Buďte zapamatovatelní, důvěryhodní a odlišní!

 |  Články  |  Obchod  |  Elena Olivarez  |  1 501x přečteno

Buďte zapamatovatelní, důvěryhodní a odlišní!Proč se některým obchodníkům tak daří a jiným ne? Jde o štěstí, náhodu, geny, vlohy či nadání? Nebo za tím stojí jen tvrdá práce? Samozřejmě, že vždycky všechno se vším souvisí, ovšem my věříme na zázračnou kombinaci tří „ingrediencí“, díky kterým bude váš úspěch zaručen.

Buďte zapamatovatelní

Vyprávějte příběhy

Světově uznávaný neurolog John Medina tvrdí, že si pamatujeme šestkrát více informací, pokud jsou prezentovány ve formě příběhu. New York City University to potvrzuje po provedení názorného experimentu: Studenti poslouchali 1minutové proslovy s množstvím konkrétních údajů. Z toho některé proslovy byly podávány jako příběhy. Můžete hádat, které proslovy byly 10xkrát více zapamatovatelnější. Takže ať už prodáváte cokoli, snažte se svoji prodejní prezentaci zabalit pěkně do příběhu.

Zjednodušte to

Všichni si asi pamatujeme nejznámější vzorec z hodin fyziky E=mc2. A proč? Protože je zjednodušený a tím pádem lehce zapamatovatelný. Ale kdo z nás si už pamatuje vzorec pro normální rozdělení pravděpodobnosti, kde máte jedno lomítko za druhým a písmena, která jsou pro vás španělskou vesnicí? Asi nikdo a není divu. Není-li to jednoduché, člověk lehce ztratí pozornost a spíš nezaujmete. A tak jak už ve fyzice, tak v obchodě platí, zjednodušte to.

Buďte důvěryhodní

„Uniforma“ prodává

Lékař, který vám bude říkat diagnózu v lékařských termínech, v bílém plášti a za sebou bude mít diplomy na zdi, na vás bude působit důvěryhodněji a jako odborník na svém místě, než kdyby na vás mluvil laicky, na sobě měl džíny a za sebou obrázky z rodinných výletů. A co víc, od koho byste se nechali spíš operovat? Tak to prostě je v jakémkoli oboru, obchod nevyjímaje. To, jak se oblékáte jako obchodník, je pro první dojem velmi důležité a k vaší „uniformě“ patří i to, jaký používáte tón hlasu a řeč těla. Díky tomu totiž své poselství obléknete do aury důvěryhodnosti.

Zapojte někoho známého do hry

Dalším způsobem, jak získat důvěryhodnost, je citovat slavnou osobu. Ostatně i na to sází dost reklam, které často vidíme v televizi. Pokud něco slyšíme/vidíme od někoho známého, je mnohem pravděpodobnější, že dané reklamě spíš uvěříme a daný produkt vyzkoušíme, než když tam uvidíme neznámé herce. Pokud ovšem do své prodejní prezentace nemůžete zapojit slavnou tvář, zkuste alespoň někoho, koho by váš zákazník mohl znát. I to skvěle funguje.

Vizitka 21. století

A vaši důvěryhodnost netvoří jen váš zevnějšek. To, jaké máte oblečení, hodinky, auto nebo luxusní pero, dokonce ani vaše podání ruky, nebo váš oční kontakt. Podle společnosti LinkedIn si vás v průměru 3 ze 4 lidí, s kterými se máte setkat „proklepne“ díky internetu. Takže byste měli zapracovat i na svých profilech na sociálních sítích, ať už se jedná od LinkedIn, Fb nebo Ig. Nezapomínejte, že i na nich můžete budovat nejen svoji důvěryhodnost, ale i status odborníka. Protože profil na sociálních sítích je taková vaše vizitka 21. Století.

Buďte odlišní

Nejlepší způsob, jak být odlišným, je být především sám sebou. Když se totiž budeme snažit být jako někdo jiný, i kdyby to byl váš vzor, nebude to fungovat. A všechno to začíná uvědoměním. Na chvíli se zastavte a zapřemýšlejte, co vlastně do své prodejní prezentace přinášíte. Jaké jsou vaše nejlepší dovednosti, znalosti, emoce? Jaká je vaše povaha, osobnost a neverbální komunikace? Co vás nejlépe charakterizuje? Díky čemu se cítíte jako ryba ve vodě? Nejdřív si vše plně uvědomte a klidně i napište na papír, abyste to viděli pěkně černé na bílém a poté se rozhodněte, jak to co nejlépe využít a zkombinovat, abyste dosáhli co nejlepšího výsledku. Být sám sebou je totiž vždycky sázka na jistotu.

A jaké techniky používáte vy, abyste se stali zapamatovatelnými a důvěryhodnými? Dejte nám vědět do komentářů.

 

Text: Elena Olivarez

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno