Bidli s měkkým „i“ provokuje a dává nahlédnout do DNA nové značky, říká šéf strategického marketingu

 |  Články  |  Rozhovory  |  Martina Richterová  |  3 533x přečteno

Strategický partner RSH Reality zfúzoval se společností Reality IQ a společně vytvořili nový brand s názvem Bidli. Hypocentrum Modré pyramidy zůstává partnerem financování pro bankovní produkty. Čím to, že zvolili takto razantní rebranding? Změna je život a v tomto případě jde především o strategický a marketingový tah. Název má být snadno zapamatovatelný, lehce kontroverzní – ano, slovo „bydlet“ s měkkým „i“ si jen málokdo umí představit. Jaké další změny můžeme v Bidli očekávat? O tom jsme se pobavili s ředitelem strategického marketingu.


Tomáš Barčík, ředitel strategického marketingu Bidli. Ve firmě pracuje fyzicky rok, ale již dříve spolupracoval s Hypocentrem a RSH centry, které se nyní přejmenovaly na Bidli, a to více než 10 let.

Pojďme se zaměřit na změnu názvu. Proč k ní došlo?

Změna názvu byla logickým vyústěním našeho obchodního růstu. Jde o spojení našich znalostí s dalšími segmenty. Dohodli jsme se s novým partnerem, že do toho půjdeme společně. Takže došlo k propojení značek Hypocentrum, RSH Reality a Reality IQ. Vznikla tak nová značka BIDLI, která konsoliduje všechny služby pod jednu střechu.

Tomáši, ve firmě pracujete na pozici lídra strategického marketingu. Co přesně vaše pozice obnáší?

Hlavní náplní mé práce je implementace marketingové strategie celé skupiny do praxe a podpora všech našich divizí. Což jsou vlastně všechny oblasti, které pokrýváme od financování, bydlení, realitních služeb, pojištění, výstavby domů, dodávky energií, výroby interiérů a pojištění. Jde o záběr od strategických a taktických rozhodnutí přes jednání s celou management strukturou napříč naší skupinou a našimi partnery až po vytváření kreativity, social media kampaní či psaní odborných článků.

Zaujaly mě ty odborné články. Povíte mi, prosím, o nich něco více?

Hodně nás nyní zajímá vývoj na trhu s bydlením, převážně s hypotékami. Situace se nám přiostřuje a komplikuje cestu k bydlení, zejména nízkopříjmovým skupinám. Získat 100% hypotéku je dnes téměř nemožné. Člověk musí mít vlastní prostředky a důležitou roli hraje také schvalovací proces. Není pravidlem, že hypotéku získáte automaticky. Zrovna nedávno jsem psal zajímavý článek na toto téma, např. u bytu za 5 milionů musíte mít na základě současného stavu na trhu a jednoduchého výpočtu alespoň 1 milion z vlastních zdrojů. Kdo na to dnes má? Toto jsou témata, která chceme zpopularizovat.


V marketingu pracuji přes 15 let. Prošel jsem mnoha manažerskými pozicemi. Vedle marketingu se věnuji také rozvoji lidí, zejména manažerů. Mám za sebou praxi projektového manažera a řadu let jsem podnikal převážně v business consultingu. Nejvíce mě baví role mentora pro IT startupy, aktuálně spolupracuji například s CzechInvestem a Impact HUBem. Občas se na mě také obrátí moji přátelé a známí, abych jim pomohl nasměrovat se v kariéře tím správným směrem, tam se mi hodí profese kouče.

Jaké jsou aktuální trendy a přístup ke komunikaci?

Všechny služby máme pod jednou střechou, tím zjednodušujeme cestu k bydlení. Klient nemusí běhat od instituce k instituci, my dokážeme vyřídit vše za něj. Přijde k nám s požadavkem, že by chtěl bydlet, a my řešíme vše okolo. Od nabídky realit, zajistíme pozemek, postavíme dům, pořešíme financování, dále nemovitost napojíme na elektřinu a plyn. Jako dodavatelé energií máme licenci Energetického regulačního úřadu. Nejsme jen přeprodejci, ale kupujeme to klasicky na burze. Dokážeme také vyrobit interiérový nábytek na míru včetně krásných kuchyní. Produktů a služeb bude v budoucnu určitě přibývat.

 

Stávají se z nás průvodci na cestě za novým domovem

V čem vidíte tu největší výzvu?

Naším hlavním cílem je usnadnit klientům cestu k bydlení. Zároveň chceme prolomit tradiční bariéru, kdy lidé vidí ve slovech „makléř“, „poradce“, „finanční konzultant“ řekněme jakýsi rozpor. Tyto profese jsou vnímané jako lidé, kteří nás chtějí nějak obalamutit a ošálit. Nemalou výzvou je pro nás kontroverzní název, který vyvolává minimálně zvýšený zájem. Což je na druhou stranu z marketingového hlediska ideální, dobře se to pamatuje. Bidli s měkkým „i“ provokuje. Když si to vizualizujete, tak „Y“ znamená rozcestí, nějakou křižovatku, dilema, kdy se musíme rozhodnout. Zatímco měkké „I“ je jednoduchá cesta k cíli, a proto můžeme být jednoduše doma, bez nutných dilemat. Je to takové bourání pravidel a napřimování cesty k vlastnímu bydlení.

Co mohou klienti očekávat, nějaké trendy, novinky?

Lidé se mohou těšit na technologické novinky, které zavádíme. Začínáme testovat chatbota, což je forma umělé inteligence, která vás při prvním kontaktu se značkou provede vším, čím potřebujete. Klient má pocit, že komunikuje s pracovníkem klientského centra, ale je to on-line průvodce, který vyhodnocuje jeho potřeby a požadavky. Řadu let vyvíjíme aplikaci pro urychlení práce člověka v terénu, zpracování zakázek. To ocení i klienti. Těch nových věcí bude více, ale snažíme se jít krok po kroku. Nyní musíme svému okolí vysvětlit, proč došlo ke změně názvu, kdo jsme, kdo za námi stojí. Nejsme na trhu žádní nováčci. 

Rebranding je vždy náročný proces, který nelze dělat najednou, ale vždy postupně

Jak na změnu názvu reagují klienti?

Reakce jsou různé. Většinou se diví, že je to něco nového. Někomu se to líbí, jiní nad tím kroutí hlavou. Zatím nemáme žádné výzkumy a data. Navíc je to krátká doba, abychom mohli dělat určité závěry. To ukáže čas. Já vidím hlavně výhodu v jednoduchém, krátkém a výstižném názvu.

Jak o této změně dáváte vědět zákazníkům?

Chceme jít především cestou on-linu, kde máme 90 % cílovky. Nedává nám smysl zaměřit se na reklamy v TV, ale kdo ví, nikdy neříkej nikdy. Každopádně na webu i sociálních sítích o tom klienty informujeme. Jak jsem již zmiňoval, nejdříve musíme svému okolí vysvětlit, proč vlastně ke změně názvu došlo, kdo jsme a co za námi stojí. Teprve poté přijde další důležitá etapa, která zákazníkům odhalí naše produkty a služby v rámci různých kampaní. Co nevidět začneme převlékat naši pobočkovou síť a postupně se zaměříme také na intenzivnější PR.

Nemalou výzvou pro nás je kontroverzní název, který je z marketingového hlediska ideální

Co děláte ve volném čase?

Nejvíce se věnuji hudbě, jsem aktivní muzikant. Máme s kamarády vlastní kapelu, kde hraji na elektrickou kytaru a basovku. Nějakou dobu jsem hrál i na bicí. To je super relax, člověk se u toho doslova „vybije“. Ale mám i klidnější koníčky, třeba rád maluji. U toho úplně vypnu. Dost také sportuji, teď jsem se našel v běžkování a backcountry.

Máte toho hodně, jak to všechno stíháte?

Záleží na tom, jak to máte nastavené v hlavě. Určitě musíte něco obětovat. Je také třeba naučit se odbourávat negativní stres. A jak říká Covey – musíte ostřit pilu. Máte vždy určité milníky, kdy se zastavíte a něco změníte, nejde neustále běhat jako křeček v kolečku. Já se takhle zastavil v říjnu loňského roku a od té doby zhubnul skoro 11 kilo. Člověk by se měl aktivně bránit vyhoření.

Foto: Marek Rebroš a archiv

Text: Martina Richterová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno