Business Insider Mladá fronta: Obchodník pro média nesmí být nudný patron. Hledáme nadšené profesionály se zápalem pro kreativní obor!

 |  Články  |  Rozhovory  |  Zuzana Vrbová  |  2 079x přečteno

Vydavatelství Mladá fronta se po nedávných změnách zaměřuje na nové projekty a příležitosti. Firma se proměnila personálně, odehrály se i novinky uvnitř společnosti a ve fungování obchodu. Jednotlivé divize jsou otevřenější a jejich motto je „kreativita a spolupráce“. Zajímá vás, jestli je v dnešní době prodávat inzerci sexy? Obchod pro Mladou frontu totiž nejsou jen tištěné inzeráty či online reklama. O tom, jaké to je vstupovat do nové éry s vydavatelstvím, které má 73letou tradici, jsme si povídali s Kristínou Kupcovou, Kateřinou Vondrkovou a Ondřejem Poláškem.

Kateřina Vondrková

  • Od března 2018 je zodpovědná za řízení lidských zdrojů vydavatelství Mladá fronta.
  • Osm let pracovala jako HR ředitelka strojírenské skupiny Wikov, poté jako Ředitelka odboru HR Business Partneringu ve společnosti Skanska.
  • Kariéru v lidských zdrojích začala ve skupině PPF jako Manažerka HR projektů.
  • Vystudovala FF UP v Olomouci, obor andragogika, psychologie.

Ondřej Polášek

  • Od roku 2016 je obchodním ředitelem divize Online vydavatelství Mladá fronta.
  • Kariéru budoval mimo jiné ve společnosti Marks & Spencer, kde se postupně z pozice ředitele obchodního domu M&S Václavské nám. propracoval do pozice regionálního manažera pro Prahu a Čechy.
  • Působil řadu let v oblasti Fashion Retailu.
  • Vystudoval Škoda Auto Vysoká škola, Mladá Boleslav.

Kristína Kupcová

  • Od roku 2015 je obchodní ředitelkou divize Medical Services a divize Euro HUB, vydavatelství Mladá fronta.
  • Předtím zastávala pozici Business Development Manager ve společnosti Versa Puls Media v Rumunsku.
  • Kariéru začínala ve společnosti IMS, kde se zabývala incomingem zahraničních klientů do ČR.
  • Vystudovala VŠO v Praze a VŠFS v Praze.

„Do vydavatelství přišel před rokem nový generální ředitel a došlo k dalším personálním změnám. Výsledek vnímám velmi pozitivně, firma je otevřenější, mezi divizemi se více spolupracuje a celkově o sobě navzájem více víme a můžeme si být prospěšní. Je to dynamické prostředí více zaměřené na úspěch. A v takové atmosféře je přirozené plánovaných úspěchů snáze dosáhnout, což je samozřejmě velmi příjemné,“ usmívá se Kateřina.

Mladá fronta je vydavatelství, které má již několik desítek let úspěšného fungování za sebou. Je ale zřejmé, že trendy na mediálním trhu se mění. Nejenom v rámci redakčního obsahu tištěných a online titulů, ale také v inzerci, kterou právě dané tituly čtenářům nabízí. A to se vydavatelství skutečně daří. Obchodníci prodávající inzerci pro produkty vydavatelství Mladá fronta už dávno neprodávají pouze inzeráty v tištěných titulech. Současný obchodník vydavatelství je profesionálem v oblasti médií a klientům představuje komplexní balíčky služeb přes tištěnou reklamu, online reklamu až třeba po pořádání odborných konferencí a specializovaných eventů pro veřejnost.

„Podstatou naší práce je vyslechnout si, co klient dělá a jaký má cíl. Neptáme se klienta, co by od nás chtěl, spíš jenom posloucháme, co dělá a plánuje. Poté si společně sedneme a vymýšlíme, co bychom mohli udělat, aby inzertní kampaň klientovi nejvíc fungovala. Často vymyslíme i něco jiného, než po nás klient původně požadoval. A je to k jeho prospěchu,“ vysvětluje Ondřej.

„NEPRACUJEME PODLE TABULEK. KAŽDÝ KLIENT POTŘEBUJE JINÉ ŘEŠENÍ.“

A produktů, které může obchodník vydavatelství svým klientům nabídnout, je mnoho. Vydavatelství Mladá fronta je totiž rozděleno do pěti obchodních divizí Euro, Online, Medical Services, Motor Media a Knihy, z nichž každá nabízí mnoho možností. Online reklamu, online TV, pořádání eventů a konferencí nebo i samotnou tištěnou reklamu, a to i v knihách. Jak si ale tištěná reklama v dnešní době stojí oproti takové konkurenci? Pokud jste stejně jako my čekali, že to bude náročné, mýlíte se. Češi jsou vášnivými čtenáři a stále dávají přednost zakoupení nové knihy či časopisu, než si své čtení stáhnout do čtečky. Nakonec kniha či předplatné časopisu jsou vždy vítanými dárky pro blízké.

„TIŠTĚNÁ A ONLINE INZERCE NESOUPEŘÍ. NEJLEPŠÍ JE KOMBINOVAT!“

Obzvláště Kristínina divize – Medical Services – zažívá skutečný boom. „Mohu říct, že konkrétně divize Medical Services má dobré období. Když jsem před lety nastoupila, tak jsme vydali pět odborných lékařských knih ročně a teď jich vydáme padesát šest. Celkově napříč divizemi vydáme téměř přes 200 titulů a k tomu 50 dotisků knih ročně, což je obrovská síla. Sice víme, že bylo před nějakými šesti nebo sedmi lety období, kdy všichni začínali s Kindlem, tablety a čtečkami, ale z našich statistik se dozvíte, že třeba rodiče se svými malými dětmi stále raději listují papírovými knihami. A také ostatní čtenáři se už vracejí zpět od čteček k fyzickým knihám.“

„Čas 6.30 ráno na schůzku pro ně není žádný problém. Mám dokonce i vzpomínku na speciální místo setkání s jedním primářem. Když jsem pracovala v Rumunsku, nechal mě čekat přímo před pitevnou, odkud bylo na vše vidět,“ směje se Kristína.

Knihy a odborné publikace v tištěné podobě jsou tu opravdu mnohem žádanější než v jiných zemích. Trh elektronických knih roste, zatím ale zdaleka nedosahuje podílu jako v USA nebo ve Velké Británii, kde tvoří až 25 procent z celkového knižního prodeje. U nás je to kolem dvou až tří procent. Pozvolna sice narůstá, ale skokově to neroste. Výhodné je to právě pro obchodníky z divize Medical Services vydavatelství Mladá fronta, jejichž odborné publikace, kde inzerují jejich klienti, jsou využívány i jako učebnice. „Nějaký velký odliv do online se opravdu nekoná, jak říkala Kristína. Její klientela jsou především lékařští a farmaceutičtí odborníci a ti preferují vydání textů v tištěné formě. Naší vlajkové lodi, týdeníku Euro a webu Euro.cz, se také velmi daří. Inzerce zde je i prestižní záležitostí. Opravdu tím pravým trendem je ale propojování více media typů – tištěná inzerce, online, eventy, newslettery a internetové televize,“ doplnil Ondřej.

„IDEÁL JE KOMBINACE VÍCE TYPŮ REKLAM A OBCHODNÍK TO MUSÍ UMĚT.“

A právě na propojování těchto media typů reklamy musí mít obchodní zástupce pro vydavatelství Mladá fronta znalost a cit. Zde začíná jeho kreativní práce, která má mít pro klienta ve výsledku velký přínos. Třeba i propojení klienta a jeho zákazníka face to face prostřednictvím eventů, které vydavatelství Mladá fronta pořádá. Stačí mít jen dobré nápady a přesně znát klientovu cílovou skupinu.

Hledáme někoho, kdo se umí na projekty podívat z většího nadhledu, v kontextu aktuálních trendů, a to nejen v médiích. Je potřeba strategicky vidět svěřený projekt od jeho začátku až do jeho realizačního konce. Lidé v našem mediálním domě to opravdu umějí. I díky jejich práci klient nakonec získá v rámci našich služeb reklamu, o které zpočátku nepředpokládal, že by pro něj mohla být ta nejefektivnější. Profituje pak i z rozšíření svého pole působnosti a objevení nové klientely,“ doplňuje Kateřina. 

Ondřej má o fungování obchodníků pro svou divizi Online naprosto jasnou představu: „Náš obchodník musí mít otevřenou mysl, být připravený spolupracovat a musí být i kreativní. Ale tohle už vychází z myšlení ředitelů divizí a následně z myšlení obchodních ředitelů. Důležitý je výsledek klienta i celého vydavatelství. Spolupráce mezi divizemi je nezbytná. A když se bavíme o důležitosti být také nápaditý, tak zrovna v Online divizi je to podstatné, i když klasická bannerová reklama bude vždy základem stavění daného brandu. Ať už objednaná napřímo, nebo z mediální agentury. Ovšem náš trh se přesně ubírá tím směrem, že zákazníci očekávají něco speciálního. Něco, co není v ceníku, něco, co jim někdo vymyslí na míru, nebo něco, co vytvoří nečekanou přidanou hodnotu.“

Kristína i Ondřej požadují od svých obchodníků také samostatnost a ochotu komunikovat mezi divizemi. Nakonec i oni často spolupracují. „Naše divize realizuje desítky odborných setkání ročně, které mohou být propojené s online kampaní. Naši obchodníci, kteří inzerci prodávají, musejí být a jsou v rámci naší společnosti propojeni. Tedy pokud mají klienta, který využije online i print. Ani já neznám všechny produkty, které patří do online reklamy, takže pokud potřebuji radu, volám jemu,“ ukazuje Kristína na Ondřeje a směje se.

„SVÉ KLIENTY POTKÁVÁME I NA NETRADIČNÍCH MÍSTECH.“

Zaujalo-li vás vydavatelství Mladá fronta, zpozorněte. Do svých řad totiž právě hledá obchodníky, kteří jim pomůžou právě s nadcházejícím obdobím. „Rozvíjíme se, stále na sobě pracujeme a chceme svoje výsledky vylepšovat. Mimoto že uchazeč získá zázemí ve vydavatelství s velkou tradicí, si můžete i sami určit, která z obchodních pozic bude ta vaše pravá,“ doplňuje Kateřina. Do divize Online hledají opravdové specialisty a znalce mediálního trhu. Ale například do Kristíniny divize Medical Services zase komunikativního a reprezentativního zástupce. Své klienty bude totiž především potkávat na společenských akcích: „V rámci divize Medical Services je několik cest, jak oslovit klienty – odborné vzdělávací konference a mezinárodní kongresy. Pořádáme také odborné semináře, křty knih, tiskové konference a další zajímavé společenské akce, jako jsou Sestra roku a Ples sester, které jsou cílené na skupiny, s nimiž spolupracujeme.“ Těmi jsou samozřejmě především lékařští i nelékařští pracovníci. Počítejte ale s tím, že taková skupina klientů je velmi specifická a náročná.

Nakonec nás velmi zajímalo, jak vidí budoucnost médií právě ve vydavatelství Mladá fronta. A místo negativních předpovědí nám byl radostně představen projekt, který má dle všech reprezentovat současný směr vedoucí k úspěchu. „Je to fenomenální kniha Kardiologie. Kniha, která váží 4,4 kilogramu, má 3500 stran a podílelo se na ní 62 autorů – přední čeští kardiologové,“ říká Kristína. „Jedná se o propojení tištěného titulu, digitálních vizuálních materiálů připojených na USB disku a odborné konference a křtu s mediální prezentací v podobě rozhovoru, mj. v naší internetové televizi. Kniha je inovátorským propojením rozdílných media typů, které nenabízí takřka nikdo na trhu. To je díky tomu, že máme zázemí vydavatelství s tradicí, které nám toto vše umožňuje. Poskytuje nám komplexní mediální podporu před i po vydání titulu. To je balíček služeb, který nám poskytuje právě tu konkurenční výhodu, která nás odlišuje od ostatních,“ uzavírá Kristína. Profesionalitu týmu divize Medical Services nakonec dokládá i slavnostní předání prestižního ocenění Cena Josefa Hlávky za vědeckou literaturu za rok 2017, kterou publikace Kardiologie v červenci 2018 získala.

Foto: archiv Mladé Fronty

Text: Zuzana Vrbová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno