Checklist: Jak změřit úspěšnost osobního brandu

 |  Články  |  Inspirace  |  Sabrina Harisová  |  1 304x přečteno

Nejspíše to děláte stejně jako ostatní a úspěch měříte množstvím peněz v bance. Známí podnikatelé, nejen v Čechách ale i ve světě tvrdí, že je špatně, když se soustředíte pouze na tento cíl, protože vám unikají další neméně důležité kroky, které k dosažení finanční jistoty musíte udělat. A navíc se vám může stát, že na cestě za penězi přehlédnete spoustu dalších dílčích úspěchů.

Právě ty vás ale motivují, protože bez nich byste mohli své podnikání zabalit dříve, než se k vám začnou peníze kutálet.  Jak tedy správně měřit úspěch svého brandu?

Zaměřte se na mikro úspěchy

Jsou to malé výsledky vašeho snažení, které posouvají vás a zároveň i vaši značku. A co se mezi mikro úspěchy počítá?

  • někdo se stane součástí vaší komunity
  • nový zájemce se zaregistruje k odběru  vaše newsletteru
  • přijde vám e-mail od zákazníka, který vám v něm děkuje za váš produkt, či službu nebo kurz
  • jste jako odborník požádání o vyjádření do článku
  • dostali jste nabídku promluvit na sales eventu
  • byli jste osloveni, abyste se stali součástí podcastu nebo videorozhovoru
  • spokojený zákazník dělá práci za váš obchodní tým, protože chválí váš produkt, a tím přesvědčuje další lidi ke koupi
  • jste inspirací pro jiné, kterým měníte život nebo mindset

Pak samozřejmě existují metriky, které vám dají jasná čísla. Díky nim zjistíte, zda vaše marketingové aktivity vedou k úspěchu a šíření povědomí vašeho brandu.

  • engagement – jak moc se zapojují lidé z vaší komunity do vašich příspěvků
  • referraly – vrací se spokojení klienti, doporučují vás svým přátelům?
  • love brand – mají zákazníci k vašim produktům citovou vazbu?
  • výnosy – sledujte měsíční, čtvrtletní obraty a porovnávejte je
  • testimoniály – jaké mají fanoušci a klienti zkušenosti s vaším produktem či službami
  • zpětná vazba od zákazníka – převažují kladné, či záporné a jak jste schopni na ně reagovat nebo přizpůsobit produkt podle požadavků
  • leadership and influence – jste vnímáni jako odborníci nebo leadři trhu ve svém segmentu?

Aplikace, které vám v měření úspěšnosti pomohou:

Co dělat, když se nedaří?

  • jste relevantní?
  • jste originální, nápadití?
  • vzbuzujete emoce?
  • oslovujete ty správné cílové skupiny a víte, jak na ně mluvit?
  • analyzujte, proč se vám ztrácejí zákazníci
  • zjistěte úroveň zákaznického servisu
  • máte správně nastavenou cenovou politiku?
  • zkuste nastartovat zajímavé spolupráce (ambasador, influencer…)

 

Text: Sabrina Harisová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno