednoduchá, můžete v ní klientovi založit vše, nemusíte překlikávat mezi programy, systém vás hlídá, aby nevznikla chyba. Také funguje spolupráce se třetími stranami – finančními poradci, to v minulosti nebylo.
  • Jak nové klienty do MONETA získáváte? Zaprvé z portfolia, které mi bylo přiřazeno, a k dispozici máme i  call servis, který navolává klienty. Plodná je i spolupráce se třetími stranami, které k nám vodí klienty zvenku. Poslední způsob je doporučení, když máte spokojeného klienta, většinou o tom ve svém okolí mluví. Musím aktivně pracovat se svým stávajícím portfoliem klientů, vyhledávám další možnosti a příležitosti k nabízení nových služeb a produktů. Hodně telefonuji nebo využívám jiných digitálních technologií. Nové klienty získávám zejména přes doporučení spokojeného klienta.
20170419-DSC_2949

Klienti na pobočkách nepodepisují dokumenty v papírové podobě, ale používají se tzv. signpady. Na pobočkách jsou k dispozici tablety, které mohou používat i klienti. Nové pobočky disponují také digitálními reklamními plochami pro zobrazení aktuálních prodejních nabídek a podobně.

„Kdybych tu celý den seděla v kanceláři, pila kafe a čekala, až někdo přijde, nejenže nesplním plán, ale rozhodně nebudu v životě úspěšná.“

Banka má ambiciózní cíle stát se digitálním šampionem, s tím souvisí i vysoké prodejní cíle pro bankéře.

Chceme být nejlepší, a to mě právě motivuje. Pokud se ptáte na prodejní cíle, každý měsíc dostaneme plán a následně i strategii, jak jej plnit. Plány jsou splnitelné, když se člověk snaží a dobře si měsíční práci rozloží. Já s tím zatím problém nemám, snažím se svůj plán vždy přeplnit.

Máte ale svobodu plnit si plán podle svého?

Jedu sama na sebe a motivací mi je být úspěšná. Spousta lidí si myslí, že práce v bance je administrativa a pohoda, hlavně to tak třeba vnímají mladí po škole, kteří zaměstnání ještě neměli. Věřte mi, že kdybych tu celý den seděla na židli, pila kafe a čekala, až někdo přijde, nejenže plán nesplním, ale hlavně se životně nikam neposunu.

button zajima me tato prilezitost

„Bez cold callů se dnes úspěšný poradce neobejde“

Pomáhá MONETA podporovat vaši ambicióznost? Máte firemní soutěže?

To máme. 🙂 pravidelně vyhodnocujeme takzvanou topligu, kde se umisťují nejlepší bankéři. Je to skvělá motivace. Přestože jsem spokojená se svým platem,  odměny mě neustále motivují.

Motivace odměnami je jedna věc. Co motivace kariérním postupem, je vůbec možnost se prodrat výš?

Jsem toho příkladem. Začínala jsem v retailu, dnes dělám small business a učím se spoustu nového. MONETA je tomuto nakloněná, bankéř má jednoznačně možnost růstu. Na vysokých pozicích jsou často lidé, kteří si prošli od bankéře až nahoru.

20170419-DSC_2953

Může mít firemní kultura v korporátním prostředí velké banky vůbec duši? „Ne všude. Já mám štěstí, že naše je přátelsky nastavená a vstřícná k nováčkům. Porady jsou různé – týmové na pobočkách, v restauraci. Nejradši máme výjezdové meetingy, tam je zábava. Často se stane, že se kolektiv tak semkne, že společně vyráží na chatu.“

Jak probíhal přechod od retailu k živnostníkům a podnikatelům?

Musela jsem projít spoustou školení. Jelikož jsem na retailu dělala dlouhou dobu a měla jsem už zkušenosti s podnikateli, kteří do Stodůlek chodili taky, některé produkty jsem znala, ale další jsem se musela naučit. Například finanční výkazy nebo číst v daňových přiznáních. Živnostník a podnikatel je jiný než klasický klient, péče je trvalá a hlavně individuální.

„Klienti přicházejí do banky s důvěrou. Záleží na profesionalitě bankéře, zda si ji udrží. Je důležité klientovi vše vysvětlit, o všem ho informovat, aby byl spokojený a odcházel bez pochybností. Když mu něco špatně vysvětlíte nebo ho k něčemu dotlačíte, nevrátí se.“

Jak se u vás individuální přístup ke klientovi projevuje?

Musím znát klienta do puntíku, zejména pokud žádáme o úvěrové produkty. Potřebuji zjistit, co dělá, jak se mu daří, s kým spolupracuje. Pomáhá mi, když vím nejvíc o jeho podnikání, a zároveň mě baví, že tím nakouknu do spousty oborů.

Co je pro vás důležité ve vztahu s konkrétním člověkem?

Potřebuji, aby mi věřil. Jsem důsledná, takže když klientovi něco slíbím, tak to i dodržím.

20170419-DSC_2956

„Žádný velký rozdíl muž-žena v bankovnictví nevidím, je to o osobnosti člověka“

Žena – bankéřka, jak to vnímáte?

Žádný velký rozdíl muž-žena tam nevidím, viděla jsem spoustu úspěšných kolegyň i kolegů. Je to o osobnosti člověka. Osobně určitě chci být úspěšná, jsem orientovaná na výsledek. Má práce není o tom, že si tady s klienty budu jen povídat. Znám spoustu bankéřů-mužů, kteří zase orientovaní na výsledek nejsou, prostě člověk od člověka. Nevidím v tom rozdíly.

button zajima me tato prilezitost

Foto: Adéla Klepalová a archiv MONETA

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno