Anna Mrázová (23 let): „Okolí mi nevěřilo. Výhoda? Naučila jsem se oslovovat naprosto cizí lidi“

 |  Články  |  Obchodníci  |  Rozhovory  |  Pavla Lokajova  |  12 284x přečteno

Ve dvaceti hledala přivýdělek, který by dával větší smysl než brigády za hodinovku. Přímý prodej ji oslovil ze dvou důvodů. Zaprvé, bojovala jako každá druhá mladá holka s akné a postavou, proto začala kosmetické a detoxikační výrobky používat sama jako zákaznice, zadruhé, se chtěla zbavit stydlivosti. Jak jinak než v salesu! Dnes má Anička Mrázová při studiu VŠ slušně rozjetý business, síť 17 distributorek kosmetiky a svým fitness lifestylem inspiruje vrstevnice. Za nás to má v hlavě srovnané.

dscf2660

  • Anna Mrázová, 23 let
  • Pozice: Lapis Executive ve společnosti Nuskin
  • K obchodu se dostala ve 20 letech proto, že při studiu hledala příležitost, jak si přivydělat a být přitom paní svého času. „Měla jsem čtyři brigády a pracovala 12–14 hodin denně. Byla jsem unavená a ochotná dát všechno projektu, ve kterém bych viděla smysl. Ten přišel a já nikdy nelitovala. Usínám a budím se s pocitem vděčnosti, kam mě tahle spolupráce dostala profesně i osobnostně.“
  • Proč sis vybrala Nuskin? „Asi jako každá žena o sebe ráda pečuji a vyhledávám přírodní produkty, díky nimž se cítím ještě lépe. Produkty Nuskin jsou bez parabenů a jiných chemických látek, jejichž každodenní aplikací na pleť nepřirozeně rychle stárneme. Na Nuskinu mě baví, jak je efekt vidět na první pohled. Ráda to klientkám předvádím na polovině obličeje, to je panečku rozdíl!“
  • Z produktů ji nejvíc baví anti-agingové technologie. „Je skvělé pozorovat klientku, když jí napoprvé po 15 minutách zmizí drobné vrásky a pleť je okamžitě pružnější.“
  • Zároveň studuje vzdělávání dospělých – andragogiku. Volný čas tráví sportem, je velkou nadšenkyní do fitness, společně s přítelem i pracovním týmem, se kterým často chodí na přednášky.
  • Mrkněte na její Facebookovou stránku a Instagram.

button registrace obchodnika transparent

dscf2746

Ani, poprvé jsem si tě všimla na Facebooku, kde na mě vyskočila tvoje fotka before-after. Na jedné straně ušláplá holčina, na druhé sebevědomá fitnessačka. To je tvoje sales strategie?

Zrovna ta fotka, o které mluvíš, se tak dá nazvat – i když to není prvoplánové, že bych skrz ni chtěla lidem prodávat. Chci hlavně ukázat, že změna je možná, že jsem si sama něčím prošla a mám za sebou lidský příběh. Na fotce vlevo mám problémy s pletí (které jsem vyřešila právě díky našim technologiím a díky vlastní zkušenosti je můžu předávat dál), navíc jsem nechtěla tzv. kázat vodu a pít víno. V mé branži je spousta lidí, co to dělá špatně, přijdou na schůzku nenamalovaní, neučesaní, smrdí cigaretami a chtějí ti ukázat, jak žít zdravěji. Já chtěla být profesionál, proto jsem přestala kouřit – i díky podpoře přítele, který mi neskutečně fandí ve všem, co dělám – a celkově změnila život.

Z těch fotek vidíš, že jsem byla silnější. Stydlivá. Jedla jsem tehdy denně pytel těstovin se sýrovou omáčkou. Moje nejlepší kamarádka začala pracovat jako fitness trenérka a neskutečně mě inspirovala i se mě ujala. Po prvních tréninzích jsem to chtěla vzdát, ale nenechala mě. (smích) Kila šla dolů a já se začala konečně cítit jako žena. Proč být mladá a silná, když v mém věku můžu mít postavu snů?

Postuješ hodně i na Instagramu. Bylo těžké otevřít svůj osobní život světu?

Já na sociálních sítích až tak nezveřejňuju svůj život, nebo to tak alespoň neberu. Zveřejnila jsem svou proměnu, protože osobní příběhy nejvíce nakopnou právě v okamžiku, kdy sami přemýšlíme o změně a potřebujeme jen ten jeden správný impulz. S touhle fotkou pracuju proto, že na mě to působí stejně – mám třeba chuť na zmrzlinu a když pak na Instagramu vidím všechny ty bikiny, tak mě okamžitě přejde. (smích)

dscf2725

Možná proto, že ji zpočátku nikdo nepodporoval a musela se naučit oslovovat úplně cizí lidi ve fitku, kosmetickém salonu, přes telefon nebo na ulici, je úspěšná už ve 23 letech. V rámci sítě jezdí přednášet, otvírá nové salony a nedávno byla oceněna na evropské konferenci před 1 000 lidmi jako nejmladší Lapis Executive ve střední a východní Evropě: „Bylo to vtipné, na pódiu spousta úspěšných obchodníků a já mezi nimi jako 23letý zajíc. Docela koukali.“

V čem konkrétně ti fotky zafungovaly?

Když máš veřejný profil, sledují tě i lidé, které nemáš v přátelích. Já si třeba dřív říkala: „Hmm, jen 20 lajků, to není nic moc na to, že mám na FB 1 000 lidí.“ Ale postupně se mi začali ozývat staří známí nebo lidé, které jsem ani neznala, s dotazy, co dělám, že to vypadá zajímavě, co cvičím, jak jím atd. Jako prodejní kanál se mi nejvíc osvědčily uzavřené Facebookové skupiny, kam klientky pozvu a kde jim dávám různé tipy a informuju je o akcích. Ještě před 3 lety jsem kolem sebe neměla jediného potenciálního klienta, dnes se mi samo ozývá 5 lidí denně a vrací se ke mně, protože jsou spokojeni.

Já mám za to, že síťový marketing se buduje nejdřív na známých a rodině.

Je to jednodušší, ale ne každý má tu možnost. Ode mě se kamarádky odvrátily a rodiče mě chtěli poslat do Bohnic, že jsem se upsala společnosti typu „letadlo“. Apelovali na mě, ať si najdu normální brigádu, že takhle nic neprodám a jen se spálím. Takže jsem byla nucena hned zkraje oslovovat naprosto cizí lidí, osobně nebo telefonicky. Bylo to strašné, pamatuju si, jak jsem seděla třeba na nehtech a půl hodiny sbírala odvahu začít konverzovat s paní, co seděla vedle.

dscf2679

Prozraď nám teď některé své best-practices, které vedou k reálným výsledkům?

  • Nepovažuju se za prodejce, ten chce za každou cenu prodat. Já jsem obchodník, který vyhledá potřebu zákazníka, nabídne mu řešení na míru a zbytek je hlavně na zákazníkovi.
  • Slušnost. Vždycky jsem byla k lidem slušná, já sama nesnáším nátlak a manipulaci. Tím, že jsem sama sebou, jsem zákazníky vždycky nejen oslovila, ale i si je udržela. Rádi se ke mně vrací, pravidelně odebírají produkty a já věřím tomu, že je to i proto, že mi můžou zavolat 24/7.
  • Kdo mě zná, ví, že u mě je základem 100% zákaznický servis. Jsem velmi pečlivá, když někomu slíbím, že něco odešlu, dodám, připravím, nejede přes to vlak.
  • Podpora skupiny. Patřím do party mladých úspěšných lidí, kteří se mi ze začátku věnovali, radili, co je dobré dělat, co nezkoušet, takže jsem část od nich odkoukala a zbytek si dělám podle sebe.

Co se ti naopak nevyplatilo?

Stát na místě. Nerůst. Zní to možná hodně abstraktně. Co tím myslím, je neustále chodit na semináře, číst, poslouchat přednášky a pracovat se sebou. Uznat chybu, nechat si poradit, a co považuju za největší úspěch, je umět odstranit ego. Já byla neurotický cholerik, neustále jsem řvala a vztekala se, házela vinu na ostatní. Díky osobnímu rozvoji jsem tohle všechno dokázala odstranit. Když mě dneska někdo upozorní na chybu, okamžitě analyzuju, kde jsem ji udělala, proč a jak ji už příště neudělat.

dscf2751

Ani, co bys na závěr vzkázala holkám svého věku, které nás zrovna čtou?

Nenechte se odradit odmítnutím. Za každým NE totiž stojí pozdější ANO. Nevěřila jsem tomu, ale už se mi několikrát stalo, že zákazník, který mě odmítl, mi za několik měsíců volal, že nastal jeho čas. Člověk samozřejmě musí vystoupit ze své komfortní zóny a teprve potom se můžou dít velké věci. Buďte otevřené novým příležitostem, možnostem a učte se z nich. Pak vás úspěch nemine.

Foto: Petr Klempa

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno