Business INSIDER – Česká pojišťovna: „Klienti za námi chodí sami. Není to náhoda, ale 12 let tvrdé práce“

 |  Články  |  Rozhovory  |  Jiří Palyza  |  3 643x přečteno

„Ukažte mi práci, kde si vezmete tužku a papír, vysvětlíte klientovi produkt, pomůžete mu a další měsíc vám účet naskočí o desítky tisíc“ – tahle věta nám utkvěla z návštěvy České pojišťovny, díky za ni. Je skvělé vidět lidi různých generací, kteří dělají práci profesionálně, se srdcem na správném místě a zároveň vědomím, že vydělávají dobré peníze. Zpovídali jsme tentokrát obchodníky z České pojišťovny a schválně jsme proti sobě postavili mladé ambiciózní obchodníky z týmu senior manažerky Jany Chladové a čtveřici silných zkušených žen, které jsou značce věrné 10 a více let. To abychom ukázali, že i pod střechou jedné značky se můžou rozrůst dvě sympatické a zároveň osobité firemní kultury. Obě strany se nicméně shodnou na jednom – teprve léta trvalé práce zajistí úspěch ve financích.

ba

Na fotce je tým obchodních ředitelek: Renata Kroupová (senior manažerka, 23 let v ČP), Ivana Karbulková (manažer specialista, v ČP 19 let), Monika Krůtová (ředitelka superagentury, v ČP 12 let, v oboru 20), Jana Nohavová (ředitelka superagentury, v ČP 16 let). Nadchlo nás, jak dlouho se drží jedné značky, stejně jako jejich sídlo na Chodově, entusiasmus a soudržná síla. „Táhneme za jeden provaz. S tím souvisí to, že jeden občas táhne méně a jeden více – to je samozřejmost. Nejvíc mě naplňuje právě to, když se mi podaří znovu zapálit již vyhořelého kolegu, který pak má i se mnou o to větší radost ze zdolání těch situací, nad kterými již dávno zlomil hůl,“ popisuje firemní hodnoty Jana Nohavová. Chcete rozšířit jejich řady?

Co vede do pojišťovnictví mladé & zralé obchodníky?

Veronika Pilátová (v ČP 1 rok): Můj bratr, profesionální sportovec, je sponzorovaný Českou pojišťovnou. Jelikož utrpěl několikrát vážný úraz a ČP mu pomohla dostat se zpátky na nohy, líbila se mi filozofie značky a chtěla jsem se na ní také podílet.

Peter Horňák (v ČP 2 roky): Mně se líbil systém, jakým tato společnost funguje. Věděl jsem, že se mohu opřít o silnou značku, která je tady dlouho na trhu. Bylo pro mě zásadní, že tu nemám žádná omezení, žádný strop. Je čistě na mně, kolik úsilí do práce dám a kolik si mohu vydělat.

Renata Kroupová (v ČP 23 let): V pojišťovnictví pracuji již 23 let. Prošla jsem si pozicemi od přepážkové pracovnice přes obchodníka a dnes už 10 let působím na pozici manažera. Česká pojišťovna je pro mě srdeční záležitost. Většinu života dnes trávíme v zaměstnání a já za svůj největší úspěch považuji, že mám práci, do které stále chodím s radostí.

Jana Nohavová (v ČP 16 let): Že jsem celou dobu zůstala věrná jedné značce a dodnes toho nelituji, považuji za svůj největší úspěch (Jana Nohavová si prošla od pracovnice překážky až po oblastní ředitelku a ředitelku superagentury, pozn. red.). V životech většiny z nás se za posledních deset, dvacet let spoustu změnilo. V mé branži se kolem mě vystřídalo mnoho kolegů – jak na pozicích poradců, tak i na pozicích nadřízených. Dneska jsou kolem mě jen ti nejsilnější, kteří všechny změny i naši náročnou práci zvládli.

„Díky vlastní píli a nasazení všech statečných kolegů se mé měsíční příjmy občas vyšplhají na průměrný roční příjem běžného pracovitého občana, který je většinou našim ukázkovým klientem.“ (Jana Nohavová)

ba-4

Na fotce je tým Jany Chladové (v ČP působí 17 let). Zleva: Peter Horňák, Zdeňka Lébrová, Jana Chladová, Veronika Pilátová. Netradičně zařízená kancelář na Smíchově vypovídá o uvolněné atmosféře celého týmu. I v této digitální době vyznávají osobní setkání před online poradenstvím. Chcete rozšířit jejich řady a vydělávat si i dnes obchodem slušné peníze? Ozvěte se sem:

 

Pro zobrazení příležitosti zadejte požadované údaje.


  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Vyplňte prosím všechna povinná pole.
Odeslali jsme Váš kontakt. Děkujeme za zájem.
Chyba serveru. Zkuste požadavek odeslat později.

„Přijdu si, jak kdybych přišla za kamarády. Jsem tu jen rok a člověk, který je zde přes 20 let, se se mnou baví na stejné úrovni a pomáhá mi růst,“ prozrazuje největší magnet práce studentka Veronika

Když se podívám na vaše pracovní nasazení, kolik hodin denně se tomu opravdu věnujete?

Veronika: 2–4 hodiny denně podle toho, kdy chci pracovat. Jsem ještě student, takže musím chodit do školy. Nejde to úplně 100%, ale je na mně, kolik tomu chci věnovat času. Chci se tomu věnovat dost, takže se snažím co nejvíc.

Peter: Záleží na dni, v jakém jsem rozpoložení. Výhodou této práce je, že pokud cítím, že ten den není optimální, vím, že nepodám ten nejlepší výkon, tak radši skončím dřív, dám se na nějaké koníčky – odtrhnu se od práce, vyčistím si hlavu. Ale tady dokážu fungovat i 12 hodin denně, nemám s tím problém, dělám to pro sebe.

ba-9

„Potřebuji pracovat s kolegy, kteří jsou zodpovědní nejen k firmě, ale sami k sobě. Aby to byli pozitivní lidi, kteří dokážou najít cesty. Aby měli svůj vlastní vnitřní motor. Jsme velmi efektivní, upřednostňuji jednoduchost jednání. Panuje tu dobrá nálada, dokážeme nabídnout silné zázemí, máme výborný adaptační systém – s novými lidmi jsme připraveni pracovat.“ (Jana Chladová)

ba-5

Jak vidí pojišťovací trh Jana Chladová a Monika Krůtová?

Dámy, obě jste v oboru přes 10 let. Jak vnímáte finanční gramotnost v ČR?

Monika Krůtová: Bohužel se stále setkávám s klienty, kteří si nechali „dobře poradit“ od svých kamarádů, kamarádů svých kamarádů, a nejednou se nechali napálit. Dobrý poradce nezruší klientovi všechny dosavadní pojistky a produkty jen proto, aby z toho měl svůj vlastní prospěch a klient zaplatil všechny náklady. I proto je důležité učit finanční gramotnost. Jsem ráda, že se dostala do osnov některých středních a vysokých škol a že v České pojišťovně máme projekty zaměřené na prevenci dluhové pasti pro majitele a zaměstnance firem, studenty i pro děti z dětských domovů, které odcházejí do reálného života.

Když se podíváte na využívání produktů, jsou lidé poučenější? Je prodat těžší?

Jana Chladová: Když jsem v roce 2000 do České pojišťovny nastupovala, byla skutečně situace jiná. Lidé nebyli tolik informovaní jako dnes. Ale není to úplně tak, že by dnes klient více, či méně kupoval, spíš více přemýšlí. Produkty využívá skoro pořád stejně. Nejvíce záleží na vysvětlení produktu. Bez pochopení neprodáte. Proto budou vždy důležité kamenné pobočky a osobní setkávání.

ba-6

„Obchodníci si vydělají horní desítky tisíc, dostat se k těmto výdělkům trvá 5 let,“ říká Zdeňka Lébrová. Co radí žena, která v oboru podniká 12 let?

  • Kolik pod sebou máte lidí? Teď 2 lidi, vlastně 3 – jednu na mateřské dovolené.
  • Kolik máte klientů za měsíc? Přibližně okolo 200.
  • Jak dlouho trvá dostat se k těmto výdělkům? Podle aktivity cca 5 let.
  • Nejlepší rada do businessu pro nováčka v České pojišťovně? Trpělivost a být hodně komunikativní, lidi poslouchat, mluvit s nimi o problémech, které mají, umět jim poradit.

Foto: Lucie Levá 

Text: Jiří Palyza

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno